بهدی سازه چرا شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) بخریم؟ (5 مزیت مهم) - بهدی سازه

 

تا به حال شده در هنگام آشپزی دغدغه پر کردن قابلمه و کتری روی اجاق گاز را داشته باشید؟ همه ما تا به حال این موضوع را تجربه کرده ایم. پر کردن قابلمه های خالی و سنگین و جابجا کردن آن از سینک ظرفشویی تا اجاق گاز، دردسر بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز )یکی از محصولاتی است که برای رفع این دغدغه افراد طراحی شده است. با وجود شیر قابلمه پر کن، دیگر نیازی به جابجایی قابلمه، کتری و هر وسیله دیگری روی اجاق گاز نیست. فقط کافیست که شیر اجاق گاز را باز کنید و قابلمه و کتری را پر نمایید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مزایای شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) و هر آن چیز دیگری که باید در مورد این شیرها بدانید، آشنا کنیم.

چرا شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) بخریم؟ (۵ مزیت مهم)

شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) چیست؟

احتمالا همه شما تجربه جابجا کردن قابلمه، کتری و ظروف پر از آب از سینک ظرفشویی تا روی اجاق گاز را دارید. این کار می تواند به سلامتی شما آسیب بسیار زیادی وارد کند. به ویژه اگر مجبور باشید هر روز چندین بار این کار را انجام دهید. تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و وسایل جدیدی جایگزین وسایل قدیمی می شوند. شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) یکی از تجهیزات جدید در آشپزخانه ها است که وجود آن برای هر آشپزخانه ای ضروری است.

شیر قابلمه پر کن یک شیر لولایی و تاشو است که در بالای اجاق گاز نصب می شود. نحوه عملکرد این شیر به گونه ای است که به راحتی امکان پر کردن ظروف، قابلمه و کتری های قرار گرفته روی اجاق گاز را می دهد. در واقع این شیرها با عملکرد لولایی خودشان، می توانند خیلی راحت روی اجاق گاز جابجا شوند و کل سطح اجاق گاز را پوشش بدهند.

شیرهای قابلمه پر کن دارای تنوع بالایی از نظر رنگ و مدل هستند. همچنین جنس این شیرآلات نیز می تواند در فروشگاه های مختلف با هم متفاوت باشد. اما در نهایت همه آن ها برای کاهش نیاز به جابجایی قابلمه، کتری و … مورد استفاده قرار می گیرند.

شیر قابلمه پر کن چیست؟

نحوه عملکرد شیر روی اجاق گاز

شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) دارای دو محور برای حرکت ساده تر است. البته برخی از مدل های جدید این شیرآلات، دارای سه محور حرکتی هستند تا انعطاف پذیری بیشتری برای پر کردن ظروف مختلف از آب را داشته باشند. عملکرد این شیرهای روگازی بسیار ساده است. روی همه آن ها یک شیر کوچک برای باز و بسته کردن جریان آب وجود دارد. کافیست که بعد از پر شدن قابلمه شیر را ببندید و دوباره آن را به محل اولیه بازگردانید. عملکرد شیر قابلمه پرکن بسیار ساده است و همین موضوع باعث شده تا بتوان این شیرها را برای آشپزخانه های صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار داد.

نحوه عملکرد شیر روی اجاق گاز

مزایای استفاده از شیر روی اجاق گاز

شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) یکی از محصولاتی است که می تواند روی اجاق گاز نصب شود و عملکرد بسیار خوبی را در هنگام آشپزی داشته باشد. بعضی از افراد تصور می کنند که نیازی به نصب این شیر روی اجاق گازهای مختلف نیست و می توان با همان شیر نصب شده روی سینک، آشپزی را انجام داد. اما مزیت های نصب شیر روی اجاق گاز به قدری است که توصیه می کنیم حتما این کار را انجام دهید. در ادامه شما را با مزایای نصب شیر روی اجاق گاز آشنا می کنیم.

۱٫    صرفه جویی در مصرف آب

عدم وجود یک شیر روی اجاق گاز باعث می شود تا نتوانید به خوبی در مصرف آب صرفه جویی کنید. در واقع پر کردن قابلمه، کتری و ظروف دیگر برای قرار دادن روی اجاق گاز در سینک ظرفشویی، باعث هدررفت بخشی از آب می شود. چرا که در هنگام انجام این کار ممکن است آب بیش از اندازه باز بماند. یا اینکه متوجه پر شدن قابلمه نشوید و مجبور شوید که بخشی از آب درون قابلمه را خالی کنید.

برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده از شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز )، مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. چرا که این شیرها دقیقا در بالای اجاق گاز نصب می شوند. می توان آن ها را دقیقا در بالای سر قابلمه باز کرد و هر زمانی که قابلمه پر شد، شیر آب را بست. این موضوع باعث مصرف بهینه آب خواهد شد.

۲٫    صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت العمل در آشپزی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن آشپزی کنید و بعدا به سراغ انجام کارهای دیگر بروید، شیر قابلمه پر کن یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است. این شیرها به شما این امکان را می دهند تا بدون نیاز به جابجایی قابلمه و کتری، به راحتی آن ها را پر کنید. از این رو دیگر زمان زیادی صرف جابجایی کتری و قابلمه نخواهد شد.

در برخی از مواقع دیده شده است که افراد به دلیل اینکه قادر به بلند کردن قابلمه نیستند، قابلمه نیمه پر را روی اجاق گاز می گذارند و با چند کاسه پر از آب، قابلمه را پر می کنند. این کار هم زمان بر بوده، هم احتمال اینکه بخشی از آب روی اجاق گاز بریزید و باعث ایجاد مشکلات خاصی شود را افزایش خواهد داد. از این رو برای افزایش سرعت العمل در آشپزی، استفاده از شیرهای قابلمه پر کن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع به ویژه در زمانی که نیاز به آشپزی صنعتی در آشپزخانه های بزرگ است، اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد و می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود.

۳٫    کمک به حفظ سلامتی افراد

متاسفانه بسیاری از مردم کشور ایران به دلیل عدم رعایت نکات خاص در هنگام آشپزی دچار کمردرد و زانودرد می شوند. یکی از کارهای اشتباهی که در حین آشپزی توسط افراد انجام می شود، بلند کردن وسایل سنگین است. همانطور که می دانید یک قابلمه پر شده با آب وزن بسیار سنگینی دارد. حتی در برخی از موارد این وزن سنگین قابلمه به قدری است که یک نفر قادر به جابجایی آن نیست.

برای حفظ سلامتی افراد و جلوگیری از وارد شدن صدمه به ستون فقرات، زانو و …، می توان از شیر قابلمه پر کن استفاده کرد. در این صورت قابلمه خالی روی اجاق گاز قرار داده می شود و این شیر روی اجاق گاز است که آن را پر از آب می کند. بنابراین، دیگر لزومی وجود ندارد که قابلمه و کتری های سنگین جابجا شوند و باعث ایجاد فشار در کمر و پاها گردند.

۴٫    طراحی بروز و زیبا در آشپزخانه

شیر قابلمه پر کن یک وسیله بروز و زیبا در آشپزخانه شما است. این شیر با طراحی ساده و مدرن خود، می تواند زیبایی آشپزخانه های شما را چندین برابر کند. در حال حاضر در بسیاری از آشپزخانه های لوکس، شاهد به کار رفتن این شیرهای زیبا و خاص هستیم که می توانند امکان پر کردن قابلمه و کتری های روی اجاق گاز را به شما بدهند. خوشبختانه تنوع بالای این شیرآلات از نظر رنگ نیز باعث شده تا بتوان بر اساس سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه، هر یک از انواع این شیرآلات را انتخاب کرد.

۵٫    دارای دو محور برای حرکت ساده تر

عملکرد شیر قابلمه پر کن بسیار ساده است. نیازی نیست که برای هر بار جابجا کردن شیر یا قابلمه خسته شوید. کافیست که بسته به محل قابلمه، شیر را حرکت دهید و در جای مناسب متوقف کنید. حالا شیر را باز کنید تا آب به داخل قابلمه بریزد. وجود دو محور برای حرکت ساده این شیرها باعث شده تا استفاده از آن ها به یک امر بسیار ساده تبدیل شود.

این در حالی است که شیرهای قابلمه پرکن هیچ فضای زیادی را اشغال نمی کنند. چرا که پس از اتمام کار، در کنار دیوار جمع می شوند و در دست و پای شما در هنگام آشپزی قرار نمی گیرند. وجود دو محور برای حرکت ساده و ایمن و همچنین ساختار جمع و جور این شیرآلات، از جمله مزایای آن ها محسوب می شوند.

 

آیا شیر روی اجاق گاز برای همه آشپزخانه ها قابل استفاده است؟

استفاده از یک محصول جدید در آشپزخانه های مختلف می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. قطعا شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز )، یکی از بهترین شیرهایی است که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند باعث افزایش سرعت العمل آشپزی شود. این شیرها دارای تنوع بالایی اند که هر کدام در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. شاید این تنوع شیرهای اجاق گاز باعث شود که تصور کنید این شیرها در همه آشپزخانه ها قابل استفاده اند؛ اما در برخی از موارد نیز شیر نمی تواند روی اجاق گاز نصب شود.

در واقع همه چیز بستگی به لوله کشی منزل دارد. در صورتی که خروجی آب در بالای اجاق گاز وجود نداشته باشد، امکان نصب شیر قابلمه پر کن نیز وجود ندارد. همچنین محل نصب خروجی آب نیز روی این موضوع تاثیرگذار می باشد. بهتر است که قبل از صرف هزینه برای خرید شیر قابلمه پر کن، از متناسب بودن این شیرها با آشپزخانه خود اطمینان حاصل کنید.

بهترین ارتفاع برای نصب شیر روی اجاق گاز

اگرچه نصب شیر روی اجاق گاز می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. اما این مزیت ها نباید باعث شوند که ارتفاع نامناسبی را برای نصب شیر روی اجاق گازها انتخاب کنید. در واقع باید برای نصب این شیرآلات به صورت مهندسی شده عمل کنید. باید توجه داشت که امکان نصب شیر روی اجاق گاز، فقط در شرایطی فراهم می شود که در هنگام انجام عمل لوله کشی، انشعابی را نیز برای پشت اجاق گاز در نظر گرفته باشید. در غیر این صورت بدون تخریب دیوار و ایجاد انشعاب، امکان نصب شیر قابلمه پر کن وجود ندارد.

موضوع دیگری که باید در مورد نصب شیر روی اجاق گاز به آن توجه داشته باشید، ارتفاع و محل نصب این شیر است. اگر ارتفاع مناسبی را برای نصب شیر روی اجاق گاز در نظر نگیرید، امکان اینکه قابلمه و کتری های بلند به شیر گیر کنند وجود دارد. بهترین ارتفاع برای نصب شیرآلات، ۳۰ الی ۳۵ سانتی متر بالاتر از اجاق گاز است. در این صورت به راحتی می توان انواع قابلمه و کتری را با شیر پر از آب کرد.

قیمت شیر قابلمه پر کن

قیمت شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز )

شیرآلات خانگی با هدف تامین زیبایی و رفاه حال افراد مورد استفاده قرار می گیرند. پس کیفیت، ماندگاری و حتی رنگ این شیرآلات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) یکی از بهترین شیرآلات خانگی است که در معرض چربی، بخار غذاها و … قرار می گیرد. از این رو باکیفیت بودن این شیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین این شیرآلات باید قابلیت تمیز شدن اصولی داشته باشند تا هیچ ذرات آلودگی و چربی روی آن ها باقی نماند.

این موارد را توضیح دادیم که بگوییم کیفیت شیرهای قابلمه پر کن از قیمت آن ها بسیار مهم تر است. فاکتورهای زیادی از جمله برند تولید کننده، کیفیت شیرهای قابلمه پر کن، جنس روکش به کار رفته در این شیرها و … می توانند روی قیمت این شیرآلات تاثیرگذار باشند. بهتر است که برای استعلام قیمت شیر قابلمه پر کن، به مراکز فروش این شیرآلات مراجعه نمایید.

شیر قابلمه پر کن را از کجا بخریم؟

در صورت نیاز به خرید شیر قابلمه پر کن ( شیر روی اجاق گاز ) و استعلام قیمت این محصول، می توانید به مراکز فروش شیرآلات مراجعه کنید. کارخانه تولیدی تهران برنز تولید کننده و توزیع کننده انواع شیر اهرمی ارزان قیمت ، شیر آشپزخانه ، شیر ظرفشویی دو منظوره ،  شیر قابلمه پر کن و … با کیفیت بالا و قیمت مناسب است که توانسته محصولات باکیفیتی را روانه بازار کند. این مجموعه در زمینه تولید شیرهای باکیفیت با کارتریج و لولاهای مرغوب فعالیت می کند. در صورت نیاز به خرید شیر مناسب نصب روی اجاق گاز، می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید و شیرآلات متنوع را بررسی نمایید. تنوع رنگ و مدل شیر قابلمه پر کن در این فروشگاه زیاد است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.