بهدی سازه راه پله داخل ساختمان دوبلکس را با این 20 ایده کاربردی کنید! - بهدی سازه

فضای راه پله داخل ساختمان استفاده‌های فراوانی دارد. اگر منزلتان دوبلکس است، این فضا را بیهوده نگذارید، راه پله داخل ساختمان علاوه بر کاربردهای فراوان، جذابیت زیادی به منزل شما می‌بخشد. در این مقاله از بهدی سازه به معرفی ۲۰ ایده متفاوت از کاربردهای راه پله داخل ساختمان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نکات اجرایی پله و راه پله های ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان برای کتابخانه

اگر خانه‌تان دوبلکس است و کتاب‌های زیادی هم دارید، فضای خالی راه پله داخل ساختمان را به کتابخانه‌ای شیک و زیبا تبدیل کنید. با قفسه‌بندی فضای زیر پله، کتابخانه‌ای متفاوت خلق کنید.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان برای مطالعه یا دفتر کار خانگی

اگر قسمتی از کارتان را باید در خانه انجام دهید و راه پله داخل ساختمانتان هم فضای نسبتاً وسیعی دارد، با ایجاد قفسه‌ها، میز و صندلی فضای خالی زیر پله را به دفتر کار خانگی یا مکانی برای مطالعه فرزندانتان تبدیل کنید.

ezgif 7 1a6d2571b57f

راه پله داخل ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان به عنوان آشپزخانه

اگر خانه شما دوبلکس است، استفاده از زیرپله برای آشپزخانه انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد، البته اگر راه پله داخل ساختمان شما در موقعیت خوبی قرار گرفته باشد؛ مثلاً زیر پله کنار در ورودی ساختمان موقعیت مناسبی برای آشپزخانه نمی‌باشد.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان به عنوان فضای نشیمن

می‌توانید از راه پله داخل ساختمان به عنوان فضای نشیمن استفاده کنید.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان به عنوان اتاق ناهارخوری

اگر خانه شما کوچک است و اتاق ناهارخوری ندارد، می‌توانید از راه پله داخل ساختمان به عنوان اتاق ناهارخوری استفاده کنید. زیر پله را به کمدهای ظرف غذا اختصاص دهید و میز ناهارخوری را نیز در آنجا قرار دهید.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان به عنوان سرویس بهداشتی

فضای زیرپله مکان مناسبی برای تعبیه سرویس بهداشتی به نظر می‌رسد. در قسمتی از زیر پله که ارتفاع کمی دارد، کمد یا کشو تعبیه کنید، حتی می‌توانید با یک گلدان یا میز کنسول فضای خالی آنجا را پر کنید.

راه پله داخل ساختمان

راه پله داخل ساختمان فضایی برای تماشای تلویزیون

اگر فضای زیر پله رو به اتاق نشیمن است، تلویزیون خود را در راه پله داخل ساختمان نصب کنید یا قرار دهید، این ایده برای استفاده بهینه از فضا بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان برای لباسشویی

معمولاً لباسشویی را در آشپزخانه قرار می‌دهند، اما اگر آشپزخانه منزل شما کوچک است، می‌توانید لباسشویی را در راه پله داخل ساختمان بگذارید.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان برای اتاق بازی بچه‌ها

بدون شک دوست ندارید فرزندتان اسباب‌بازی‌هایشان را در پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق نشیمن پهن کنند و مشغول بازی شوند، اما فضای زیر پله مکان مناسبی برای بازی کودکان می‌باشد.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از راه پله داخل ساختمان برای یک فضای دنج و راحت

فضای زیرپله را به یک محل دنج برای استراحت تبدیل کنید.

راه پله داخل ساختمان

زیر پله برای نگه‌داری از حیوانات خانگی

حیوانات خانگی هم به مکانی برای استراحت نیاز دارند. اگر خانه‌تان دوبلکس است، فضای زیرپله جای بسیار مناسبی برای نگه‌داری حیوانات خانگی می‌باشد.

راه پله داخل ساختمان

بیشتر بخوانید: نگهداری از حیوانات در منزل چگونه است؟ از خوراک تا ایمنی و بهداشت

استفاده از زیر پله به عنوان دراور و کمد دیواری

فضای زیر پله برای دراور یا کمد دیواری انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد. برای استفاده بهینه از مساحت منزلتان این ایده را اجرا کنید.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از زیر پله به عنوان کابینت

کابینت‌های آشپزخانه هر چه قدر هم که زیاد باشد، باز هم نیاز به کابینت‌های بیشتری وجود دارد. اگر شما از آن آدم‌هایی هستید که ظروف آشپزخانه‌تان بسیار زیاد است، فضای زیرپله را به ظروف آشپزخانه اختصاص دهید. علاوه بر نگهداری ظروف و وسایل مختلف از زیر پله برای ذخیره کردن مواد غذایی مثل غلات و حبوبات نیز استفاده کنید.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از زیر پله به عنوان کمد لباس

می‌توانید فضای زیر پله منزلتان را به کمد لباس اختصاص دهید.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از زیر پله به عنوان جاکفشی

اگر راه پله داخل ساختمان شما نزدیک درب ورودی است، می‌توانید از این فضا برای جاکفشی استفاده کنید. با نصب کمدها یا کشوهایی در فضای زیر پله علاوه بر کفش، وسایل دیگری مثل دوچرخه، توپ، کفش اسکیت و … را در این محل نگه‌داری کنید.

راه پله داخل ساختمان

استفاده از زیر پله برای نگهداری از گل و گیاه

اگر فضای زیر پله منزل شما از نور کافی برخوردار است برای ایجاد باغچه یا فضای سبز بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

راه پله داخل ساختمان

زیر پله و آکواریوم

اگر به آکواریوم علاقه دارید، فضای زیرپله را به ساخت یک آکواریوم شیک و زیبا اختصاص دهید، حتی می‌توانید یک پالوداریوم زیبا بسازید و در فضای زیرپله منزلتان قرار دهید.

راه پله داخل ساختمان

زیر پله و دیوار سبز

علاوه بر اجرای باغچه در زیر پله، می‌توانید دیوار آن را با دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی بپوشانید و فضایی بسیار دل‌انگیز خلق کنید.

راه پله داخل ساختمان

مطلب پیشنهادی: دیوار سبز مصنوعی چیست؟ مزایا، معایب و کاربردهای آن

زیر پله برای دکور و تزیین

اگر خانه دوبلکس شما به اندازه کافی بزرگ است و برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و … فضای کافی در اختیار دارید، فضای زیرپله را برای دکور آماده کنید، با قفسه‌بندی زیرپله وسایل زینتی، مجسمه و … را به نمایش بگذارید.

راه پله داخل ساختمان

زیر پله و میز کنسول

قرار دادن یک میز کنسول زیبا در راه پله داخل ساختمان فضای دل‌نشینی را فراهم می‌آورد، علاوه بر آن از کاربردهای میز کنسول برای نگه‌داری وسایل بهره‌مند خواهید شد. ‌

راه پله داخل ساختمان

بیشتر بخوانید: میز کنسول چیست؟ کاربردها و چیدمان آن

سخن آخر

راه پله داخل ساختمان در خانه‌های دوبلکس فضایی بسیار کاربردی است که به عنوان آشپزخانه، دفتر کار خانگی، کتابخانه، اتاق بازی بچه، کمد لباس، جاکفشی، سرویس بهداشتی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمامی این ایده‌ها برای استفاده بهینه از فضا بسیار مناسب می‌باشد. با استفاده از آکواریوم، پالوداریوم، دیوار سبز مصنوعی و طبیعی، قفسه‌های دکوری و میز کنسول این فضا در خانه‌های بزرگ به محیطی جذاب و دل‌نشین تبدیل می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 505 views بار دسته بندی : چیدمان تاريخ : 2 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها