بهدی سازه چگونگی نصب آینه های دکوراتیو در منزل و محل صحیح نصب آن‌ها - بهدی سازه

در این مقاله با آینه ­های دکوراتیو آشنا می­‌شویم. اینکه آینه دکوراتیو چیست؟ چه مزایایی دارد؟ با چه معیاری انتخاب می‌شود؟ و مهم‌­تر اینکه بهترین مکان برای نصب آینه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی کجاست؟ خواندن این مقاله از ویکی‌ساختمون به شما کمک می­‌کند تا با نحوه نصب آینه ­های دکوراتیو بیشتر آشنا شوید.

اگر می‌­خواهید خانه‌­تان مثل ماه و خورشید ­­بدرخشد، به فضای کوچک آپارتمان‌تان عمق و وسعت ببخشید، دکوراسیون شاد و پرنشاطی را خلق کنید و یا خانه‌­تان جذاب و دیدنی به نظر برسد، مطمئن باشید با نصب آینه­ های دکوراتیو به هدف دلخواهتان خواهید رسید. پیشنهاد می‌­کنیم این مقاله را از دست ندهید.

آینه دکوراتیو چیست؟

آینه ­هایی که جنبه­ زیبایی و تزیینی دارند تحت عنوان آینه­ های دکوراتیو شناخته می‌­شوند. آینه­ های دکوراتیو به عنوان وسیله‌­ای که نور را  منعکس می­‌کنند، عنصری مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می‌­شوند. این آینه­ ها با مدل­‌ها و طرح‌­های گوناگون و در ابعاد و رنگ­‌های متفاوت ساخته می­‌شوند.

آینه دکوراتیو

چرا آینه ­های دکوراتیو محبوبند؟

  • آینه­ های دکوراتیو تصاویر را تکرار می­‌کنند و به فضا عمق می­‌بخشند.
  • با بازتاب‌هایمکرر نور محیط را روشن و روشن­‌تر می­‌کنند.
  • زیبایی خیره ­کننده­‌ای را به محیط القا می­‌کنند.
  • به محیط شادی و نشاط می‌بخشند و احساسی دل انگیز خلق می‌کنند.
  • این آینه­ ها علاوه بر نقش تزیین و زیبایی استفاده کاربردی نیز دارند؛ مثلاً برای پنهان کردن ترک دیوارها بسیار مناسب هستند.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون با آینه کاری مدرن در بخش های مختلف خانه

ezgif 7 1a6d2571b57f

آینه ­های دکوراتیو را کجا نصب کنیم؟

آینه­ های دکوراتیو می‌­توانند ه­مه فضای ساختمان را با زیبایی و انرژی سرشار خود درگیر کنند. آن­‌ها در پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، حمام، سرویس بهداشتی و سقف­‌ها به زیبایی خودنمایی می­‌کنند. این آینه­ های لوکس به عنوان کف­پوش ساختمان هم استفاده می‌­شوند و محیطی جذاب و باورنکردنی ایجاد می­‌کنند. نصب آینه­ های دکوراتیو به ذوق و زیرکی خاصی نیازمند است. آینه­ های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی باید طوری نصب شوند که تکرار بیشتری از نور و تصویر به وجود آورند تا بازتاب نور حداکثر شود و محیط بزرگ‌­تر و زیباتر به نظر برسد.

نصب آینه های دکوراتیو

نصب آینه های دکوراتیو : کجا آره؟ کجا نه؟

  • در خانه­‌هایتان گل و گلدان دارید؟ پس معطل چی هستید؟ آینه‌­تان را همان جا نصب کنید. نصب آینه‌های دکوراتیو فانتزی کنار گلدان‌­ها حس دل­نشین و شاعرانه­‌ای به محیط می­‌بخشند و زیبایی گل­‌ها را چند برابر می­‌کنند.
  • اگر می‌­خواهید حس خوبی در بالا و پایین رفتن پله­‌ها ایجاد کنید، نصب آینه­ های دکوراتیو راه حل خوبی‌ست. آینه ­ها را در راه‌­پله­‌ها نصب کنید.
  • اگر می­‌خواهید نور اتاق خوابتان را چند برابر کنید، آینه­ های دکوراتیو را روبه‌­روی پنجره­ اتاقتان نصب کنید.
  • می­‌خواهید آپارتمان نقلی خود را بزرگ نشان دهید؟ دیوار روبه­‌روی آشپزخانه یا راهرو را با آینه دکوراتیو بپوشانید.
  • می­‌خواهید خانه‌­تان را مرتفع‌­تر نشان دهید؟ سقف را نیز با این آینه‌ها بپوشانید.
  • می­‌خواهید هنگام سرو غذا حس خوب و پرنشاطی داشته ­باشید؟ نصب آینه­ های دکوراتیو در سالن ناهارخوری اشتهایتان را باز و احساس‌تان را به سمت نشاط و شادابی هدایت می­‌کند.
  • می‌­خواهید هنگام رفتن به بیرون ظاهرتان را چک کنید یا با مهمان‌­هایتان خوش­امدگویی گرمی داشته ­باشید؟ کنار در ورودی آینه ­های لوکس و دکوراتیو نصب کنید.
  • با نصب این آینه­ ها در سالن پذیرایی به خوش­امد­گویی مهمانان‌تان ادامه دهید.
  • ستو‌‌‌ن‌­ها، دیوار پشت مبل‌­ها، دیوار روبه‌­روی پنجر‌ه‌­ها و چراغ­‌ها هم جای مناسبی برای نصب آینه‌های دکوراتیو هستند.
  • آینه­ هایی که نصب می‌­کنیم، نباید روبه‌­روی آینه­ ها یا ویترین‌­های آینه­‌دار باشند چون محیط را شلوغ و بی­‌نظم می‌­کنند.
  • دیوارهایی که قاب عکس دارد، جای مناسبی برای نصب آینه‌­ها نیستند.
  • آینه ­ها را جایی نصب نکنیم که هنگام تماشای تلویزیون چشم­‌ها را با انعکاس نور اذیت کنند.

نصب آینه دکوراتیو

مدل­ آینه ­های دکوراتیو را چگونه انتخاب کنیم؟

آینه­ های لوکس و دکوراتیو باید متناسب با سبک دکوراسیون خانه‌­تان انتخاب شود. اگر دکوراسیون خانه مدرن باشد، بهتر است آینه دکوراتیو مدرن نصب کنیم و اگر دکوراسیون کلاسیک باشد، مدل آینه­ های کلاسیک و کارشده گیراتر است. مدل آینه­ های دکوراتیو باید با وسایل دیگر خانه هماهنگی داشته ­باشد؛ مثلاً آینه با قاب چوبی با مبلمان دارای پایه‌­های استیل هم­خوانی ندارد، کنار گلدا‌ن‌­ها و دیوار پشت مبل‌­ها طرح‌های فانتزی به نسبت طرح‌های دیگر جذابیت بیشتری ایجاد می­‌کند، آینه­‌های رو­به­‌روی پنجره­‌ها باید بزرگ­تر انتخاب شوند تا نور بیشتری ایجاد کنند. آینه­ های سالن پذیرایی و غذاخوری هم باید لوکس و بزرگ انتخاب شود، حتی رنگ آینه ­های دکوراتیو هم باید بین وسایل و دیوارها هارمونی ایجاد کند.

سخن آخر

در این مقاله در مورد آینه­ های دکوراتیو صحبت کردیم. از دلایل محبوبیت آن­‌ها گفتیم. محل نصب آینه ­های دکوراتیو را بیان کردیم و گفتیم که این  آینه ها را متناسب و هماهنگ با محیط خانه­ انتخاب کنیم. امیدوارم این مقاله شما را در انتخاب و نصب آینه­ های دکوراتیو به خوبی راهنمایی کرده ­باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 228 views بار دسته بندی : مبلمان و وسایل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.