بهدی سازه مهندسی فروش ملک چیست؟ - بهدی سازه

 

شاید شما هم تاکنون با عبارت مهندسی فروش روبرو شده باشید. عبارتی که دارای دو کلمه ساده مهندسی و فروش است. در سال‌های اخیر به این عبارت و دو کلمه تشکیل دهنده آن توجه زیادی می‌شود.

به طور کلی مهندس را می‌توان یک فرد متخصص به شمار آورد و مهندسی فروش در معنای فروش تخصصی به کار می‌رود. پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که مهندس فروش به فردی گفته می‌شود که به شکل کاملاً تخصصی در حوزه فروش فعالیت دارد و این کار را به صورت جدی و علمی به سرانجام می‌رساند. یک مهندس فروش املاک علاوه بر فروش ملک به ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی به مشتریان نیز اقدام می‌کند و با معامله‌گران املاک همراه می‌شود تا به تصمیم گیری صحیح آن‌ها کمک کند.
این دسته از مهندسین بازار املاک و مستغلات را به خوبی شناخته و به بررسی شرایط حاکم بر آن اقدام می‌نمایند و مشتریان جدیدی برای املاک پیدا می‌کنند. علاوه بر برقراری ارتباطات جدید و موثر، این افراد توانایی قابل توجهی در حفظ روابط ایجاد شده با مشتریان دارند. با کمک گرفتن از تخصص این افراد بودجه و نیازهای خود را مدیریت خواهید کرد. مهندس فروش املاک می‌تواند به شما کمک کند تا درباره شرایط و ضوابط خود مذاکره کنید. سپس بر اساس انتظارات، قرارداد بسته و آن را امضا نمایید.
در زمانه حاضر و بازارهای رقابتی کنونی در زمینه‌های مختلف، داشتن تخصص در فروش اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و می‌توان گفت یکی از مهمترین دغدغه‌های کارفرمایان و مجریان پروژه‌های مختلف تجاری و اداری و عمرانی، فروش است. در گذشته مردم معیشت بسیار ساده‌ای داشته و خدمات و محصولات نیز محدود و انگشت شمار بودند.
بیشترین تولید کنندگان رقیب زیادی در حوزه تخصصی خود نداشته و می‌توانستند به راحت‌ترین شکل ممکن با مشتریان در ارتباط و تعامل قرار بگیرند. به همین دلیل فروش محصولات و ارائه خدمات نیز به سادگی صورت می‌پذیرفت.
در حالی که این روزها رقابت‌های شدیدی میان تولید کنندگان محصولات و ارائه دهندگان خدمات وجود داشته و شرایط فروش سخت‌تر شده است. اهمیت فروش ملک و دریافت خدمات در حوزه ساخت و ساز نیز باعث شده تا یک تخصص ویژه به نام مهندسی فروش ملک به وجود آید و از این تخصص به عنوان یک عامل تاثیرگذار در موفقیت استفاده شود.
در هنگام خرید و فروش ملک به طور حتم به خدمات مهندسی فروش املاک نیاز دارید تا مهندس مورد نظر هزینه‌ها و درآمدهای فروش را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده و با دقت بالا حساب‌های شما را مدیریت نماید. مهندسان فروش املاک شرکت گسترش عمران ملل در بسیاری از نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها، رویدادهای مربوط به حوزه مسکن، املاک و مستغلات شرکت می‌کنند و به بازاریابی و انجام تبلیغات دست می‌زنند.
به طور کلی بخش مهندسی فروش املاک شرکت گسترش عمران ملل بر این باور است که از زمان انتخاب زمین پروژه باید به مشتریان آینده آن‌ها فکر کنید و به طرح‌ها و ایده‌های جدید جذب مشتری بیندیشید.

عملکرد مهندسی فروش ملک در عمران ملل

همانطور که بیان شد یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت و موسسه گسترش عمران ملل مهندسی فروش ملک است. مهندسی فروش ملک بر این باور است که از موقع انتخاب زمین باید به مشتریانی فکر کنید که در آینده می‌خواهند از آن استفاده کنند

 

 

همان‌طور که می‌دانید یکی از سودآورترین راهکارها برای کسب درآمد، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های املاک و مستغلات است. برای اینکه بتوانید در این بازار پر از رقابت به موفقیت دست پیدا کنید باید از روش‌های متنوعی کمک بگیرید.
یکی از بهترین راهکارها برای موفق شدن در این میدان رقابت، استفاده از مهندسی فروش ملک است. یک مهندس فروش ملک مهارت‌های این کسب و کار را به خوبی به دست آورده و به خدمات این حوزه آشنایی کافی دارد. پس می‌تواند روابط و تعاملات خوب و موثری با مشتریان هدف برقرار کند.
مهندسین فروش املاک از صنعت ساخت و ساز نیز به اندازه کافی اطلاع دارند و به شما کمک می‌کنند تا پروژه‌های مختلف اداری و تجاری، مسکونی و یا چند منظوره را با موفقیت به سرانجام برسانید.

اهمیت دریافت خدمات مهندسی فروش ملک و املاک

همان‌طور که می‌دانید کسب و کارهایی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند، مانند مشاورین املاک، یکی از پیچیده‌ترین مشاغل را عهده‌دار شده‌اند و با فروش در ارتباط مستقیم قرار می‌گیرند. مشاورین املاک در حال حاضر به مطالعه علم فروش نیاز دارند.
این افراد باید در حوزه فروش پروژه‌های ساختمانی، استراتژی‌ها و روش‌های فروش، مشکلات و چالش‌های پیش رو اطلاعات تخصصی به دست آورند. مهندسی فروش ملک می‌تواند در این زمینه به این دسته از صاحبان مشاغل کمک کند. چراکه حاصل تحقیقات و پژوهش‌های بازار بوده و با تدوین و طراحی بازاریابی گسترش پیدا می‌کند.
در بازار خرید ملک و فروش آن به یک رویکرد علمی نیاز دارید. رویکرد علمی که بر دو فاکتور پایه گذاری شده است. یکی از این فاکتورها نیازها و توقعات مشتریان بوده و فاکتور دیگر مشخصات و ویژگی‌های ملک و فنون و تکنیک‌های فروش است.
پس می‌توان گفت مهندسی فروش ملک به بیان ساده به دنبال این است که وجه اشتراکی میان نیازهای مشتریان و ویژگی‌ها و مشخصات فایل‌های مورد عرضه پیدا کند. هر دو این وجوه باید از همان ابتدای کار و به صورت همزمان مدنظر مهندسین فروش قرار بگیرند.
یعنی یک مهندس فروش ملک با تجربه از همان ابتدای کار و پیش از اینکه به فروش املاک دست بزند، نیازها و توقعات مشتریان را در نظر گرفته و سپس بر اساس ویژگی‌های مد نظر او و انتظاراتی که دارد فایل‌های قابل عرضه خود را انتخاب می‌کند.
به این ترتیب مهندسی فروش ملک یک گام جلوتر از فروش آن است. به همین دلیل هم اهمیت و جایگاه قابل توجهی در جهان امروز دارد. در یک فرایند فروش معمولی و عادی، معاملات با تکیه بر نقاط قوت و ضعف مورد نظر مشتری صورت می‌پذیرد. حتی این امکان وجود دارد که شرایط مشتری و نیازها و انتظاراتش مد نظر قرار نگیرند.
در این شرایط فروشندگان املاک و مشاورین بیشتر به دنبال پیدا کردن مشتریانی هستند که بتوانند آن‌ها را متقاعد و راضی نمایند که هزینه یک واحد را پرداخت کرده و آن را خریداری کنند. در حالی که مهندسی فروش ملک اینگونه معاملات را نپذیرفته و برای درک نیازها و انتظارات مشتریان ارزش و اهمیت فراوانی قائل است.
در مهندسی فروش ملک تنها به بستن قرارداد فکر نمی‌شود. چراکه در آن فروش در معنای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان تعریف می‌شود تا مشتریان جدید و یا بالقوه به مشتریان وفادار و بالفعل تبدیل گردند. فروش در صورتی می‌تواند به ایجاد روابط محکم و پایدار و طولانی مدت با مشتریان کمک کند که نیازها و انتظارات آنان را در نظر بگیرد.
ایجاد چنین رابطه‌ای، هم به سود فروشندگان خواهند بود و هم سود مشتریان را به دنبال خواهد داشت. چراکه پیش از شروع کار تحقیقات و پژوهش‌های مفصل و کاملی درباره نیازهای مشتریان در آینده انجام شده و سلیقه جامعه هدف نیز در نظر گرفته شده است. سپس پروژه و ویژگی‌ها و مشخصات آن بر اساس اطلاعات به دست آمده تنظیم و اجرا خواهند شد.

تفاوت فروش با مهندسی فروش

فروش ملک با مهندسی فروش آن اشتراکات و تفاوت‌هایی دارد. یکی از مهمترین موارد اختلاف میان این دو کلمه این است که در مبحث فروش، کارفرمایان و یا فروشندگان تنها به دنبال پیدا کردن یک مشتری برای ملک مورد نظر خود هستند و به این فکر نمی‌کنند که آیا ملک می‌تواند نیازهای مد نظر مشتری را برطرف ساخته و توقعاتشان را پاسخ دهد یا خیر؟.
او می‌خواهد ملک خود را با تمام نقاط قوت و ضعفی که از آن برخوردار شده و به هر طریق ممکن به مشتری بفروشد. در حالی که در مهندسی فروش ملک و املاک، ملاک و معیار اصلی، برطرف ساختن نیازهای مشتریان و پاسخگویی به انتظارات و توقعات آن‌ها است.
مهندس فروش به دنبال این است که پروژه از ابتدای کار به شکلی اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که به صورت صد در صد مطابق میل و سلیقه مشتریان باشد. در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران و سازندگان پروژه‌های ساختمانی به خوبی می‌دانند که مهندسی فروش ملک پس از اجرای فرایند ساخت بزرگترین و مهم‌ترین فرایندی است که باید پشت سر گذاشته شود.
در غیر این صورت به اهداف مد نظر خود دست پیدا نکرده و سود کافی را به دست نخواهند آورد. در حالت معمول در تیم مهندسی فروش ملک و پروژه‌های ساختمانی، افرادی حضور دارند که می‌توانند به پژوهش‌های گسترده‌ای در باب بازار دست بزنند.
این افراد باید تسلط کافی و کامل به مواردی از قبیل مهندسی معماری، برق، عمران، مکانیک، مدیریت اجرایی پروژه، مدیریت مالی و بودجه‌بندی و…. داشته باشند و با قیمت گذاری صحیح پروژه و واحدها، تجزیه و تحلیل رقبا، تحلیل و بررسی مشتریان و…. کمک کنند تا عملیات فروش ملک به خوبی صورت بگیرد.

اقدامات و خدمات ارائه شده توسط مهندسی فروش ملک

  • برندسازی

در فرایند فروش ملک توجه ویژه‌ای بر برندسازی وجود دارد. مهندس فروش به شما کمک می‌کند تا در ابتدای کار یک نام و عنوان جذاب و منحصر به فرد برای پروژه خود در نظر بگیرید. وی مسئولیت تایپوگرافی و نگارش آن به صورت فارسی و انگلیسی را نیز بر عهده خواهد گرفت و یا به شما راهنمایی خواهد کرد که چگونه این کار را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانید.
وی شما را راهنمایی می‌کند تا رنگ سازمانی خود را انتخاب کنید و این کار را بر اساس بازار هدف انجام دهید. تعیین کاراکتر، استفاده از بیزینس کارت، ست اداری و… از دیگر اقدامات و خدمات ارائه شده توسط مهندسی فروش ملک است که تاثیر قابل توجهی هم در برندسازی موفق پروژه‌های ساخت و ساز دارد.

  • راه اندازی سازمان فروش

سازندگان پروژه‌های ساختمانی با دغدغه‌های فراوانی روبرو می‌شوند و یکی از مهمترین این دغدغه‌ها راه‌اندازی تیم فروش کارآمد، موثر و قدرتمند است. تیم فروش کارآمد به این دسته از صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا منابع انسانی را به خوبی جذب نمایند.
مهندسی فروش ملک می‌تواند در این حوزه نیز به سازندگان و مجریان پروژه‌های ساختمانی کمک کند. این مهندسین به این افراد برای جذب نیروی انسانی یاری رسانده و بهترین آگهی‌های استخدام را در نظر می‌گیرند. در مهندسی فروش املاک قواعد سختگیرانه و مهمی نیز برای کارکنان تدوین می‌شود و به آموزش پرسنل اقدام می‌گردد.
لازم به ذکر است که در راه‌اندازی سازمان و تیم فروش موثر و قدرتمند، استفاده از آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های انضباطی و قانونی اهمیت بسیار زیادی داشته و عامل مهمی در میزان موفقیت و دستیابی به اهداف پروژه است.

  • انتخاب مشتری و تعاملات با او

در مهندسی فروش املاک توجه زیادی به مشتریان هدف می‌شود. یک مهندس فروش ملک با تجربه پس از تشکیل تیم فروش، بلافاصله دست به کار شده و یک بانک اطلاعاتی تهیه و تدوین می‌نماید که اطلاعاتی از قبیل نام و شماره تلفن مشتریان بازار هدف را در بر گرفته است.
او برای دستیابی به این اطلاعات به مراکز متنوعی از قبیل انجمن‌ها و اتحادیه‌ها مراجعه می‌کند و یا از فضای سایبری کمک می‌گیرد. مهندس فروش ملک برای جذب مشتریان هدف از راهکارهای تبلیغاتی نیز استفاده می‌کند.

  • بازاریابی

مهندسین فروش املاک مجموعه و موسسه گسترش عمران ملل در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های مختلف تجاری و رویدادهای مربوط به حوزه صنعت ساخت و ساز شرکت می‌کنند تا نقش قابل توجهی در بازاریابی موفق املاک و مستغلات داشته باشند.
در این صورت می‌توانند اهداف مد نظر فروش را به نتیجه دلخواه برسانند و مشتریان جدیدی برای پروژه‌ها دست و پا کنند. مهندسین فروش املاک این مجموعه عمرانی سعی خود را به کار می‌گیرند تا ارتباطات ایجاد شده و تعاملات موثر با مشتریان را به خوبی حفظ نمایند.
علاوه بر مشتریان با اعضای تیم فروش نیز روابط مناسب و حسنه‌ای برقرار می‌سازند. تهیه گزارش‌های مختلف و ارائه آن به مسئولین بالادستی، تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از فروش املاک و مستغلات و… از دیگر وظایف و اقدامات مهندس فروش ملک است.
او می‌تواند نیازهای مشتریان و بودجه آن‌ها را تفسیر و تحلیل نموده و به مدیریت هرچه بهتر آن‌ها دست بزند. ارائه پشتیبانی در حوزه تمام اقدامات پس از فروش ملک از دیگر اقداماتی است که بر عهده این افراد گذاشته شده است. وجود مهندس فروش ملک امکان کسب موفقیت‌های بی‌شمار در حوزه و صنعت ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی بسیار را بیشتر خواهد ساخت.

مهارت‌های مهندس فروش ملک

در مهندسی فروش ملک به شرطی با موفقیت روبرو می‌شوید که مهندس مورد نظر با ویژگی‌ها و اهداف مورد نیاز مهندسی فروش به خوبی آشنایی داشته باشد و علاوه بر روش‌های فروش بتواند از راهکارهایی ویژه برای مشاوره دادن و خدمات پشتیبانی و حمایتی استفاده کند.
یکی از مهمترین توانایی‌های این افراد آشنایی با مهارت‌های کسب و کار است. مهندسین فروش باید بتوانند به خوبی محصول مد نظر خود را که یک ملک اداری، تجاری و یا مسکونی است، معرفی کرده و به مشتریان ارائه دهند.
ایجاد ارتباطات و تعاملات موثر و کارآمد با مشتریان یکی دیگر از مهمترین مهارت‌ها و توانایی‌های مهندسین فروش املاک موسسه گسترش عمران ملل است.

منبع : https://omranmelal.ir/property-sales-engineering.html

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.