بهدی سازه نکات اصلی اکشن فیگور و فیگور حیوانات برای کودکان - بهدی سازه

 گروه سنی مناسب

در حقیقت اکشن فیگور و فیگور حیوانات تنها متعلق به گروه سنی خاصی نیست. به این معنی که برای همه ی گروهای سنی قابل استفاده است. عده ای تنها به دلیل علاقه ی شخصی اقدام به خرید فیگورها و تهیه ی کلکسیون می کنند. با این وجود چنانچه قصد شما از خرید اکشن فیگور و فیگور حیوانات بازی و سرگرمی کودکان است حتما با توجه به رده ی سنی آنها اقدام به خرید کنید.

البته لگو بازی هم جزیی از پرفروش ترین های سایت های فروش اسباب بازی هستند.

به عنوان نمونه فیگورهایی همچون ست فیگور خانواده خرگوش شیری سیلوانیان فامیلیز ایپوک برای رده ی سنی ۴ الی ۱۰ سال مناسب است. یا فیگور کوسه سیاه سری سی لایف موجو برای رده ی سنی بالاتر مثل ۱۰ تا ۱۴ سال و همچنین انواع کلکسیون مناسب است.

نکات اصلی اکشن فیگور و فیگور حیوانات برای کودکان

تعدادی از نکات وجود دارد که به هنگام خرید اکشن فیگور و فیگور حیوانات حتما باید رعایت کنید به خصوص به هنگام خرید برای کودکان.

این نکات عبارت اند از:

 

فیگور و فیگور حیوانات جهت تقویت قوه ی تخیل

فیگورها قطعاً اسباب بازی هایی هستند که به هدف تشویق کودکان برای بازی ها خلاقانه ساخته شده اند. با این وجود تعدادی از آنها ارزش بیشتری برای پرورش قوه ی تخیل کودکان دارند.

 

سعی کنید فیگورهایی را انتخاب کنید که قوه ی تخیل کودکان را در جهت مثبت پرورش دهد. چرا که بچه ها ذاتا عاشق خلق داستان های خارق العاده برای اسباب بازی های خود هستند. این امر می تواند از هر کدام از اسباب بازی های او نشات بگیرد. از فیگور روباه گرفته تا یک اکشن فیگور مناسب.

 

کودکان هنگام بازی با فیگورهای خود داستان های خلاقانه ی بسیاری را در ذهن خود متصور می شوند. همین امر موجب رشد قوه ی تخیل آنها می شود. روان‌شناسان ثابت کرده اند افرادی که از توانایی حل مسئله مناسب برخوردار هستند در کودکی قوه ی تخیل بالایی داشته اند. همچنین شرایط پرورش قوه ی تخیل آنها در سنین کودکی فراهم بوده است. به همین خاطر بهتر است شما فیگورهایی را برای فرزندان خود خریداری کنید که شرایط رشد قوه ی تخیل آنها را فراهم کند.

 

برند فیگور حیوانات موجو از برند هایی است که با سری فیگور حیوانات که بیشترین شباهت را به حیوان واقعی دارند در این زمینه پیش قدم است.

رشد عاطفی با اکشن فیگور و فیگور حیوانات

رشد عاطفی یک مهارت اساسی است که اغلب در کودکی کسب می شود. داشتن فیگوری که می تواند به طور مستقیم احساسات کودکان را تحت تاثیر قرار دهد در رشد عاطفی آنها موثر است. تعدادی از فیگورها هستند که شرایط همدلی با دیگران را به کودک نشان می دهد. به گونه ای با کمک آنها بهتر می‌توانند حالت های عاطفی دیگران را تشخیص دهند، راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کند و درک متقابل و توانایی تعامل بیشتری با دیگران و سایر همسالان خود داشته باشد فیگورهای مثل آیرون من با ماشین سری مارول هزبرو یا فیگور اسپایدرمن سری مارول هزبرو از این نوع هستند. کودکان به هنگام بازی با این فیگورها خود را به عنوان قهرمانی تصوری می کنند که به کمک دیگران می شتابند و مشکلات دیگران را کاهش می دهند و با آنها همدردی می‌کنند. به همین دلیل با انتخاب و خرید یک فیگور مناسب می توانید به کودکان خود کمک کنید تا عواطف خود را بهتر رشد و پرورش دهند.

تقویت هوش هیجانی کودکان

به توانایی شناخت و کنترل عواطف و احساسات هوش هیجانی گفته می شود. تقویت مهارت هوش هیجانی با تمرین احساسات مختلف انجام می گیرد. بازی با انواع فیگورها مثل اکشن فیگور یا پک فیگور دوقلوها سری توزیس سیزن ۱ موس این امکان را به کودک می دهد که انواع احساسات انسانی( دلسوزی، عصبانیت، مهربانی و غیره) را تمرین کنند و آنها را خوب بشناسند.

 

به همین جهت کودکانی که با فیگورها بازی می کنند هنگام بزرگ شدن به یک فرد دوست داشتنی و دلسوز تبدیل می شوند. به علاوه آنها نه تنها در مدرسه بلکه در زندگی، کار و روابط شخصی یک شخصیت قدرتمند خواهند داشت. چرا که بر اثر تمرین بهتر می توانند هوش هیجانی خود را کنترل کنند.

 

به همین خاطر پیشنهاد می شود فیگورهایی را برای کودکان خود خریداری کنید که موجب تقویت هوش هیجانی فرزندانتان شوند.

کنترل موقعیت ها با اکشن فیگور و فیگور حیوانات

بچه ها هنگام بازی با فیگورها موقعیت های عاطفی مختلف را در اشکال متفاوت تمرین می کنند. آنها به هنگام بازی با فیگورها احساساتی همچون خشم، خوشحالی، عصبانیت، ناراحتی و… را تمرین می کنند. به عنوان نمونه کودک هنگام بازی با فیگور اسب و فیگور روباه و سایر فیگورها داستان های مختلف در ذهن خود خلق می کند که موجب تقویت هوش هیجانی او می شود. به عنوان مثال روباهی را تصور می کند که زخمی می شود خشمگین است و از خود دفاع می کند. یا شاید بچه روباهی را تصور می کند که پنجه اش آسیب دیده است و مادرش در حال التیام وی است. در میان همین بازی ها است که کودک موقعیت ها و شرایط مختلف را تجربه و تمرین می کند. تمرین مداوم این شرایط در بازی موجب می شود کودک قدرت بیشتری برای کنترل و مدیریت موقعیت های مختلف در زندگی واقعی را داشته باشد.

به همین جهت پیشنهاد می شود فیگورهایی را برای کودکان خود خریداری کنید که آنها را برای شرایط واقعی زندگی آماده کند. فیگورهایی همچون آشپزخانه جزیره ای سیلوانیان فامیلیز ایپوک یا ست فیگور حمام فیل ها سیلوانیان فامیلیز ایپوک.این فیگور های جذاب از برند خانواده سیلوانیان از محبوب ترین ها میان کودکان هستند . با داشتن تمام خانواده حیوانات سیلوانیان فامیلیز می توانید یک زندگی تمام عیار داخل جنگل را همراه حیوانات برای کودک خود خلق کنید.

توسعه زبان با انواع فیگور ها

آرام بنشینید و بازی بچه های خود را با فیگورها ببینید. مشاهده خواهید کرد که حرفهای زیادی از دهانشان بیرون می آید. حرف هایی که شاید فقط با فیگورهای خود در میان می گذارند. آنها به طور ناخودآگاه شروع به داستان سرایی و خلق سناریوهای مختلف با فیگورهای خود می کنند. در اثنای خلق این سناریوها است که قدرت تکلم و روایت گویی، بازگویی و روان گویی کودکان افزایش می یابد. به همین جهت پیشنهاد می شود فیگورهایی را برای کودکان خود خریداری کنید که مورد علاقه ی آنها بوده و بیشتر آنها را به صحبت و تکلم وادار کند.

خرید فیگورهای آموزنده

 

 

شما می توانید با خرید فیگورهای آموزنده کودکان خود را با مفاهیم بسیاری آشنا کنید. مفاهیمی همچون شناخت سایر مشاغل و نام حیوانات مختلف و یا شناخت انواع دایناسورها و غیره. اگر قصد دارید اسباب بازی هایی را برای کودکان تهیه کنید که علاوه بر سرگرم کننده بودن آنها آموزنده نیز باشند. از فیگورهای آموزنده استفاده کنید. فیگورهایی همچون بسته ۵ عددی فیگور دایناسور سری ژوراسیک ورلد هزبرو و غیره.

 

افزایش اعتماد به نفس کودکان با فیگور

فیگورهای مختلفی وجود دارد که به جای شخصیت ها و یا قهرمان های مختلف ساخته شده اند. این قهرمان اشخاصی مثل اسپایدرمن، بتمن هستند.

 

کودکان با این شخصیت ها و قهرمان بازی های آنها آشنا هستند. بنابراین هنگامی که با آنها بازی می کنند خود را به جای این فیگورها تصور می کنند. با کمک این اسباب بازی ها به کمک دیگران می روند و مشکلات آنها را حل می کنند.

 

به همین جهت به طور ناخودآگاه خود را قهرمان تصور می کنند. همین امر موجب تقویت اعتماد به نفس آنها می شود. بنابراین لازم است کودکان شما اسباب بازی هایی داشته باشند که منجر به تقویت اعتماد به نفس آنها می شوند.

 

چه اسباب بازی بهتر از فیگورها!

تقویت تمرکز با اکشن فیگورها و فیگور حیوانات

کودکان معمولا از تمرکز پایینی برخوردار هستند و مدت زمان تمرکز آنان کوتاه است. تکنیک هایی وجود دارد که می توان توسط آن ها تمرکز آنان را تقویت کرد و مدت زمان تمرکز کودکان را افزایش داد. بازی ها و اسباب بازی های موجود برای رسیدن به این هدف بسیارند که یکی از آن ها بازی کردن با فیگورها و اکشن فیگورها هستند. از آن جایی که کودکان به سرعت تمایل خود را نسبت به بازی ها، اسباب بازی ها و افراد از دست می دهند، باید نسبت به این مسئله توجه بسیاری نشان داد.

 

اگر تمرکز آنان تقویت نشود، در انجام تکالیف مدرسه، یادگیری دروس متعدد و انجام فعالیت های بسیار، دچار مشکل خواهند شد و پیشگیری از چنین رخدادهایی با ابزار مناسب و در سنین پایین امکان پذیر است. دنبال کردن سناریوهای ساخته شده با خلاقیت و ذهن باز کودکان می تواند به تقویت این تمرکز بینجامد. توجه به غذا دادن فیگورهای حیوانات، انجام دادن کارها و فعالیت های روزانه ی فیگورهای شخصیت نیز می تواند بسیار موثر و کمک کننده باشد.

تقویت حرکات ظریف در کودکان با فیگورهای چند تکه

فیگورها و اکشن فیگورهایی که از ساختار لگوها پیروی می کنند و از تکه های متعدد تشکیل شده اند، مثلا دست ها و پاها و سر فیگورهایی که جدا هستند، می توانند حرکات ظریف کودکان را تقویت کنند. البته باید به این نکته پیوسته توجه داشت که این فیگورها محدودیت سنی دارند و علت آن خطر قورت دادن و خفگی برای کودکان خارج از محدودیت سنی است. البته که در کل لگو و ساختنی از بهترین راه های تقویت حرکات ظریف می باشند. مثلا لگوهای برند لگو، کوبی، ژئومگ و متال ورلد ابزارهایی هستند که حرکات ظریف کودکان را تقویت می کنند، همان طور که فیگورهای چند تکه می توانند این کمک را به کودک شما بکنند.

اهمیت نقش ها در بازی با فیگورها

حین بازی با فیگورها، کودکان نقش های متفاوتی به خود می گیرند و یا برای فیگورها نقش های مختلفی در نظر می گیرند، بالاخص در بازی با فیگورهای شخصیت ها و قهرمانان. نقش بازی و ساختن سناریوها در بازی با فیگورها در رشد و پرورش توانایی های کودکان نقش بسزایی ایفا می کند. مطالعات متعددی بر نقش ساخت سناریو و نقش بازی کردن بر رشد کودکان انجام شده است و نتایج آن ها مبنی بر مثبت بودن این اثر بر این رشد بوده است.

 

کودکان راجع به خود و جهان بیرون بیشتر می آموزند. این روش اولی راه یافتن علایق کودکان است. کودکان تمایلات خود را به خوبی در می یابند و از آن چه دوست ندارند نیز آگاه می شوند. یافتن علاقه و استعداد در پرورش دادن آن بسیار مهم و در واقع قدم اول است. همچنین با قرار دادن فیگورها در سناریوی پرورش یافته در ذهن کودکان می توان آن را به واقعیت نزدیک و با دنیای بیرون هماهنگ کرد.

توانایی تفکر و حل مسئله در آن ها تقویت می شود. با خلق داستان های مختلف با محوریت فیگورها می توان تفکر و حل مسئله را در ذهن کودکان تقویت کرد. توانایی حل مسئله به سادگی قابل پیشرفت نیست اما با رول پلی یا نقش بازی و بازی کردن داستان ساخته شده و رخ دادن حوادث طبیعی و ماورالطبیعه برای فیگورها در جریان ایجاد شده در ذهن کودکان، امکان پذیر می شود.

حتما از لگو بازی برای هوش و هیجان کودکان خود استفاده کنید.

اکشن فیگورها محدودیت سنی ندارند!

احتمالا بسیاری از شما با وجود این که دیگر کم سن و سال نیستید نسبت به فیگورها توجه بسیار نشان می دهید و آن ها را دوست دارید. آیا این مسئله غیر طبیعی است؟ خیر! خیلی از بالغین سرگرمی های متنوع و متفاوتی دارند، برخی از آنان تمایل زیادی به جمع آوری اکشن فیگورها از خود نشان می دهند و این اصلا موردی غیر طبیعی نیست. فیگورها، بالاخص فیگورهای حیوانات و شخصیت ها و قهرمانان برای همه ی سنین می توانند جذاب و دوست داشتنی باشند و البته که کالکشن بسیار جذاب و جالب توجهی را تشکیل دهند. اگر فیگورهای فرزند خود را می بینید و هیجان زده می شوید از خود خجالت زده نشوید و با علاقه و توجه بیشتری با فرزند عزیز خود به ساختن سناریو و بازی کردن با فیگورها بپردازید و دقایقی لذت بخش را برای خود و فرزند خود بسازید!

شما می توانید لگو بازی خود را با پایین ترین قیمت و کیفیت اصلی در ژپتویز خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.