بهدی سازه دستگیره مخفی کابینت ، آشپزخانه‌ای زیبا و مطابق مُد روز! - بهدی سازه

دستگیره مخفی کابینت به نظر می‌رسد همان چیزی است که به آن کابین بدون دسته می‌گویند. این نوع کابینت‌ها طوری طراحی شده‌اند که دارای شیارهای مخصوصی به نام کانال باشند. کابینت‌ها با دستگیره مخفی، ظاهری شیک، مینیمالیست و مدرنی به دکوارسیون آشپزخانه می‌بخشند و می‌توانند از انواع چوب طبیعی، فلز، پی‌وی‌سی، فایبرگلاس و هر متریال دیگری ساخته شوند. همچنین از نظر عملکردی، باز کردن کابینت با دستگیره مخفی به آسانی کابینت‌های معمولی است؛ با بهدی سازه همراه باشید.

دستگیره مخفی کابینت چیست؟

دستگیره مخفی کابینت چیست؟

دستگیره پنهان در کابینت‌ها به صورت کانال توخالی و با شکل C یا J می‌باشد که در لبه دری کابینت تعبیه شده است. همچنین ریل کابینت در جلوی درب آن قرار دارد و فضایی را ایجاد کرده است که به راحتی می‌توان آن را با دست گرفت و درب کابینت را باز کرد. تنها تفاوت این کابینت با مدل‌های دیگر، نبود دستگیره است، وگرنه از نظر عملکردی (داشتن لولا یا ریل داخلی) کاملاً مشابه بقیه کابینت‌ها است. به طور کلی، کابینت با دستگیره مخفی، یکی از طرح‌های محبوب و پرطرفدار کابینت آشپزخانه است.

مطلب پیشنهادی: نحوه نصب کابینت چگونه است و نصب کابینت ممبران و هایگلاس چه مراحلی دارد؟

مزایای دستگیره مخفی کابینت

مزایای دستگیره مخفی کابینت

ezgif 7 1a6d2571b57f

در زیر یک به یک به معرفی جوانب مثبت دستگیره‌های پنهان کابینت می‌پردازیم:

دستگیره مخفی کابینت ایمن‌تر است

از گرفتن آستین روی دستگیره گرفته تا احتمال صدمات جدی‌تر (خوردن سر به دستگیره ناشی از هُل دادن)، همه ما به خوبی معایب کابینت‌های دستگیره‌دار را می‌دانیم. با این حال، کابینت‌ها با دستگیره مخفی این مسئله را به کلی برطرف می‌کنند، زیرا دستگیره دیگر وجود خارجی ندارد. اگر بچه کوچک در خانه دارید، این بدان معنا است که باید از داشتن کابینت‌های دسته‌دار خودداری کنید.

کابینت با دستگیره پنهان ظاهری مدرن و شیک دارد

از نظر ظاهری، دستگیره مخفی کابینت باورنکردنی به نظر می‌آید. این کابینت‌ها به آشپزخانه شما سبکی مدرن و شیک می بخشد، به طوری که با همه دستگاه‌های برقی موجود آشپزخانه قابل سِت شدن است. همچنین کابینت با دستگیره مخفی به هیچ عنوان اثر انگشت را به خود نمی‌گیرد، زیرا انگشتان تنها فضای داخلی درب را لمس می‌کنند. به طور کلی، سبک کابینت بدون دسته همیشه مطابق با مُد روز است!

معایب دستگیره مخفی کابینت

معایب دستگیره مخفی کابینت

جوانب منفی دستگیره پنهان کابینت در زیر آورده شده‌اند:

کابینت با دستگیره پنهان نیاز به نظافت مداوم دارد

اگر کابینت‌های آشپزخانه شما دارای کانال بالایی باشد (قسمت دستگیره مخفی در بالا قرار داشته باشد)، هنگامی که انگشتان شما داخل کانال را لمس می‌کنند، ممکن است از وجود گرد و غبار در این ناحیه تعجب کنید. به این معنا نیست که بگوییم این نواحی به طور مداوم پُر از خاک خواهند شد، اما باید آن را مورد توجه قرار دهداد، به خصوص اگر می‌خواهید آشپزخانه شما همیشه تمیز باشد.

دستگیره مخفی کابینت اغلب گران است

به دلیل فرآیند ساخت کابینت با دستگیره پنهان و همچنین هزینه سخت‌افزارهای تخصصی مورد نیاز مانند انگشت کشیدن یا مکانیزم‌های برقی، برای خرید این کابینت باید کمی بیشتر از یک کابینت استاندارد هزینه کنید. به عبارتی، کابینت‌ها با دستگیره پنهان معمولاً در حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از کابینت با دستگیره معمولی هزینه‌بردار هستند. به هر روی، اگر به این سبک کابینت علاقه دارید، می‌توانید از قیمت صرفه نظر کنید.

انواع دستگیره کابینت مخفی

در زیر دستگیره‌های پنهان کابینت که در بازار موجود هستند را معرفی می‌کنیم:

دستگیره مخفی مگنتی

دستگیره مخفی مگنتی

این دستگیره پنهان در داخل کابینت نصب می‌شود و از طریق یک ابزار مکانیکی یا آهن ربا به کاربر کمک می‌کند تا درب را با فشار دادن باز کند. همچنین هیچ گونه ابزاری جلوی کابینت مشاهده نمی شود و همه چیز به صورت مخفی هستند. از این دستگیره اغلب برای کابینت‌های بالایی آشپزخانه استفاده می‌شود.

دستگیره پنهان یکپارچه

دستگیره پنهان یکپارچه

این دستگیره دارای یک شیب درونی روی درب کابینت است. شیبی که در قسمت درونی درب اعمال شده است، در واقع جایی برای قرار دادن انگشتان جهت باز و بسته کردن درب کابینت است. این شیب به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست و در داخل لبه بیرونی درب کابینت قرار دارد.

دستگیره مخفی بیرونی

دستگیره مخفی بیرونی

این دستگیره مخفی کابینت از لبه درب کابینت به اندازه چند سانت بیرون آمدگی دارد. قسمت بیرون آمدگی اغلب از فلز ساخته می‌شود و قابلیت استفاده راحت برای کابینت‌های پایینی را برای کابران فراهم می‌کند. همچنین این دستگیره طول کمی دارد و تنها در قسمتی از بالای کابینت نصب می‌شود.

دستگیره پنهان پروفیلی

دستگیره پنهان پروفیلی

این دستگیره مخفی اغلب در قسمت جلوی کشو به صورت افقی یا عمودی نصب می‌شود که با ایجاد یک فضای خالی بین کابینت‌ها، امکان باز و بسته شدن درب را فراهم می‌کند. پروفیل این دستگیره از فلز است و به صورت مخفی در پشت درب کابینت نصب می‌شود. از نظر زیبایی و راحتی، دستگیره پروفیلی بسیار محبوب و کاربردی است.

کلام آخر

یک آشپزخانه با کابینت‌های بدون دسته بسیار شیک‌تر از یک آشپزخانه با دستگیره‌های خارجی است. اگر خانه‌ای با طرح باز دارید که اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری شما به داخل آشپزخانه جریان دارد، خواهید فهمید کابینت با دستگیره مخفی، حرکت سیال افراد در سرتاسر خانه مهیا می‌کند. به هر روی، دستگیره مخفی کابینت به قدری این روزها محبوب شده است که آن را می‌تواند روند جدید مُد در دکوراسیون آشپزخانه مدرن در نظر گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 420 views بار دسته بندی : مبلمان و وسایل تاريخ : 3 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها