بهدی سازه سقف لاکر چیست؟ مراحل و نحوه نصب، مزایا، کاربرد و قیمت آن - بهدی سازه

با سقف لاکر می‌توانید زیبایی دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود را دو چندان کنید. این سقف به دلیل خاصیت بازتابش نور و و جلوه بخشیدن به ظاهر بصری فضا، جدیداً بسیار محبوب شده است. اما خیلی از صاحبان املاک هنوز هم نام سقف لاکر را نشنیده‌اند! به همین دلیل ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد این سقف و دلایل استفاده از آن صحبت کنیم؛ با بهدی سازه همراه باشید.

سقف لاکر چیست؟

سقف لاکر از نوعی پارچه کشسان (اغلب پی وی سی) ساخته می‌شود و یکی از انواع سقف‌های کاذب کشسان است. سقف لاکر به دلیل انعکاس نور و درخشان کردن محیط داخل به سقف آینه‌ای مشهور است. به این دلیل که تصویر کل فضا را مانند یک آینه منعکس می‌کند و محیط را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد. علاوه بر این، پارچه کشسان لاکر طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شود.

سقف لاکر برای فضاها با دکوراسیون مدرن بسیار مناسب است زیرا جلوه‌ای خاص و رویایی را به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. زیبایی خیره کننده این نوع پارچه بلافاصله نظر همه را به خود جلب می‌کند. پارچه لاکر را می‌توان در هر فضا با کاربری‌های متفاوت اعم از مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد.

سقف لاکر چیست؟

اهمیت استفاده از سقف لاکر

امروزه سقف‌های کشسان لاکر در طرح‌های زیادی ارائه می‌شوند. نصب سریع همراه با راهکارهای طراحی چشمگیر، سقف‌های لاکر را به یکی از سقف‌های پر طرفدار تبدیل کرده است.

ezgif 7 1a6d2571b57f

حتی خسته کننده‌ترین فضای داخلی نیز می‌تواند با سقف لاکر دگرگون شود. شما می‌توانید نوع طرح و رنگ این سقف را بر اساس سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. سپس با آویزان کردن لوستری مدرن می‌توانید با نور و زیبایی بازی کنید.

نصب سقف‌های لاکر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می‌شود. سقف‌های سنتی گاهی اوقات بسیار گران‌تر و پر دردسر هستند. سقف لاکر طی چند ساعت نصب می‌شود و عملاً هیچ گرد و غباری را به وجود نمی‌آورند.

به یاد داشته باشید که سقف‌های لاکر، همه آنچه که در زیر سقف وجو دارد را منعکس می‌کنند. این سقف به عنوان یک آینه عمل می‌کند و تمام جوانب مثبت و منفی طراحی فضا را برجسته می‌کند. بنابراین مهم است که در انتخاب رنگ و وسایل داخل محیط دقت لازم را به خرج دهید.

سقف لاکر به عنوان ضد الکتریسیته ساکن عمل می‌‎کند و نیازی به تعمیر سطح و مراقبت مداوم ندارد. همچنین، این سقف کاملاً سازگار با محیط زیست است و مواد سمی به محیط آزاد نمی‌کند و از به وجود آمدن و گسترش کپک و قارچ جلوگیری می‌کند.

اهمیت استفاده از سقف لاکر

فواید سقف لاکر

بهتر است قبل از نصب سقف لاکر، در مورد مزایای آن بیشتر بدانید:

انعطاف پذیر

در اصل سقف کششی لاکر یک بوم الاستیک است. این بدان معناست که در نحوه استفاده بسیار انعطاف پذیر است. این سیستم هر نوع تجهیزات روشنایی، تهویه یا عناصر هشداردهنده را در خود جای می‌دهد. همچنین می‌تواند در اشکال منحنی‌وار، موج‌دار و قوس‌دار نیز در بیاید. انتخاب رنگ، بافت و الگوی سقف‌های لاکر تقریباً نامحدود است.

مطلب پیشنهادی: ۸ مدل جذاب سقف کاذب مغازه جهت جذب مشتری بیشتر و طراحی داخلی زیباتر

نگهداری کم

سقف‌های لاکر بسیار محکم و با دوام هستند. به راحتی تمیز می‌شوند و دچار رطوبت و خوردگی نمی‌شوند. این سقف همچنین در برابر شوینده‌ها یا سایر عوامل شیمیایی واکنش نشان نمی‌دهند. هیچ گونه ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن رنگ که در سقف گچی دیده می‌شود، در این سقف لاکر وجود ندارد. بازده تولید و نصب سقف‌های لاکر به این معناست که این سقف مقرون به صرفه‌تر از سقف‌های گچی است.

نصب سریع

سقف لاکر به سرعت در کمتر از یک روز در محل نصب می‌شود، حتی گاهی اوقات فقط چند ساعت کار برای نصب آن نیاز است. در حقیقت، هرگونه اخلال در خانه یا محل کار را به حداقل می‌رساند. از آنجا که این سقف‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و مشکل مواجه با رطوبت را ندارد، استفاده از آن‌ها برای سقف مؤسسات پزشکی یا آموزشی که نیاز به یک محیط استریل شده دارند توصیه می‌شود.

قیمت سقف لاکر

ظاهر لوکس

شاید مهم‌ترین مزیت استفاده از سقف لاکر را زیبایی و لوکس بودن آن دانست. گزینه‌های مربوط به رنگ، بافت (براق و  شفاف) و طراحی این سقف بسیار گسترده هستند. به همین دلیل کاربر می‌تواند بهترین گزینه را از میان انواع و اقسام سقف‌های لاکر انتخاب کند و محیط زندگی یا کار خود را در نهایت زیبایی تزیین کند.

قابلیت تعویض

سقف کشسان لاکر از طریق قاب‌های آلومینیومی به سقف متصل می‌شود. اگر می‌خواهید سبک طراحی سقف خود را به روز کنید یا رنگ آن را تغییر دهید، سقف لاکر به راحتی جدا شده و قابل تعویض است. بنابراین، کاربران نباید به هیچ عنوان نگران تغییرات مداوم این سقف در کوتاه مدت و بلند مدت باشند.

ایمن و قابل اعتماد

سقف لاکر ضد آب است و از فضا در برابر خطر نشت آب محافظت می‌کند. اگر نشتی رخ دهد، سقف منبسط می‌شود تا آب را در خود جای دهد و پس از برطرف شدن مشکل، به شکل اصلی خود بر می‌گردد. بنابراین، نیازی به تعمیر سقف نیست. همچنین، این سقف در برابر آتش سوزی نیز مقاومت بالایی دارد.

فواید سقف لاکر

کاربرد سقف لاکر

موارد استفاده از این نوع سقف به شرح زیر است:

  • فضاهای مسکونی
  • فضاهای اداری
  • فضاهای تجاری
  • فضاهای ورزشی
  • فضاهای تفریحی
  • فضاهای درمانی
  • فضاهای نمایشگاهی
  • فضاهای آموزشی

مطلب پیشنهادی: نحوه اجرای سقف کاذب گریلیوم چگونه است؟ مزایا و معایب

نحوه نصب سقف لاکر

نصب و اجرای سقف‌های لاکر کاملاً مشابه سقف‌های کشسان هستند. مرحله اول در نصب سقف لاکر، اجرای پروفیل‌های آن بر روی سقف است و پس از نصب پروفیل‌ها پارچه سقف را با استفاده از یک هیتر گرم کرده و متخصصین از یک طرف شروع به نصب آن می‌کنند. سپس در ادامه تمام قسمت‌های پارچه بر روی دیوار نصب می‌شود. در تمام مراحل اجرای سقف کشسان لاکر باید هیتر را در فاصله حدود یک متری پارچه PVC قرار داد تا فرآیند نصب با باز شدن پارچه (کش آمدن پارچه) به آسانی انجام شود.

کاربرد سقف لاکر

قیمت سقف لاکر

در زمان سفارش جهت نصب سقف لاکر توسط متخصص بازسازی، باید توجه کرد که قیمت تمام شده برحسب موارد زیر متغییر خواهد بود:

  • ابعاد سقف و نوع شکل فضا بسیار مهم است. هر چه ابعاد سقف بیشتر و شکل فضا از هندسه پیچیده‌تری برخوردار باشد، قیمت بیشتر است.
  • انتخاب نوع سبک نورپردازی و تجهیزات مورد استفاده در این امر می‌تواند قیمت سقف لاکر را دستخوش تغییرات قرار دهد.
  • انتخاب نوع متریال و قطر پارچه نیز در قیمت سقف کشسان لاکر تأثیر گذار است.

کلام آخر

شما وقتی تصمیم گرفته‌اید از سقف لاکر استفاده کنید می‌دانید که این سقف فضای شما را به کلی تغییر خواهد داد، خواه خانه شما باشد خواه محل کارتان! زیبایی ظاهری و دوام بالای لاکر از جمله مزیت‌های مهم استفاده از این نوع سقف ساختمانی است. نصب این سقف نیز بسیار آسان است و تنها در یک یا چند روز (بسته به اندازه فضا) ممکن است زمان نیاز باشد. به هر روی، با نصب سقف کششی لاکر می‌توانید نور را به طور حداکثری وارد فضای زندگی یا کار خود کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : سقف تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.