بهدی سازه آیا کاهش وزن تنها با تغییر رژیم غذایی امکان پذیر است؟ بخش نه - بهدی سازه

 

با پزشک خود صحبت کنید

پچ های کاهش رژیم آنلاین وزن برای کاهش وزن بی خطر یا موثر ثابت نشده اند.

 

اما اگر پزشک شما کاهش وزن را به شما توصیه کرده است، سوالات مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها بپرسید تا در طول سفر به شما کمک کنند، مانند:

 

“آیا می توانید به من کمک کنید تا برنامه ای برای کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش تنظیم کنم؟”

“آیا می توانید برای کمک به رژیم غذایی من را به یک متخصص تغذیه معرفی کنید؟”

“آیا من کاندید داروهای کاهش وزن با نسخه یا جراحی کاهش وزن هستم؟ عوارض جانبی هر دو چیست؟»

آخرین بررسی پزشکی در ۲۶ مه ۲۰۲۲

 

تغذیه

۲۹ بهترین راه برای داشتن شکمی صاف

زندگی با چربی در اطراف ناحیه میانی می تواند یک عامل خطر برای چندین بیماری مزمن از جمله سرطان و بیماری قلبی باشد (منبع مورد اعتماد ۱).

 

با این حال، اگر با چربی اضافی شکم زندگی رژیم آنلاین می‌کنید و به دنبال راه‌هایی برای کاهش آن بوده‌اید، احتمالاً متوجه می‌شوید که همیشه آنطور که برخی از متخصصان کاهش وزن فکر می‌کنند ساده نیست.

 

به عنوان مثال، اندازه (یا “صافی”) معده شما می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله زمان روز، اینکه آیا اخیراً ورزش کرده اید و چه غذاها یا نوشیدنی هایی در طول روز مصرف کرده اید (منبع مورد اعتماد، ۳ منبع مورد اعتماد).

 

علاوه بر این، چندین مطالعه قدیمی نشان داده اند که کاهش نقطه ای – یا کاهش هدفمند چربی در یک ناحیه خاص از بدن – امکان پذیر نیست (۴Trusted Source، ۵Trusted Source).

 

این به این دلیل است که سلول‌های چربی  در سرتاسر بدن ذخیره می‌شوند و می‌توانند در حین ورزش از هر قسمت از بدن، نه فقط از ناحیه‌ای که ورزش می‌کنید، تجزیه شده و به عنوان انرژی استفاده شوند (۶، ۷ منبع معتبر).

 

چندین استراتژی وجود دارد که می تواند کاهش وزن را افزایش داده و باعث رشد عضلات شود. هنگامی که با یک رژیم غذایی مغذی و سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت ترکیب شود، به طور بالقوه می تواند به کاهش چربی شکم و در عین حال بهبود سلامت کلی کمک کند.

 

در اینجا ۲۹ روش علمی وجود دارد که به شما کمک می کند چربی اضافی شکم را از بین ببرید.

 

  1. کالری را کاهش دهید، اما نه بیش از حد

به طور معمول، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، ممکن است نیاز به نظارت بر میزان کالری دریافتی خود داشته باشید.

 

یکی از روش های رایج کاهش دریافت روزانه ۵۰۰ تا ۷۵۰ کالری است که می تواند به شما کمک کند تقریباً ۱ تا ۲ پوند (۰٫۵ تا ۱ کیلوگرم) در هفته کم کنید (منبع مورد اعتماد ۸).

 

همانطور که گفته شد، محدود کردن بیش از حد کالری دریافتی می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

 

خوردن کالری خیلی کم می تواند باعث کاهش سرعت متابولیسم یا تعداد کالری هایی که به صورت روزانه می سوزانید، شود (منبع ۹، منبع معتبر ۱۰).

 

کاهش بیش از حد کالری دریافتی شما همچنین می تواند باعث کاهش قابل توجه توده بدون چربی بدن شود که می تواند تعداد کالری هایی را که در حالت استراحت می سوزانید کاهش دهد (۱۱).

 

علاوه بر این، مصرف کالری بسیار کم در روز با عوارض جانبی متعددی از جمله خستگی، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و تحریک‌پذیری همراه است (منبع معتبر ۱۲).

 

خلاصه

خوردن کالری خیلی کم ممکن است متابولیسم رژیم آنلاین شما را کند کرده و اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. بنابراین، مهم است که کالری را بیش از حد یا برای مدت طولانی محدود نکنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.