بهدی سازه فایرپیت چیست؟ آشنایی با انواع متریال و سوخت آن تا گرمای دلچسب - بهدی سازه

اگر می‌خواهید در باغ خانگیتان، خودتان را گرم کنید یا در یک دورهمی غذایی طبخ کنید؛ فایرپیت بهترین انتخاب ممکن است. از آنجا که همه ما وقت زیادی را در خانه می‌گذرانیم، سپری کردن هر چند زمانی کوتاه در فضای سبز می‌تواند روح انگیز باشد. به ویژه اگر بتوان با استفاده از فایرپیت، شکوه و عظمت آتش را احساس کرد. فایرپیت به سادگی یک گودال آتش است که از زمان کشف آتش تا به امروز باقی مانده است؛ با بهدی سازه همراه باشید.

فایرپیت چیست؟

گودال حریق (Fire Pit) وسیله‌ای دست ساز یا پیش ساخته است که در خارج از منزل و در ماه‌های سرد زمستان استفاده می‌شود. یک گودال آتش گرمای خوبی فراهم می‌کند، باعث ایجاد خلاقیت و گفتگو می‌شود، احساسات را برافروخته و می‌تواند مسحورکننده و آرامش بخش باشد.

فایرپیت چیست؟

ارتفاع فایرپیت بسیار مهم است، اگر خیلی کوتاه باشد، باید افراد نزدیک آن شوند تا گرما را احساس کنند. اگر خیلی بلند باشد، لذت تماشای آتش را از بین می‌برد. یک گودال آتش نسبت به سطح زمین باید ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. این ارتفاع کمتر از متوسط ارتفاع مبلمان فضای باز است.

فواید فایرپیت

۱- فضای دنجی را در فضای باز ایجاد می‌کند

اگر بخواهید بعد از غروب آفتاب یا در ساعات اولیه شب با خانواده خود کنار هم جمع شوید و گپی بزنید، یک گودال آتش اصلی نقطه کانونی است و محیطی زیبا را برای یک شب دنج بیرون از خانه ایجاد می‌کند.

ezgif 7 1a6d2571b57f

۲- فایرپیت شب را روشن می‌کند

هنگامی که خورشید روز غروب کرده، یک گودال آتش گرما و نوری را ایجاد می‌کند که می‌تواند زیبایی خانه را دوچندان سازد و به باغ شما یک درخشش گرم و فوق العاده‌ای بدهد. وقتی این وسیله را در فضای بیرونی خود داشته باشید، هیچ عذر و بهانه‌ای برای جمع نشدن در کنار یکدیگر به خاطر سرما وجود ندارد!

۳- نقطه کانونی فضای باز است

فایرپیت‌ها ایده‌آل برای ایجاد فضای استراحت در فضای باز هستند. گودال‌های آتش دقیقاً مانند شومینه‌های داخلی، نقطه کانونی مناسبی برای یک فضای نشیمن در فضای باز فراهم می‌کنند و با احاطه شدن توسط مبل‌های بیرونی یا صندلی‌های توکار با کوسن‌ها، فوق العاده به نظر می‌رسند.

فواید فایرپیت

۴- قابل استفاده در تمام طول سال است

فایرپیت فقط مختص فصل تابستان نیست که می‌توانید از نشستن در اطراف یک گودال آتش لذت ببرید، می‌توانید از آن در خارج از خانه در تمام طول سال استفاده کنید. جشن‌ها، تولد‌ها و حتی شب عید را با گرما و راحتی این گودال‌های آتش در بیرون زیبا سازید.

۵- حتی می‌توانید روی آن غذا درست کنید

با وجود گرما و روشنایی ناشی از فایرپیت، ممکن است به فکر وعده غذایی خود و خانواده‌تان بیفتید. فقط کافی است که صفحه گریل را بیرون بیاورید و هر چیزی که برای کباب کردن دوست دارید را در این صفحه بر روی گودال قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: مرحله ساخت شومینه در فضای باز توسط خودتان + مقدار هزینه آن

۶- به آرامش کمک می‌کند

هنگامی که خورشید غروب می‌کند، چیزی بهتر از آرامش و تماشای شعله‌های در حال رقصیدن آتش نیست. در حقیقت، مطالعه‌ای توسط کریستوفر لین، انسان شناس در دانشگاه آلاباما انجام شد که او ادعا می‌کند که اثر آتش به ما کمک می‌کند تا آرام‌تر و اجتماعی‌تر شویم و حتی باعث افت فشار خون نیز می‌شود.

۷- روزها را طولانی‌تر کنید

طولانی‌ترین روزها ممکن است پیش روی ما باشند اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید از شب‌های کوتاه خود لذت ببرید. در گرما و راحتی ناشی از استراحت کنار یک گودال آتش، به ستاره‌ها خیره شوید و در آسمان غرق شوید.

بهترین متریال برای فایرپیت

بهترین متریال برای فایرپیت

جنس ساخت گودال آتش می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فولاد: فایرپیت‌های فولادی اغلب از یک فلز مقاوم در برابر خوردگی استفاده می‌کنند. از این رو، دوام بالایی را فراهم می‌کنند. فولاد، گودال آتش را سبک کرده و برداشت و جابجایی آن را آسان‌تر می‌کند.
  • چدن: برای یک انتخاب کلاسیک اما روستایی، گودال آتش چدنی محکم و سنگین است و به شما احساس آرامش می‌دهد. همچنین، مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد. چدن رسانای گرمایشی عالی است و در پخش گرما کارآمد است.
  • آلومینیوم: آلومینیوم گزینه محبوبی برای فایرپیت است. مقرون به صرفه، سبک و با دوام می‌باشد و به نگهداری کمی احتیاج دارد و رسانای گرما است.
  • سنگ: فایرپیت سنگی یک روش عالی برای تطبیق دکوراسیون داخلی منزل با فضای باز است. اگرچه سنگ مستعد زنگ زدگی نیست اما اگر در معرض تغییرات شدید درجه حرارت قرار بگیرند، سنگ‌ها ترک می‌خورند.
  • فولاد ضد زنگ: گودال آتش از جنس فولاد ضد زنگ سبک ظاهری صنعتی را القا می‌کند. برای دوام بخشیدن به عناصر بیرونی بادوام، سبک بوده و بسیار مناسب هستند.
  • مس: مس ظاهری گرم و براق به یک گودال آتش می‌دهد و باعث ایجاد گرمی در حیاط خانه یا پاسیو می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ اصلی مسی را حفظ کنید، باید مرتباً حریق خود را تمیز نگه دارید.
  • بتن: بتن ماده‌ای با دوام و مستحکمی است و شرایط نگهداری کمی دارد. بتن سنگین است، بنابراین حتماً فایرپیت خود را در محلی قرار دهید که مجبور نباشید جای آن را تند تند عوض کنید.

بهترین انواع سوخت برای فایرپیت

بهترین انواع سوخت برای فایرپیت

فایرپیت‌ها به روش‌های مختلفی قابل سوخت گیری هستند. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • چوب: محبوب‌ترین منبع سوختی که در بیشتر حفره‌های آتش می‌بینیم، چوب است. چوب طبیعی بوده، گرما ایجاد می‌کند، نسبتاً ارزان است و درخشش و بوی خاصی دارد. با این حال، دود بیشتری تولید می‌کنند و نگهداری آن‌ها دشوارتر است. در صورت خاموش شدن شعله، حتماً یک چوب در نزدیکی خود داشته باشید.
  • زغال: اگر می‌خواهید غذا را روی گودال آتش کباب کنید، زغال عالی است. زغال به شما غذایی با طعم عالی می‌بخشد و قابلیت این را دارد بتوان حرارت را کنترل کرد. حتی با شعله‌ای کوچک می‌تواند آتش بزرگ برپا کرد.
  • پروپان: این نوع سوخت توسط مخزن و شلنگ مخصوص به فایرپیت وصل می‌شود. پروپان نسبت به چوب یا زغال کنترل بیشتری بر روی آتش ایجاد می‌کند. به خاطر داشته باشید که پروپان به اندازه چوب و زغال گرما و نور تولید نمی‌کند.
  • گاز طبیعی: گودال‌های آتشی که با گاز طبیعی کار می‌کنند، معمولاً باید در یک خط لوله گاز طبیعی واقع در خانه شما تعبیه و به آن متصل شوند. گاز طبیعی به طور قابل توجهی ارزان‌تر از سایر گزینه‌های سوخت است اما ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد زیرا باید توسط یک متخصص نصب شود.
  • بیواتانول: بیواتانول سوختی زیست تخریب پذیر است. بیواتانول نحوه سوختن تمیز و کارآمدی دارد که هیچ دود یا خاکستری از آن ساطع نمی‌شود. این مایع قابل اشتعال است و به شما اجازه می‌دهد تا به طور مداوم ظرف مشعل را دوباره پُر کنید تا آتش را تا زمانی که نیاز دارید روشن باقی بگذارید.

ویژگی‌های فایرپینت

ویژگی‌های فایرپیت

  • ویژگی پخت‌وپز: اگر دوست دارید غذا را روی آتش کباب کنید، یک گودال آتش را با یک ویژگی پخت‌وپز انتخاب کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا غذا را روی آتش بگذارید و آن را طبخ کنید.
  • قابل حمل: اگر می‌خواهید فایرپیت خود را به دور حیاط خانه مرتباً حرکت دهید یا با آن سفر کنید، یک گودال حریق قابل حمل را خریداری کنید. این نوع فایرپیت سبک خواهد بود و اندازه‌اش کوچک‌تر است و به شما این امکان را می‌دهد تا آن را به راحتی حرکت دهید.
  • مخزن سوخت پنهان: اگر از ظاهر مخزن سوخت متصل خوشتان نمی‌آید! فایرپیتی با مخزن سوخت مخفی انتخاب کنید. پس از باز کردن گودال آتش، مخزن سوخت درون آن پنهان می‌شود، بنابراین مهمانان متوجه وجود آن نمی‌شوند.

سخن آخر

فایرپیت روشی ایمن و آسان برای ایجاد احساس روستایی در حیاط خانه، پاسیو یا پشت بام است. در طول سال، گودال آتش یک نقطه کانونی دنجی را در فضای باز ارائه می‌دهد که در آن خانواده و دوستان می‌توانند دور هم جمع شوند و از معاشرت و خوردن غذا لذت ببرند. می‌توانید از یک تیم متخصص برای ساخت فایرپیت سنگی یا آجری کمک بخواهید، وگرنه برای مدل‌های فلزی باید آن را از فروشگاه خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 353 views بار دسته بندی : محوطه تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.