بهدی سازه نمایش فیلم‌های اکران نشده با ممانعت و محدودیت جدی مواجه است  - بهدی سازه

 

اندیشه: کمال تبریزی دبیر بخش فیلم جشنواره «هنر زنده است» درباره ممانعت و محدودیت در نمایش فیلم‌های اکران نشده در این رویداد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اندیشه، بعد ازظهر امروز دوشنبه ۱۱ اسفند، جلسه نشست با کمال تبریزی، دبیر بخش فیلم و از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره «هنر زنده است» با حضور مازیار رضاخانی، مدیر جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کمال تبریزی گفت: اولین بار که درباره این جشنواره صحبت شد، من فکر نمی‌کردم که با وجود امکانات کم مالی جشنواره و عدم تبلیغات جشنواره با چنین استقبالی مواجه شویم. این جشنواره صرفاً از دل هنرمندان و هنر جوشیده و شکل گرفته است. توجه افراد به این جشنواره اتفاقی بسیار مبارک است.

مازیار رضاخانی گفت: در بحث اکران آثار، مقوله احتمال سرقت و کپی آثار دیده می‌شد و به همین علت درصدد اکران حضوری در بخش فیلم جشنواره «هنر زنده است» برآمدیم.

تبریزی در این نشست گفت: هدف این جشنواره، برپایی آنلاین و غیرفیزیکی است. سایتی که برای این فستیوال طراحی شد و آثاری که از اقصی نقاط ایران توسط هنرمندان بارگذاری شد، اتفاق مبارکی بود. رمز عبور برای تماشای آثار در اختیار داوران قرار گرفت و برای اولین بار در تاریخ جشنواره‌ها تمام ۸۵۵ اثری که به ما رسید را داوران توسط سایت دیدند و به آن‌ها امتیاز دادند.

او ادامه داد: ۶۰۴ فیلم کوتاه داستانی و ۱۱۴ فیلم مستند کوتاه، ۵۶ اثر پویانمایی کوتاه، ۴۱ فیلم بلند داستانی ۴۱ اثر و ۴۰ اثر مستند بلند که مجموعاً ۸۵۵ اثر را تشکیل می‌داد به دبیرخانه ما رسید.

رضاخانی گفت: ما نزدیک به ۶۰ اثر سینمایی داشتیم اما به دلیل اینکه به موقع حاضر نشدند داوران به تماشای ۴۱ اثر نشستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.