بهدی سازه هزینه بازسازی خانه چقدر تمام می‌شود؟ آیا واقعا قابل محاسبه است؟! - بهدی سازه

بازسازی همیشه از گزینه‌های صاحب خانه‌ها برای نونوار کردن فضای بخش‌های مختلف خانه است و خواهد بود. موضوع مهم هزینه‌هایی است که صرف بازسازی و در کل قیمت نهایی است. فاکتورهای مختلفی روی هزینه بازسازی خانه تأثیر می‌گذارند که در این مقاله از بهدی سازه قصد داریم به بررسی هزینه‌های بازسازی در بخش‌های مختلف خانه مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام بپردازیم.

بازسازی خانه خود را به بهترین متخصصان بسپارید

قبل از شروع بازسازی خانه

نکته مهمی که در فرآیند بازسازی خانه باید مدنظر داشت این است که قبل از بازسازی باید یک سری پیش نیاز و فاکتورها را برای خود مشخص کنیم. برای شروع بد نیست نگاهی به پرسش‌های زیر بیندازید و سعی کنید بسته به نیاز خود به آن‌ها پاسخ دهید.

  • بودجه شما برای بازسازی چقدر است؟
  • کدام بخش از خانه نیاز به بازسازی دارد؟
  • متراژ بخش انتخاب شده برای بازسازی چقدر است؟
  • به چه سبک و طرحی علاقه دارید؟
  • از چه مصالحی می‌خواهید استفاده کنید؟
  • قصد دارید از چه امکاناتی استفاده کنید؟

مطلب پیشنهادی: مراحل بازسازی خانه ؛ قبل از پرداخت هزینه تصمیم درست را بگیرید!

هزینه بازسازی خانه قسمت آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی در این فرآیند شامل مراحل و جزییات مختلفی می‌شود که هر یک از آن‌ها تاثیر خود را بر هزینه خواهند گذاشت. به طور کلی بخش‌های زیر از یک آشپزخانه در فرآیند بازسازی لحاظ می‌شوند.

  • کابینت‌ها
  • دیوارپوش‌ها
  • کفپوش‌ها
  • سقف
  • تأسیسات مکانیکی و الکتریکی

ثبت سفارش آنلاین انواع خدمات اجرای کابینت

هزینه بازسازی آشپزخانه

ezgif 7 1a6d2571b57f

هزینه بازسازی کابینت

کابینت‌ها انواع مدل و طرح مختلف دارند که هر یک از آن‌ها با هزینه‌هایی متفاوت در اختیار کاربر هستند. کابینت را می‌توان پرهزینه‌ترین بخش آشپزخانه در نظر گرفت که به تنهایی می‌تواند کفه هزینه لازم برای بازسازی خانه را سنگین کند. از نظر هزینه اجرای کابینت بر اساس جنس و کیفیت می‌توان رتبه بندی زیر را از ارزان‌ترین به گران‌ترین در نظر گرفت.

ردیف نوع کابینت توضیحات
۱ نئوپان روکش ملامینه بدنه و درب‌ها نئوپان روکش ملامینه
۲ کابینت ام‌دی‌اف ایرانی ورق ام دی اف ایرانی
۳ کابینت ام‌دی‌اف خارجی ورق ام دی اف خارجی
۴ کابینت ‌های گلاس ایرانی ورق های گلاس ایرانی
۵ کابینت‌ های گلاس خارجی ورق های گلاس خارجی عمدتاً ساخت ترکیه
۶ کابینت پلی گلاس و لمی گلاس ایرانی ورق پلی گلاس و لمی گلاس ایرانی
۷ کابینت پلی گلاس و لمی گلاس خارجی ورق پلی گلاس و لمی گلاس خارجی
۸ کابینت ممبران (وکیوم) بستگی زیاد به طرح دارد
۹ کابینت چوبی-روکش بستگی زیاد به طرح و رنگ دارد
۱۰ کابینت چوبی-تمام چوب بستگی به نوع و میزان مصرف چوب و رنگ دارد

هزینه بازسازی دیوار

دیوارپوش‌های آشپزخانه هم که نقش مهمی از طراحی و زیبایی آشپزخانه دارند از جمله مراحل بازسازی هستند که افراد وسواس خاصی در آن به خرج می‌دهند. بسته به اینکه از چه نوع دیوارپوشی استفاده خواهید کرد، هزینه کلی بازسازی می‌تواند کاهش یا افزایش یابد. به طور کلی کاشی و سرامیک از ارزان‌ترین انواع دیوارپوش‌ها هستند. دیوارپوش‌های سنگ طبیعی و مصنوعی، دیوارپوش سه بعدی بتنی، دیوار پوش بتن اکسپوز و دیوارپوش چوبی از نظر هزینه گران‌تر هستند.

هزینه بازسازی کف

بازسازی کف نیز مانند دیوار عمدتاً به نوع کفپو‌شی که به کار می‌روند بستگی دارد. علاوه بر نوع کفپوش مانند پارکت و سرامیک، درجه کیفی آن‌ها نیز بر روی هزینه نهایی تأثیر می‌گذارد. فاکتور بعدی متراژ کف است. متعاقباً هر چقدر متراژ بالاتر باشد، هزینه هم کل هم بیشتر خواهد بود اما هزینه کف سازی هر متر با بالا رفتن متراژ کمتر خواهد شد. به طور کلی، کاشی و سرامیک از ارزان‌ترین نوع کفپو‌ش‌ها و پارکت‌های چوبی و لمینت هم از انواع گران کفپو‌ش‌ها هستند که در بازسازی خانه استفاده می‌شوند.

هزینه بازسازی کف

هزینه بازسازی سقف

سقف‌های آشپزخانه‌ها بر اساس طرح و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است می‌تواند تأثیر مختلفی بر هزینه نهایی بازسازی خانه بگذارد. اجرای انواع کناف کاری و آسمان مجازی از جمله مواردی هستند که عمدتاً در بازسازی سقف به اجرا در می‌آیند. اجرای این سقف‌های کاذب از نظر هزینه فرقی چندانی با یکدیگر ندارند و تفاوت بیشتر به طرح و مصالح از نظر کیفیت بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: انواع سقف کاذب : ۱۲ مدل از گچی تا چوبی با ۸۹ تصویر جذاب

هزینه بازسازی خانه قسمت تأسیسات مکانیکی و الکتریکی

هزینه بازسازی و نوسازی سیم‌کشی‌ها، نورپردازی‌ها، شیرآلات تا حدود زیادی به مدل و برندی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. نورپردازی هم بسته به طرح و تجهیزاتی که استفاده می‌کنید تأثیر خود را بر هزینه بازسازی خانه می‌گذارد.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

سرویس‌های بهداشتی و حمام از دیگر بخش‌های خانه هستند که همیشه در اولویت بازسازی قرار می‌گیرند. بسته به هدف و مقیاس بازسازی، تأثیر بازسازی این بخش‌های خانه بر هزینه کل بازسازی می‌تواند مختلف باشد. بازسازی سرویس بهداشتی و حمام شامل نصب توالت فرنگی، تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی، هزینه تعویض روشویی، هزینه تعویض شیرآلات و تعمیر بخش‌هایی که بر اثر نم و رطوبت آسیب دیده‌اند و عوض کردن کاسه توالت می‌شود. هر یک از این تغییرات بسته به مدل، طرح و جنس می‌توانند تأثیر متفاوتی بر هزینه کل بازسازی خانه بگذارند.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

دیوارپوش‌ها از اصلی‌ترین بخش‌های سرویس بهداشتی و حمام هستند که تأثیر زیادی هم بر کیفیت بازسازی و هم زیبایی آن‌ها دارد. انواع مختلفی از جمله کاشی، سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی، بتن، چوب، لمینت و پی‌وی‌سی را می‌توان در سرویس‌های بهداشتی و حمام به کار برد که هر یک هزینه خاص خود را خواهند داشت. به طور کلی اجرا کاشی و سنگ مصنوعی هزینه کمتری در مقایسه با انواع دیگر دیوارپوش دارند. برای اطلاع بیشتر در خصوص انواع دیوارپوش سرویس‌های بهداشتی بد نیست سری به مقاله «انواع دیوارپوش سرویس بهداشتی» بیندازید.

بیشتر بخوانید: مراحل بازسازی سرویس بهداشتی و ابزارهای مورد نیاز آن

هزینه بازسازی فضای داخلی خانه

فضای داخلی خانه که شامل بخش‌های مانند اتاق‌خواب‌ها، هال، پذیرایی و راهروها می‌شود نیز شامل فرآیند‌های مختلفی از بازسازی می‌شوند که تقریباً آن را تحت عنوان طراحی داخلی می‌شناسیم. بازسازی فضای داخلی بخش‌های بالا می‌تواند شامل بازسازی سقف دیوار، کف، تأسیسات مکانیکی و الکتریکی باشد.

کف خانه سطح بزرگی را اشغال کرده و یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. انواع پارکت، کفپوش‌های چوبی، لمینت، کفپو‌ش پی‌وی‌سی، سنگ و سرامیک برای کف ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مبلغ زیادی از هزینه بازسازی خانه مرتبط با هزینه نصب و اجرای کفپوش است.

انتخاب‌های زیادی برای پوشش دیوارها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد. استفاده از کاغذ دیواری ساده و سه بعدی، پوسترهای سه بعدی، رنگ و نقاشی ساختمان، پنل‌های دکوراتیو، سنگ آنتیک و تزیینی برخی از بهترین مصالح برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی هستند که روی هزینه بازسازی خانه تأثیر دارند. سبک طراحی و سلیقه کارفرما و صد البته بودجه در انتخاب دیوارپوش‌ها حرف اول را می‌زند.

هزینه بازسازی فضای داخلی خانه

مهم‌ترین نکته در طراحی داخلی منزل و بازسازی اتاق خواب، فردی است که از اتاق استفاده می‌کند. در واقع بازسازی اتاق خواب با توجه به خلق و خوی افراد با متریال متنوعی فضاسازی می‌شود. استفاده از رنگ‌های شاد و گرم می‌تواند انتخاب خوبی برای اتاق کودکان و نوجوانان باشد. ایمنی را در اتاق خواب کودک فراموش نکنید. کف اتاق کودک باید نرم و گرم باشد تا کمترین آسیب در هنگام افتادن ایجاد شود. پارکت به همراه یک قطعه موکت پرز بلند می‌تواند خطرات ناشی از سقوط کودکان را از بین ببرد. استفاده از رنگ‌های خنثی برای اتاق خواب بزرگترها به همراه کمد دیواری‌های بزرگ و جادار مناسب‌تر است.

گزینه‌ها برای اجرا در طراحی داخلی و بازسازی سقف، دیوار و کف آن‌قدر زیاد است که واقعاً در نظر گرفتن یک قیمت مشخص تقریباً غیر ممکن است. هزینه بازی سازی پذیرایی یا اتاق خواب می‌توان از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیون باشد. مقیاس و عملیات‌هایی مانند تخریب و گچ کاری و مصالحی که انتخاب می‌شوند مانند سنگ و چوب تأثیر زیادی بر هزینه کل بازسازی خانه می‌گذارند. موضوع دیگری که بر فضای داخلی خانه و بازسازی آن تأثیر می‌گذارد، وسایل و مبلمانی است که برخی در بازسازی خانه خود اقدام به نوسازی آن‌ها نیز می‌گیرند.

بازسازی خانه چقدر خرج بر می‌دارد؟

بازسازی خانه چقدر خرج بر می‌دارد؟

بازسازی خانه شامل تعداد بسیار زیادی بخش و عملیات است و همین موضوع انعطاف‌پذیری زیادی به کاربر می‌دهد تا فرآیند بازسازی را بر اساس بودجه‌ای که از پیش مشخص کرده است تنظیم کند. در واقع این شما و بودجه‌ای که در اختیار دارید است که چند و چون فرآیند بازسازی را مشخص می‌کند. شما می‌توانید با یک برنامه بودجه بندی دقیق، اقدام به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مصالح کنید.

سخن آخر

بحث هزینه از مهم‌ترین فاکتورهایی است که قبل از شروع به آن پیش خواهد آمد. بسیاری به دنبال پاسخ به پرسش هزینه بازسازی خانه و بخش‌های مختلف آن از جمله آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و اتاق خواب‌ها هستند، غافل از اینکه تنوع محصولات و خدمات موجود در بازار واقعاً ارائه یک قیمت ثابت را تقریباً غیر ممکن می‌سازد. بهترین کار، تعیین مقدار بودجه و سپس انتخاب مراحل، عملیات‌ها و مصالح بر اساس آن است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 491 views بار دسته بندی : بازسازی تاريخ : 2 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.