بهدی سازه جمع آوری برگ درختان در پاییز : این برگ‌های زیبا را دور نریزید - بهدی سازه

پاییز یکی از فصل‌های زیبای سال است؛ بسیاری از گیاهان چند ساله، درختچه‌ها و درختان رنگ و ظاهری خیره‌کننده به خود می‌گیرند. اما وقتی برگ‌ها ریختند، باید آن‌ها را از روی چمن‌های باغ برای تنفس بهتر گیاهان و از مسیرهای عبور و مرور جهت جلوگیری از لیز خوردن افراد، پاکسازی و جمع آوری کرد. حتماً از برگ‌هایی که جمع می‌کنید استفاده کنید. می‌توانید برخی از آن‌ها را کمپوست کنید که به بهبود خصوصیات خاک کمک می‌کنند. اما قبل از انجام هر کاری، نخست باید نحوه جمع آوری برگ درختان در پاییز را یاد بگیرید؛ با بهدی سازه همراه باشید.

چگونه بر‌گ‌های پاییزی حیاط را جمع آوری کنیم؟

جمع آوری برگ درختان در پاییز می‌تواند به دو روش ساده انجام شود، یکی به صورت دستی (با دست یا شِن‌کش یا چنگک دستی باغی) و دیگری استفاده از دستگاه است. انواع روش‌های جمع آوری برگ‌های پاییزی به شرح زیر هستند:

چنگک پلاستیکی

چگونه بر‌گ‌های پاییزی حیاط را جمع آوری کنیم؟

یک چنگک پلاستیکی برای جمع آوری برگ‌ها می‌تواند ارزان‌ترین ابزار باغبانی باشد. استفاده از چنگک فلزی به دلیل ساختار خشن می‌تواند به گیاهان و چمنزار آسیب برساند. چنگک دستی برای باغ‌هایی که حجم برگ‌های ریخته شده کم یا متوسط است، گزینه مناسب‌تری است.

دستگاه دمنده

دستگاه دمنده جمع آوری برگ درختان در پاییز

ezgif 7 1a6d2571b57f

برای افرادی که باغ بزرگی دارند و به زمان و سرعت کار اهمیت می‌دهند، دستگاه دمنده برگ مناسب است. دمنده‌های بنزینی و برقی در انواع برندها و مدل‌ها در بازار موجود هستند. این تجهیزات قوی با دمیدن فشار هوا به داخل توده برگ‌ها، آنها را در گوشه‌ای جمع کرده و به کاربر اجازه می‌دهند تا برگ‌های دپو شده را با دست داخل کیسه قرار دهد. دمنده‌های برقی سبک‌تر و ساکت‌تر از نوع مدل‌های بنزینی هستند که منازل انتخاب بهتری هستند.

دستگاه دمنده و مکنده

دستگاه دمنده و مکنده جمع آوری برگ درختان در پاییز

دستگاه‌های دمنده می‌توانند دارای ویژگی دیگری به نام مکنده باشند. این دستگاه مرحله جمع آوری برگ درختان در پاییز را یک قدم جلوتر می‌برد و برگ‌ها را از چمن مکیده و با اعمال فشار برگ‌ها را برای جمع آوری داخل کیسه قرار می‌دهد. با این کار، کاربر دیگر نیاز ندارد از دست برای قرار دادن برگ‌ها در کیسه استفاده کند.

دستگاه دمنده و مکنده برگ خُرد کن

دستگاه دمنده و مکنده برگ خُرد کن جمع آوری برگ درختان در پاییز

بهترین مدل از دستگاه‌های دمنده و مکنده آن‌هایی هستند نه تنها برگ‌ها را جمع می‌کنند، بلکه همزمان آن‌ها را خُرد و ریز هم می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا تعداد دفعات لازم برای پُرکردن کیسه‌ها به حداقل برسند، زیرا برگ‌های ریز شده هم در داخل دستگاه و هم کیسه فضای کمی را اشغال می‌کنند. همچنین برگ‌ها را برای تولید کمپوست به اندازه‌های ایده آل خُرد می‌کند.

چنگک جمع کننده دستی

چنگک جمع کننده دستی

استفاده از وسیله‌ای به نام چنگک جمع کننده دستی نیز می‌تواند یک انتخاب مناسب و ارزان قیمت باشد. این وسیله دارای دو چنگک دستی است که کاربر با گرفتن هر کدام از چنگک‌ها اقدام به گرفتن و حمل کردن برگ‌ها به داخل کیسه می‌کند. این وسیله برای برای جمع آوری برگ درختان در پاییز انتخابی عالی است. اما مشکل اساسی این وسیله، صرف نیروی بدنی زیاد است.

چمن زن برقی

چمن زن برقی جمع آوری برگ درختان در پاییز

گزینه دیگر چمن زن برقی است. این دستگاه در عین حال که اقدام به زدن چمن‌ها می‌کند به کاربر امکان می‌دهد برگ‌های روی زمین را نیز جمع آوری کند. برگ‌ها قابلیت این را دارند که در محفظه دستگاه جمع آوری شوند و در زمان پُر شدن به کار اجازه می‌دهد تا به‌راحتی درب محفظه را باز کرده و برگ‌ها را بیرون بیاورد.

نکته: هنگام جمع آوری برگ از اطراف گیاهان، مهم است که به آن‌ها آسیبی نرسانید. ایمن‌ترین راه استفاده از دست است. جمع آوری برگ درختان در پاییز با یک جفت دستکش باغبانی به همراه یک فرغون تنها کاری است که باید انجام دهید. برای برداشتن برگ‌ها از روی گیاهان و گل‌های داخل باغ می‌توانید از جاروی حصیری سنتی استفاده کنید.

روش‌های مفید برای استفاده از برگ‌های پاییزی

جمع آوری برگ درختان حیاط در پاییز

به جای اینکه فقط برگ‌های ریخته شده را دور بریزید، سعی کنید از آن‌ها برای بهبود وضعیت باغ خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید موارد زیر را دنبال کنید:

کود برگ درست کنید

بهترین کاری که می‌توانید با برگ‌های پاییزی انجام دهید این است که آن‌ها را کمپوست کرده و یک ماده اصلاح کننده غنی برای خاک تبدیل کنید. سپس می‌توانید از آن به عنوان مالچ روی سطح خاک استفاده کنید. کود برگ به حفظ رطوبت و سرکوب علف‌های هرز کمک می‌کند و رشد گیاهان را بهبود می‌بخشد.

کود برگ را باید به روش زیر درست کرد:

  • برگ‌ها را به استفاده از روش‌های بالا جمع آوری کرده و خُرد کنید.
  • اگر برگ‌ها از قبل مرطوب نبودند، بر روی آن‌ها آب بپاشید.
  • برگ‌ها را داخل کیسه‌های پلاستیکی سیاه قرار دهید و وقتی پُر شدند درب کیسه‌ها را سفت ببندید.
  • چند سوراخ در کیسه‌ها ایجاد کنید.
  • کیسه‌ها را در گوشه‌ای از باغ قرار دهید.
  • بعد از گذشتن ۱۲ ماه حالا می‌توانید از کود برگ خود استفاده کنید.

جمع آوری برگ درختان در پاییز

کلام آخر

اگر در خانه یا اطراف خانه خود درخت دارید، در تمام پاییز به احتمال زیاد مشغول برداشتن برگ هستید. برگ‌های افتاده همه جا را می‌گیرند و جمع آوری آنها به هیچ عنوان کار سختی نیست. به همین دلیل است برای جمع آوری برگ درختان در پاییز تجهیزات و راهکارهای مختلفی در بازار موجود هستند. پس می‌توانید هر کدام از این وسائل را بسته به شرایط باغ و مقدار بودجه خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 577 views بار دسته بندی : باغبانی تاريخ : 1 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها