بهدی سازه جلوگیری از نوسانات برقی در برق مصرفی ساختمان - بهدی سازه

برای بسیاری از افراد سوال است که چگونه می توانیم جلوی نوسانات برقی را در ساختمان بگیریم؟ نوسانات برقی بخش خطرناک و حادثه آفرین هستند.

در بسیاری از موارد نوسانات برقی باعث آتش سوزی، سوختن لوازم برقی، ایجاد اتصالات، خرابی تجهیزات برقی و … شده اند.

کنترل کردن نوسانات برقی در شهرهای پرجمعیتی مانند تهران اهمیت بیشتری دارند زیرا در برخی از ساعات شبانه روز جریان ورودی کمتر از حالت عادی است و در برخی ساعات از حد نرمال بیشتر است.

نوسان

ابزارهای کاربردی جهت جلوگیری از نوسانات برقی

قبل از معرفی باید بدانیم که جلوگیری از نوسان برق به افزایش طول عمر مفید لوازم برقی از جمله یخچال، فریزر، هود، گوشی موبایل، تلویزیون و …. کمک خواهد کرد. متاسفانه هزینه های جایگزین کردن هر یک از لوازم برقی در شرایط موجود کار دشواری است پس با استفاده کردن از  چند کالای ساده جلوی نوسانات احتمالی برق را بگیرید.

 

در ادامه صرفا لیست مختصری از تجهیزات را معرفی خواهیم کرد.

  • کلید و پریز استاندارد
  • محافظ و چند راهی برق استاندارد
  • کنتاکتور
  • محافظ جان
  • کلید اتوماتیک

کلید و پریز استاندارد

یکی از مهمترین تجهیزاتی که تمام کالاهای برقی خود را به آن وصل می کنیم، کلید و پریز است. اگر کلید و پریز از استاندارد کافی برخوردار نباشد، خود کلید و پریز عامل اصلی ایجاد نوسان و اختلال در جریان برق مصرفی شما خواهد بود.

کلید و پریز ها انواع مختلفی دارند. راهنمای خرید کلید و پریز استاندارد بحث مفصلی است که در مقاله جداگانه ای در سایت بابا ادیسون راهنمای خرید انواع کلید و پریز را قرار داده ایم، در صورت تمایل به سایت بابا ادیسون مراجعه کنید و از مقالات رایگان بابا ادیسون استفاده کنید.

 محافظ و چند راهی برق استاندارد

محافظ یخچال، محافظ تلویزیون، محافظ رایانه و …. از کاربردی ترین لوازم در خانه های ما است. علاوه بر محافظ گاها از چند راهی های برق برای تقسیم کردن یک پریز به چندین پریز استفاده می کنیم.

ترکیب محافظ و چندراهی رایج ترین کالایی است که در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت محافظ و چند راهی برق ملاک اصلی کیفیت آن نیست.

برای خرید محافظ و چند راهی برق استاندارد کافی است از راهنمای خرید محافظ برق و چند راهی برق که به صورت رایگان در سایت بابا ادیسون منتشر شده است استفاده کنید.

کنتاکتور

کنتاکتور یکی از پرکاربردترین قطعات الکتریکی است که در مدارهای الکتریکی برای قطع و وصل مدار الکتریکی با توان بالا مورد استفاده قرار می گیرد. کنتاکتور یک کلید مغناطیسی است که مانند کلیدهای ساده سه فاز دارای ۳ کنتاکت اصلی با قدرت برای ارتباط تجهیزات و دستگاه های الکتریکی به شبکه و همچنین تعدادی کنتاکت های کمکی جهت استفاده در طراحی مدارهای فرمان است.

معمولا برای محافظ از سلامت کولرگازی هم از کنتاکتور استفاده می کنند.

محافظ جان

عملکرد محافظ جان به شما کمک می کند تا در هنگام ایجاد یک اتصال در سیم ها، جریان ورودی قطع شود. کلیدهای محافظ جان به جلوگیری از ابتلا به برق گرفتگی و آتش سوزی در ساختمان کمک می کند.

کلید اتوماتیک

علاوه بر راهکارهای جلوگیری از نوسان برق باید به فکر صرفه جویی در برق مصرفی هم باشیم، یکی از راه های کاربردی استفاده کردن از کلید های اتوماتیک است.

کلید اتوماتیک انواع مختلفی دارد، همانطور که از نامش پیدا است در شرایط خاص، عملکرد اتصال و یا قطع جریان برق را انجام می دهد.

بابا ادیسون

خرید از معتبرترین فروشنده های بازار ایران

خرید بدون واسط به شما کمک می کند تا هزینه های نهایی خود را به کمترین حد ممکن برسانید. خرید بدون واسط از فروشگاه بابا ادیسون به دو صورت حضوری و اینترنتی قابل انجام است.

الکتروشتاب یک فروشگاه (فروشگاه اینترنتی بابا ادیسون) در عرصه برق صنعتی است که از سال ۱۳۸۵ آغاز به فعالیت کرده است.

بدون واسط، کالاهای مورد نیاز خود را در حوزه برق صنعتی می توانید از بابا ادیسون تامین کنید.

ما تامین کننده مستقیم بیش از بیست برند ایرانی و خارجی معتبر در حوزه برق صنعتی هستیم. در صورتی که تمایل به دیدن تمام محصولات دارید می توانید از طریق سایت بابا ادیسون اقدام کنید.

ما در کمترین زمان ممکن کالاهای مد نظر شما را با پایین ترین قیمت موجود در بازار، به دست شما می رسانیم.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 297 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.