بهدی سازه چیدمان میز آرایش دخترانه : چگونگی چیدمان وسایل + مکان مناسب آن - بهدی سازه

مکان کوچکی که میز آرایش دخترانه در آن قرار دارد، تمام دنیای دختران است! یک مکان خاص که در آن می‌توانند خود را آنگونه ببینید که دوست دارند. دختران روز خود را در آنجا شروع می‌کنند و به پایان می‌برند، خواه فقط چند دقیقه قبل از این که از خانه بیرون بروند یا برای یک مهمانی باشکوه زمان بیشتری را پشت میز آرایش سپری کنند. در هر صورت، آنچه بر روحیات دختران تأثیر مثبت می‌گذارد، مکان و نحوه چیدمان میز آرایش دخترانه باشد؛ با بهدی سازه همراه باشید.

محل قرارگیری میز آرایش دخترانه در اتاق خواب

محل قرارگیری میز آرایش دخترانه در اتاق خواب

میز آرایش مبلمان اختصاصی است که معمولاً دارای آینه بزرگ با کشوها و قفسه‌های داخلی می‌باشد و برای نگهداری و استفاده از لوازم آرایش و انجام فرآیند میکاپ و پیرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما دو چیز ضروری وجود دارد که باید برای محل قرارگیری میز آرایش دخترانه در نظر گرفته شود:

  • مکان خنک و خشک
  • مکان با نور خوب

بیایید نخست هر یک از موارد بالا را بررسی کنیم.

۱- مکان خنک اما خشک

خنک بودن به معنای درجه حرارت بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد و دمای اتاق به معنای محیط کار ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. به طور کلی، خنک بودن می‌تواند از ۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد.  اصطلاح «مکان خشک» بدان معنا است که از رطوبت نسبی از ۴۰ درصد فراتر نمی‌رود. میز آرایش دخترانه باید از مکان‌هایی با رطوبت بالا (مانند دستشویی) و مناطق با گرمای زیاد (قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید) دور باشد. انتخاب مکان خنک و خشک به این دلیل است که اکثر محصولات آرایشی با قرار گرفتن در محیط‌های گرم خراب می‌شوند.

ezgif 7 1a6d2571b57f

۲- مکان با نور خوب

بسیاری از متخصصان موافق هستند که نور طبیعی روز بهترین نور برای استفاده از لوازم آرایشی است. قرار دادن میز آرایش در منطقه‌ای که نور طبیعی در آن جریان دارد بهترین گزینه ممکن است. اما اگر این امکان وجود نداشت، باید یک وسیله روشنایی مناسب خریداری شود و نور باید از زاویه‌ای تابانده شود که از ایجاد سایه تاریک جلوگیری کند. هنگام خرید لامپ به یاد داشته باشید که هرچه عدد کمتر باشد، رنگ آن گرم‌تر (تمایل به زرد بودن) و هرچه بالاتر باشد، سردتر به نظر می‌رسد (تمایل به آبی). برای استفاده از لوازم آرایش، لامپ‌های ۴۸۰۰ تا ۵۰۰۰ کلوین توصیه می‌شود. این دامنه عدد گاهی اوقات به عنوان نور طبیعی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن میز آرایش دخترانه کدامند؟

اکنون که فهمیدیم که یک منطقه خوب برای میز آرایش چه خصوصیاتی دارد، حالا بیایید نگاهی به دو مکان رایج برای قرارگیری میز میکاپ دخترانه بیاندازیم:

کنار پنجره

میز آرایش دخترانه

اگر می‌خواهید میز آرایش خود را در کنار پنجره قرار دهید، آن را به گونه‌ای جاسازی کنید که صورت شما از همه زوایا نور طبیعی دریافت کند. زیرا اگر میز را در دو طرف پنجره قرار دهید، ممکن است فقط به یک طرف صورت شما نور طبیعی تابیده شود. هیچ دختری توزیع ناموزون نور را دوست ندارد!

اگر فضای شما اجازه می‌دهد بهتر است میز را جلوی پنجره قرار دهید. اما اگر فضا و اندازه پنجره برای این کار مناسب نبود، این گزینه ممکن است بهترین انتخاب نباشد زیرا فقط پنجره را مسدود می‌کند. مطمئن شوید که منبع حرارتی در این منطقه وجود ندارد زیرا معمولاً در زیر پنجره‌ها شوفاژ وجود دارد که باعث خرابی محصولات آرایش می‌شود.

نکته: برای اکثر اتاق خواب‌های ساخته شده در ایران، قرار دادن میز آرایش در روبروی پنجره باعث می‌شود تا فضای زیادی از بین برود. به همین دلیل می‌تواند میز آرایش را در کنار یکی از دیوارهای دو طرف پنجره تکیه داد.

کنار تخت

میز آرایش دخترانه زیبا

احتمالاً متداول‌ترین گزینه برای قرار دادن میز آرایش دخترانه کنار تختخواب است. اگر اتاق کوچکی دارید، این مکان ایده خوبی است. میز آرایش می‌تواند جایگزین میز پاتختی شده و سطح و فضای ذخیره‌سازی زیادی برای قرار دادن لامپ و سایر لوازم ضروری ایجاد شود. همچنین، مراقب باشید منبع نور چگونه است.

اگر تختخواب شما رو به پنجره است و طرف میز آرایش شما رو به دیوار است (چهره شما به سمت دیوار است)، به احتمال زیاد به نور مصنوعی احتیاج خواهید داشت زیرا شما خودتان جلوی نور را گرفته‌اید. اگر هم تختخواب به یکی از دیوارهای اطراف پنجره قرار گرفته باشد، می‌توان دیوار دیگر را برای میز آرایش کنار گذاشت!

چگونگی چیدمان وسایل بر روی میز آرایش دخترانه

چگونگی چیدمان وسایل بر روی میز آرایش دخترانه

برای نحوه چیدمان وسایل مختلف آرایشی بر روی میز به موارد زیر توجه کنید:

۱- باکس آرایشی را در وسط میز قرار دهید

برای نگهداری لوازم آرایشی خود از یک باکس استفاده کنید. این ابزار بسیار مفید دارای محفظه‌هایی در اندازه‌های مختلف است که باعث می‌شود پودرها، مدادها، کرم‌ها و برس‌های شما به صورت مرتب و تفکیک شده در محل خود قرار گیرند. باکس آرایش را دقیقاً در مرکز میز قرار دهید، زیرا مهم‌ترین لوازم شما در داخل آن قرار دارند.

۲- استند جواهرات را در گوشه‌ میز قرار دهید

برای نشان دادن و استفاده راحت از مجموعه دستبندها، گردنبندها و انگشترهای خود، روی یک استند جواهرات سرمایه‌گذاری کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود به طور مداوم در کشوها به دنبال دستبندهای خود نگردید، بلکه می‌توانید یک نظم مشخصی به جواهرات خود بدهید. استند جواهرات را در کناره‌های میز آرایش دخترانه قرار دهید تا در مواقع ضروری بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن میز آرایش دخترانه کدامند؟

۳- لوسیون‌ها و عطرهای خود در گوشه دیگر میز قرار دهید

ادکلن‌ها و لوسیون‌های بهداشتی نیز از جمله وسایل پُراستفاده‌ای هستند که باید روی میز آرایش قرار گیرند. آن‌ها را می‌توانید در کنار هم و در گوشه دیگر میز قرار دهید. اگر یک گوشه از میز مختص استند جواهرات باشد، گوشه دیگر می‌تواند برای بطری عطرها و لوازم بهداشتی در نظر گرفته شود. اگر تعداد محصولات شما خیلی زیاد هستند و میز آرایش نیز سطحی محدود دارد، بقیه وسایلی که استفاده کمتری دارند را داخل کشوها قرار دهید.

۴- آینه کوچک خود را در کنار باکس آرایش قرار دهید

داشتن یک آینه کوچک از ضروریات وسایل آرایشی هر دختر جوان است. این وسیله برای کار روی جزئیات آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محل قرارگیری آینه کوچک می‌تواند در کنار باکس آرایشی قرار گیرد. این موضوع به مقدار سطح روی میز بستگی دارد، اگر فضای اضافی برای آینه وجود دارد، از آن استفاده کنید. وگرنه در عدم وجود فضای مناسب، بهتر است آینه را جایگزین استند جواهرات کنید

سخن آخر

موارد بالا برخی از متداول‌ترین و بهترین روش‌ها برای چیدمان میز آرایش دخترانه با در نظر گرفتن فضا و سبک اتاق خواب و نوع لوازم و مبلمان منزل است. اما مهم است که سبک میز آرایش شما نیز با دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد. اگر اتاقی گرم دارید که اکثر وسایل آن چوبی هستند، از میز چوبی با رنگ طبیعی چوب استفاده کنید. همچنین تعداد کشوها، صندلی، ابعاد مورد نیاز آینه و بسیاری از موارد دیگر را در نظر بگیرید. اگر هم نور کافی ندارید، از آینه چراغ‌دار که دورتادور آینه را چراغ‌های کوچک تشکیل داده‌اند استفاده کنید.

ما منتظر شنیدن نظرات شما در مورد میز آرایش دخترانه هستیم. در هر کجایی از کشور عزیزمان هستید، ما را با ایده‌های جالب خود شگفت‌زده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : چیدمان تاريخ : 1 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.