بهدی سازه ساخت ویلای مدرن ارزان تر تمام می شود یا ویلای کلاسیک؟ - بهدی سازه

 

انتخاب سبک ویلا یکی از مراحل ساخت و طراحی ویلا است که لازم است به آن دقت لازم را داشته باشید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید. امروزه ساخت ویلای مدرن به دلیل اقتصادی بودنشان، در بین مردم بیشتری جا افتاده است. ویلای کلاسیک در گذشته بیشتر باب میل افراد بوده؛ اما امروزه ترجیح اکثریت با ویلای مدرن است. ویلای مدرن با امکانات، طرح ها و مواد پیشرفته در مناطق دارای آب و هوای مطلوب شمالی ساخته می شوند که با ویلای کلاسیک شباهت کمتری دارند. به علاوه، ویلای مدرن اگرچه هزینه ساخت کمتری نسبت به ویلای کلاسیک دارند، اما به دلیل پیروی از سلیقه های امروزی، با قیمت های بالاتری به فروش می رسند. در این مقاله از ویلاسازی با به سوال ویلای مدرن بهتر است یا کلاسیک پاسخ می دهیم.

ساخت ویلا با سبک های مختلف

برای زندگی در طبیعت، ابتدا باید به ساخت یک ویلا با کیفیت فکر کنید. به راحتی می توانید در هر شهری از مرکز فرار کرده و به حومه آن سفر کنید تا به زیبایی های محیط روستایی نزدیک تر شوید. اگر می خواهید یک ویلا بسازید، باید با چالش ها و مشکلاتی که احتمالاً با آنها روبرو خواهید شد، آشنا شوید.

یکی از چالش های ساخت ویلا، انتخاب سبک ویلا است. احتمالا در ابتدا با این سوال رو به رو می شوید که ویلای مدرن بهتر است یا کلاسیک. هر دو ویلا ویژگی ها و سبک خاص خود را دارند که کاملا سلیقه ای است. بسته به بودجه و سلیقه خود می توانید سبک ویلا را انتخاب کنید.

طراحی ویلای مدرن

در معماری و طراحی ویلاهای مدرن، سبک مینیمالیسم به عنوان یکی از مهم ترین معیارها برای ایجاد فضاهای کارا و کاربردی مطرح است. این سبک با موارد زیر مشخص می شود:

  1. تمرکز بر نیازهای ساکنان و بهره گیری حداکثری از فضاها.
  2. طرح های ساده و معین، مشخص از اشکال هندسی.
  3. حذف جزئیات غیرضروری در طراحی.
  4. استفاده فراوان از پنجره ها و درها با سطوح شیشه ای.
  5. استفاده از رنگ های خنثی و یک  رنگ.
  6. ایجاد نظم و ترتیب در دکوراسیون با هدف جلوگیری از شلوغی و استرس و ایجاد حس آرامش و امنیت.
  7. تعادل و تقارن در نمای بیرونی ویلا، همراه با سادگی در طراحی معماری.
  8. استفاده از پنجره ها و درها شیشه ای برای ایجاد ارتباط بین داخل و خارج و تامین نور طبیعی.

معرفی طراحی ویلا کلاسیک

سبک کلاسیک در طراحی ویلا الهام گرفته از معماری دوران امپراطوری های رومی، یونانی و ایران باستان است. این سبک از مصالح سنگی و حجم های سنگین استفاده می کند که نمایانگر ابتکار و جلال می باشد. ویژگی های اصلی این سبک عبارتند از:

  1. استفاده از ستون های سنگی بلند و سرپایه ها و سرتون های آرام و نمادین.
  2.  طاق ها و دیوارهایی با نقش های برجسته.
  3. گچ کاری های پیچیده و زیبا و نقاشی های شکوهمند در سقف.
  4. استفاده فراوان از سنگ به عنوان مواد اصلی در ساخت مجسمه ها، سنگ تراشی و آب نماهای سنگی.
  5. توجه به نظم و تقارن در نمای بیرونی، داخلی و در دکوراسیون داخلی، از جمله در تابلوها و نقوش، مبلمان و دیگر اجزا.

درب ورودی ویلا اغلب به شکل بیرون زده از ساختمان یا جنبه های برجسته تری از آن طراحی می شود، که معمولا با ستون های باشکوه و متقارن در دو طرف آن قرار دارد و در وسط ساختمان قرار می گیرد.

مقایسه ویلای کلاسیک و مدرن

در ویلاهای کلاسیک، شکل های منحنی به طور گسترده ای دیده می شود. در حالی که در ویلاهای مدرن، بیشتر از مصالح و طرح های گوشه دار و غیر منحنی استفاده می شود و توجه زیادی به تقارن و هماهنگی می شود. ویژگی های ویلاهای مدرن شامل پنجره های مربعی یا مستطیلی است که بخش قابل توجهی از ساختمان را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر، در ویلاهای کلاسیک، برجستگی ها، ستون های بلند و پنجره هایی که تا سقف کشیده شده اند، نمای تزیینی و ویژگی های دیگر لوکس آنها را تشکیل می دهند. برعکس ویلاهای مدرن که به دلیل تمرکز کمتری بر تزیینات، با هزینه های کمتری ساخته می شوند و در نتیجه قیمتی مناسب تر دارند.

ساخت ویلا مدرن ارزان تر است یا کلاسیک؟

اگر به تفاوت های ویلاهای مدرن و کلاسیک از نظر قیمت بپردازیم، موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. ویلاهای مدرن از آن جهت به صرفه تر هستند که از مواد ارزان تری مانند سنگ، چوب، شیشه، فلز و غیره استفاده می شود؛ در حالی که برای ساخت ویلاهای کلاسیک باید از سنگ های لوکس و گران قیمت استفاده کرد.

استفاده از سنگ های لوکس و گران قیمت نیازمند حرفه ای ترین تکنیک ها است که می تواند هزینه های ساخت ویلا را افزایش دهد. سازندگان و معماران با تکنیک های خاص، برجستگی ها و نقش های زیبایی را با استفاده از سنگ ها خلق می کنند و در ساخت ویلاهای کلاسیک، سنگ ها به طور فراوان به کار می روند.

 بهترین انتخاب سبک ویلا با ویلاسازی

ویلاسازی می تواند بهترین سبک را برای شما انتخاب کند. با توجه به سلیقه شما و بودجه ای که در اختیار دارید، با مشاوره با ویلاسازی می توانید بهترین سبک را انتخاب کنید و به سوال ویلای مدرن بهتر است یا کلاسیک به خوبی پاسخ دهید. یکی از قدم های مهم در ساخت ویلا، انتخاب سبک آن است. با کمک ویلاسازی بهترین سبک را برای خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

انتخاب سبک در ساخت ویلا یک قدم مهم است. سبک های مدرن و کلاسیک هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. شما می توانید بهترین سبک را انتخاب کنید؛ اگر ویژگی های آنها را به خوبی بشناسید و بودجه خود را در نظر بگیرید. با مشاوره از ویلاسازی بهترین سبک ویلای خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

  1. تفاوت ویلا های مدرن و کلاسیک چیست؟

ویلا های مدرن دارای پنجره های بزرگ و نورگیر برای نور طبیعی فراوان هستند. این باعث می شود فضای داخلی نسبتا متوسط آنها باز و مطبوع باشد. در مقایسه، ویلاهای سنتی دارای پنجره های کوچک تر و متقارن با شکل و اندازه مشابه هستند.

  1. ویلا مدرن ارزان تر در می آید یا کلاسیک؟

ویلای مدرن به دلیل استفاده از متریال ارزان تر، در ساخت بسیار به صرفه تر در می آید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 45 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 17 آوریل 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها