بهدی سازه سرویس خواب نوزاد شامل چه مواردی است و نحوه چیدمان آن‌ها - بهدی سازه

انتخاب و خرید سرویس خواب نوزاد به اندازه به دنیا آمدنش بسیار شیرین و لذت بخش است. وقتی به ماه‌های تولد کودک نزدیک می‌شویم، تکاپو برای خرید لوازم خواب نوزاد آغاز می‌شود. هدف این است که بتوان بهترین، کامل‌ترین و راحت‌ترین سرویس خواب را تهیه کرد تا هم والدین و هم نوزاد در شرایط ایده‌آل قرار گیرند. ما با تحقیقات بسیار متوجه شدیم که تنها برچسب قیمت مهم نیست! بلکه کیفیت و میزان امنیت کودک نیز در خرید سرویس خواب نوزاد با اهمیت هستند. به همین منظور، در مقاله دیگری از بهدی سازه ما درباره نحوه خرید سرویس نوزاد صحبت خواهیم کرد.

انواع تجهیزات سرویس خواب نوزاد

در وهله اول به انواع سرویس خواب کودک اشاره می‌کنیم:

بیسینت (Bassinets)

انواع تجهیزات سرویس خواب نوزاد

بیسینت می‌تواند در ماه‌های ابتدایی تولد نوزدان مورد استفاده قرار گیرد. به این دلیل که والدین می‌خواهند نوزادشان در نزدیک خودشان باشد تا فرآیند تغذیه و مراقبت‌های اولیه به خوبی انجام شود. به طور کلی، توصیه می‌شود کودک شما حداقل شش تا ۱۲ ماه در اتاق والدین و بر روی بیسینت بخوابد. بیسینت بسیار مفید است زیرا فضای زیادی را در داخل اتاق اشغال نمی‌کند و می‌توان به راحتی آن را در اتاق خواب قرار داد. با این حال، بچه‌ها به سرعت رشد خواهند کرد و زمان آن خواهد رسید به اتاق خودشان بروند.

تختخواب (Cots)

تختخواب (Cots)

ezgif 7 1a6d2571b57f

تختخواب‌‌ها فقط تا زمانی که نوزاد قادر به حرکت نیست، می‌توانند برای او امن باشند. این وسیله که از مهم‌ترین اجزای سرویس خواب نوزاد است، معمولاً از یک طرف باز است که والدین بتوانند با نوزاد ارتباط راحت‌تری داشته باشند. این تختخواب فضای کمی را می‌گیرد و می‌تواند در اتاق والدین یا در اتاق خوب نوازاد قرار گیرد. به هر روی، قبل ازاینکه برای خرید وارد فروشگاه شوید، به این فکر کنید که چه مدت قصد استفاده از آن را دارید، همچنین برای فرزند دوم نیز برنامه‌ریزی دارید؟

دراور (Drawers)

انواع سرویس نوزاد

برای نگهداری منظم لباس نوزادان، دراور وسیله‌ای ضروری است. این وسیله دارای چندین کشو مختلف است و اغلب از چوب ساخته می‌شود. در داخل دراور می‌توانید لباس، شلوار، حوله، جوراب و پوشاک دیگر نوزاد خود را به صورت سازمان دهی شده قرار دهید. برای نوزادان دراورهای ۳ یا ۴ کشو کفایت می‌کند. دراورهای آینه‌ دار را نیز می‌توانید خریداری کنید. مدل‌های فانتزی و رنگی دراور می‌توانند برای اتاق کودکان عالی باشد. این مدل‌‌ها اغلب تحت سرویس خواب نوزاد به صورت ست فروخته می‌شود.

کمد وسایل (Wardrobe)

انواع سرویس خواب نوزاد

نوزاد شما بعد از یک سال توان این را خواهد داشت که با وسایل خود بازی کند. از این رو، وسایل بازی نیاز به مکانی برای ذخیره سازی دارد. کمد وسایل برای این منظور طراحی شده است تا کودک بتواند به‌راحتی درب آن را باز کرده و وسایل مورد نیاز خود را برداشته و مشغول به بازی شود. کمد وسایل اغلب از چوب ساخته می‌شود و دارای چندین فضای ذخیره سازی در داخل خود است. این کمد نیز از نظر طراحی جزء بخشی از سرویس خواب نوزاد در نظر گرفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ اتاق نوزاد از قرمز پر هیجان تا آبی آرامش بخش

صندلی والدین (Chair)

صندلی والدین (Chair)

این صندلی به منظور پرستاری والدین از نوزادان استفاده می‌شود. صندلی والدین باید نرم و بزرگ باشد تا پدر و مادر بتوانند در طول چند ساعت به راحتی بر روی آن بنشینند و از نوزاد خود مراقبت کنند. بزرگ بودن صندلی این مزیت را دارد که بتوانید فرزند خود را نیز در آغوش بگیرید. این صندلی بهتر است از نوع راکر باشد، به این صورت که قابلیت تکان خوردن دارد که به آرامش کودک کمک می‌کند.

لوازم جانبی سرویس خواب نوزاد

وقتی کوچولوی شما شروع به حرکت می‌کند، وقت آن است که برخی مبلمان مخصوص کودک را خریداری کنید. این وسایل شامل موارد زیر هستد:

  • صندلی و میز غذاخوری: هنگامی که کودک شما بیشتر رشد می‌کند و می‌تواند سَر خود را بالا نگه دارد، یک صندلی و میز غذاخوری مجزا را وارد اتاق او کنید تا به طور مستقل غذای خود را نوش جان کند.
  • موانع ایمنی: موانع ایمنی مانند دسته ایمنی تختخواب، درپوش پریز برق، نرده محافظ، محافظ لبه‌های تیز و تعدادی موارد دیگر است. همه این وسایل برای اتاق کودک ضروری هستند و او را در امنیت قرار می‌دهند.

نحوه چیدمان سرویس خواب نوزاد

چیدمان هر یک از وسایل اتاق نوزاد را در زیر توضیح می‌دهیم:

چیدمان تختخواب

نحوه چیدمان سرویس خواب نوزاد

بیایید با مهم‌ترین وسیله در سرویس خواب نوزاد که همان تخت است شروع کنیم. تختخواب معمولاً کنار دیوار قرار می‌گیرد اما دیوارهای خارجی همیشه سردترین قسمت اتاق هستند، به خصوص اگر نزدیک به پنجره باشد! بنابراین اجتناب از قرار دادن تختخواب در این مکان، روش خوبی است. همچنین باد، باران و سر و صدا از بیرون، کودک شما را از خواب بیدار می‌کند. بنابراین، بهتر است تختخواب خود را در امتداد یک دیوار داخلی، دور از پنجره‌ها و درب ورودی قرار دهید.

چیدمان دراور

سرویس خواب نوزاد فانتزی

دراور بهتر است در نزدیکی درب ورودی قرار گیرد تا بتوانید به راحتی به آن دست پیدا کنید. مطمئن شوید که دراور از تختخواب به اندازه کافی فاصله دارد تا دستان کوچک فرزند شما از محصولات یا چیزهایی که روی میز قرار دارند، دور باشند. روی دراور می‌توانید انواع، اقسام و وسایل تزیینی زیبا را قرار دهید تا دکوراسیون داخلی اتاق کودک را دوست داشتنی کنید.

چیدمان کمد

کمد وسایل فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، معمولاً بلند است اما نه چندان پهن! دارای کشوهایی در زیر و قفسه‌های آویزان در قسمت بالایی است. مکان ایده‌آل برای کمد وسایل نوزاد شما دیوار بدون پنجره است. بدین دلیل که پنجره از ویژگی‌های اتاق است و قرار دادن کمد وسایل در کنار آن باعث می‌شود تا اتاق ظاهری آشفته و نامناسب داشته باشد. بنابراین کمد وسایل خود را در امتداد دیوار داخلی قرار دهید و برخی از عناصر دکوراتیو مانند گلدان یا سطل آشغال را اضافه کنید تا گوشه‌های خالی آن پُر شود.

چیدمان صندلی والدین

 سرویس خواب نوزاد زیبا

با قرار دادن تختخواب خود در وسط یک دیوار، فضای کافی برای قرار دادن صندلی والدین در گوشه از اتاق و در نزدکی تخت وجود دارد. این به شما بستگی دارد که می‌توانید نمای پنجره یا موقعیت داخلی بیشتری را انتخاب کنید. چیزی را که به شما احساس راحتی می‌دهد را انتخاب کرده و فضای بیشتری برای حرکت و رفت‌وآمد ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که شما در طول شب نیز از کودک پرستاری خواهید کرد، پس بهتر است صندلی را در نزدیکی تختخواب قرار دهید.

سخن آخر

ما واقعاً امیدوارم که این راهنمای بالا، شک و تردید شما در مورد خرید سرویس خواب نوزاد و نحوه چیدمان مبلمان را برطرف کند. انتخاب وسایل مورد نیاز نوزاد اغلب کاری دشوار و زمان‌بَر است زیرا والدین می‌خواهند بهترین و زیباترین مبلمان را خریداری کنند. پس سعی کنید بازار را به خوبی بگردید و برحسب مقدار بودجه، ابعاد فضا، راحتی و کلیه نیازهای خود، سرویس خواب مناسب را خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : مبلمان و وسایل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.