بهدی سازه راه‌های صحیح تمیز کردن وسایل استیل : این 6 اشتباه را انجام ندهید - بهدی سازه

با روش‌هایی که برای تمیز کردن وسایل استیل به شما پیشنهاد می‌دهیم می‌توانید لکه‌هایی مانند اثر انگشت، پاشیده غذا و چربی را به‌راحتی پاک کنید. با این حال، حفظ و ایجاد درخشش وسایل استیل نیاز به تلاش زیاد و برخی محصولات تمیز کننده خاص دارد. خوشبختانه، این ما در این مقاله با ارائه راهنمایی جهت تمیز کردن وسایل استیل، به شما کمک می‌کنیم برای مهمانی از فصل زیبای بهار، خانه تکانی را به بهترین وجه ممکن انجام دهید؛ با بهدی سازه همراه باشید.

۶ اشتباه در مورد تمیز کردن وسایل استیل

اولین نکته‌ای که باید در هنگام تمیز کردن لوازم خانگی، سینک ظرفشویی‌ها و میزهای استیل بدانید این است که چه کاری نباید انجام دهید. برخی از محصولات تمیز کننده معروف، به پوشش روی استیل آسیب می‌رسانند و حتی در صورت عدم استفاده صحیح از آن‌ها، آب ساده می‌تواند آثار و لکه‌های ناخوشایندی بر روی وسایل استیل برجای بگذارد. استیل می‌تواند به راحتی لکه‌دار شود. پس در تمیز کردن وسایل استیل مهم است موارد زیرا را رعایت کنید:

  • از سفید کننده کلر یا هر محصول حاوی کلرید استفاده نکنید.
  • از تمیز کننده‌های فِر استفاده نکنید.
  • از سیم‌های فلزی، برس‌های استیل یا پد‌های تمیزکننده بسیار زبر استفاده نکنید زیرا این‌ها می‌توانند باعث ایجاد خراش شوند.
  • از محصولاتی که ممکن است باعث زنگ زدگی شوند استفاده نکنید.
  • از پاک کننده‌های ساینده بر روی استیل استفاده نکنید.
  • از آب کثیف یا دارای شن و سنگ ریزه استفاده نکنید زیرا آن‌ها باعث ایجاد لکه می‌شوند.

6 اشتباه در مورد تمیز کردن وسایل استیل

راه‌های صحیح تمیز کردن وسایل استیل

اگرچه لیستی از مواردی که نباید انجام دهید دلهره آور به نظر می‌رسند اما موارد بسیار ساده‌ای نیز وجود دارند که می‌توانید برای تمیز کردن وسایل استیل از آن استفاده کنید. نکات زیر را در مورد نحوه تمیز کردن تجهیزات استیل به خاطر داشته باشید:

۱- به دستورالعمل روی جعبه محصولات توجه کنید و دستورالعمل‌های تمیز کردن و مراقبت از آن‌ها را دنبال کنید. برخی از لوازم خانگی جدید از جنس استیل، با روکشی کاملاً صاف در کارخانه بسته بندی می‌شوند و برخی از محصولات تمیز کننده می‌توانند این لایه را از بین ببرند یا خراب کنند.

ezgif 7 1a6d2571b57f

مطلب پیشنهادی: ترفندهای خانه تکانی : ۱۱ راهکار مفید برای تمیز کردن خانه!

۲- هر وقت وسایل استیل خود را تمیز می‌کنید، آن‌ها را با دستمال صابونی پاک کنید. این یکی از بهترین عادات‌هایی است که هنگام تمیز کردن وسایل استیل باید اتخاذ شود. پارچه‌ای را با آب تمیز بشویید و دوباره وسیله مورد نظر خود را پاک کنید تا صابون کاملاً از روی آن برطرف شود. سپس با یک دستمال خشک کار را تمام کنید.

۳- همیشه وسایل استیل را در جهت بالا پاک کنید. از بالای دستگاه شروع کرده و به سمت پایین وسیله حرکت کنید.

راه‌های صحیح تمیز کردن وسایل استیل

۴- روی مواد غذایی چسبیده بر روی سطوح، از صابون مایع ملایم و آب گرم استفاده کنید. مقابله با چربی‌های سنگین یا غذاهای پخته شده کمی سخت است اما مراقب ابزاری باشید که خراش بر جای می‌گذارند! اسکاچ‌های نرم بهترین وسیله برای تمیز کردن هستند. بعد از تمیز کردن وسایل استیل، سطح را حتماً بشویید تا از لکه‌های آب جلوگیری شود.

۵- سرسخت‌ترین لکه‌ها را با جوش شیرین پاک کنید. جوش شیرین را با صابون مایع مخلوط کرده و با استفاده از اسکاچ نرم یا مسواک قدیمی، آن لکه‌ها را به آرامی مالش دهید. اگر برخی از آلودگی‌ها و لکه‌های واقعاً سخت هستند، آن‌ها را با استفاده از سرکه رقیق نشده پاک کنید اما فقط در صورتی که وسیله استیل شما دارای پوشش Oleophobic (یعنی پوشش چربی گریز) نیست، می‌توانید از محلول سرکه استفاده کنید. پس دوباره با یک برس نرم به آرامی عمل اسکراب را انجام دهید. حتماً در پایان سطح را بشویید و با دستمالی آن را خشک کنید.

۶- برای تمیز کننده خانگی برای جنس استیل، سرکه و روغن‌های اساسی را با هم مخلوط کنید. اگر می‌خواهید یک اسپری ساده و کاملاً طبیعی برای تمیز کردن وسایل استیل داشته باشید، سرکه تمیز کننده ۳۲ اونس (که دارای ۶ درصد محتوای اسید استیک است) را با ۱۰ تا ۲۰ قطره روغن اساسی مواد غذایی ترکیب کنید. سپس در یک بطری اسپریِ خالی بریزید و عملیات تمیز کردن را انجام دهید.

تمیز کردن وسایل استیل

۷- درخشش سطوح استیل را با استفاده از روغن لیمو بازیابی کنید. پس از تمیز کردن تجهیزات استیل، آن‌ها را جلا دهید. با یک پارچه بدون پُرز، کمی روغن لیمو روی آن بمالید، سپس روی سطوح استیل بمالید. بعد با پارچه دیگری سطوح استیل را خشک کرده و جلا دهید.

نکات مهم درباره تمیز کردن وسایل استیل

مرحله ۱: یک پارچه نرم را در مخلوط آب گرم و مواد شوینده ملایم قرار دهید. سطوح استیل را پاک کنید، پارچه را بشویید و دوباره آن را با دستمالی خشک پاک کنید تا از لکه‌های آب جلوگیری شود.

مرحله ۲: اگر هنوز اثر انگشتی روی سطوح استیل می‌بینید، یک شیشه پاک کن را روی پارچه‌ای نرم اسپری کنید و اثر انگشت روی سطوح را پاک کنید.

مرحله ۳: برای حذف باقی مانده غذا و چربی روی سطوح استیل، از جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید. با استفاده از یک پارچه نرم یا اسفنج به آرامی ‌روی سطوح را مالش دهید. با یک پارچه مرطوب تمیز سطوح را پاک کرده و با دستمالی دیگر خشک کنید. برای عدم ایجاد خراش و لکه، از تمیزکننده‌های مخصوص استیل استفاده کنید و طبق دستورالعمل‌ها، آنها را به کار بگیرید. سپس با یک پارچه مرطوب تمیزسطوج را پاک کرده و سپس خشک کنید.

نکات مهم درباره تمیز کردن وسایل استیل

تمیز کننده خانگی یا تمیز کننده تجاری؟

هنگام بحث در مورد تمیز کردن وسایل استیل، ما از تمیز کننده‌های خانگی مانند صابون مایع، جوش شیرین، سرکه و حتی روغن معدنی درجه یک استفاده کردیم. به این دلیل که دسترسی به این گزینه‌ها نه تنها آسان و ارزان هستند بلکه به طور طبیعی برای فضای آشپزخانه ایمن هستند. تمیز کننده های تجاری اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند که نباید در محیط آشپزخانه استفاده شوند و ممکن است باعث خرابی، خراش و لکه‌دار شدن سطوح استیل شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 398 views بار دسته بندی : معماری و زندگی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.