بهدی سازه جاذبه های گردشگری مالزی : هزینه و معماری برج‌ دوقلو پتروناس - بهدی سازه

در این مقاله از ویکی‌ساختمون می‌خواهیم مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری مالزی را به شما معرفی کنیم و کمی هم درباره هزینه‌های گردشگری در این کشور حرف بزنیم. اگر به سفر و گردش علاقه‌مندید و یا در حال تهیه نمودن لیستی از مقصدهای مختلف برای مسافرت رفتن هستید، این مقاله را حتما تا انتها بخوانید. این احتمال وجود دارد که بعد از خواندن مقاله، کشور مالزی را نیز به لیست مقاصد خود اضافه کنید.

در ادامه خواهید خواند:

  • مالزی کجاست؟
  • آب و هوای مالزی چگونه است؟
  • چه فصلی به مالزی سفر کنیم؟
  • بهترین جاهای دیدنی مالزی کجاست؟ (معرفی ۷ تا از جاذبه های گردشگری مالزی و کوالالامپور)
  • هزینه گردشگری در مالزی چقدر است؟

مالزی کجاست؟

مالزی کجاست؟

کوالالامپور
(کوالالامپور بزرگ‌ترین شهر مالزی است)

پایتخت
مالزیایی (مالاییایی) زبان رسمی
پادشاهی مشروطه فدرال با دو مجلس قانون گذاری نوع حکومت
رینگیت (MYR) واحد پول
.my دامنه اینترنتی
+۶۰ پیش‌شماره تلفنی

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. این کشور از دو ناحیه‌ی مجزا یعنی مالزی غربی و مالزی شرقی تشکیل شده که توسط دریای چین از یکدیگر جدا شده‌اند. مالزی غربی اغلب با نام شبه‌جزیره مالزی شناخته می‌شود. فکر می‌کنید مالزی چند ساعت با ایران اختلاف زمانی داشته باشد؟ این کشور در حدود ۳ ساعت و نیم با ایران اختلاف زمانی دارد. واحد پول این کشور نیز رینگیت است و هر رینگیت در فروردین ۹۹ چیزی حدود ۹۵۰ تومان است.

ezgif 7 1a6d2571b57f

جاذبه های گردشگری مالزی

زبان رسمی مالزی نیز همانطور که در جدول بالا آوردیم مالزیایی است. اما جای نگرانی نیست! اکثر مردم در مالزی به زبان انگلیسی مسلط هستند. پس اگر شما نیز به انگلیسی مسلط باشید برای سفر به این کشور از نظر زبان و ارتباط با مردم هیچ مشکلی نخواهید داشت.

آب و هوای مالزی چگونه است؟

آب و هوای مالزی چگونه است؟

کشور مالزی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و در نتیجه آب و هوایی استوایی دارد. یعنی آب و هوا در طول سال اغلب گرم، مرطوب و بارانی می‌باشد. تصویر بالا نمودار میانگین میزان بارندگی در  شهر کوالالامپور را طی یک سال نشان می‌‌دهد. البته که در شهرهای مختلف مالزی نیز مثل کشور خودمان دمای هوا، میزان رطوبت و میزان بارش با هم متفاوت است اما این مسئله تاثیری در کلیه آب وهوای مالزی ندارد. یعنی هرگز در هیچ شهری از این کشور آب و هوای خشک نخواهید یافت! پس اگر به این کشور سفر می‌کنید لازم است که همیشه یک چتر به همراه داشته باشید.

بهتر است چه فصلی به مالزی سفر کنیم؟

بهتر است چه فصلی به مالزی سفر کنیم؟

شهر کوالالامپور (پایتخت مالزی) در جنوب مالزی غربی قرار گرفته است. با توجه به نکاتی که مورد آب و هوای مالزی گفتیم، اگر بخواهید آب و هوا را ملاک تصمیم‌گیری برای زمان سفر رفتنان قرار دهید، باید بگوییم که بهترین زمان برای سفر به این کشور گرمسیری ماه‌های دی و بهمن و همچنین خرداد و تیر است که کمترین سطح بارش را دارد.

البته از آن جایی که آب و هوای فصل‌های مختلف سال در نواحی مختلف مالزی شرقی و غربی متفاوت است، بهترین زمان برای بازدید از هر یک از این مناطق نیز متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی زمستان برای سفر به شبه‌جزیره مالزی و تابستان برای سفر به مالزی شرقی پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این هدف شما از سفر نیز بسیار حائز اهمیت است. مثلا شاید بخواهید در یک فستیوال شرکت کنید. پس صرف نظر از شرایط جوی، بهترین فصل برای سفر به مالزی برای شما تابستان است. زیرا بسیاری از فستیوال‌ها و ایونت‌ها در مالزی در این فصل برگزار می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم چند تا از بهترین جاهای دیدنی مالزی را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری مالزی کجاست؟

بهترین جاذبه های گردشگری مالزی کجاست؟

در این بخش از مقاله می‌خواهیم درباره جاذبه‌های گردشگری مالزی و جاهای دیدنی آن حرف بزنیم. حتما می‌دانید که کشور مالزی جزایر کوچک و بزرگ بسیار زیادی دارد که بیشتر این جزایر به عنوان جاذبه‌ی گردشگری این کشور نیز به حساب می‌آیند. جزیره پانگکور، جزیره کاپاس، جزیره پنانگ، جزیره تنگول، جزیره سیپادان، جزیره مابول، جزیره ردانگ، جزیره تیامون، جزایر پرهنتیان، و جزایر لنکاوی از جمله جزایر دیدنی مالزی به حساب می‌آیند که می‌توانید جداگانه درباره هر کدامشان تحقیق کنید.

مجمع‌الجزایر لنکاوی در مالزی

مجمع‌الجزایر لنکاوی در مالزی

این مجمع‌الجزایر یکی از شناخته‌ شده‌ترین جزایر مالزی می‌باشد که ۹۹ جزیره را در نزدیکی مرز تایلند در خود جای داده است. مناظر متنوع، جنگل‌های انبوه، تالاب‌ها و کوه‌ها از جمله جاذبه های گردشگری مالزی در این جزایر هستند. همچنین فعالیت‌هایی مثل سواری بر ماشین کابلی، راه رفتن روی پل آسمان، تماشای مزارع برنج، تماشای آکواریوم‌های داخلی و فیل سواری از دیگر جاذبه های گردشگری مالزی در مجمع‌الجزایر لنکاوی هستند.

پارک ملی باکو در مالزی

پارک ملی باکو در مالزی

پارک ملی باکو  یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری و دیدنی کشور مالزی می‌باشد که به خاطر میمون‌هایش معروف شده است.

میمون ها در پارک ملی باکو در مالزی
میمون‌ها در پارک ملی باکو در مالزی

پوشش گیاهی جذاب، طبیعت زیبا، مسیر‌های پیاده‌روی، حیاط وحش، تنوع جانوری و میمون‌های کم‌نظیر موجود در پارک ملی باکو آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی تبدیل کرده است. برای رفتن به این پارک ملی باید به ایالت بورنئو در مالزی بروید.

شهر جرج تاون مالزی (malaysia george town)

شهر جرج تاون مالزی

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالزی شهر جورج تاون پنانگ می‌باشد که در واقع یک شهر تاریخی است و مردم این شهر اغلب چینی‌ هستند. اگر به معماری شهری علاقه دارید رفتن به این شهر تاریخی را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن سبک معماری کلونیال است. جورج تاون پر از خانه‌های قدیمی دوران استعماری مالزی می‌باشد که به همان صورت حفظ شده‌اند.

مطلب پیشنهادی: سبک معماری کلونیال چیست + تصاویر بناهای مهم در دنیا

غارهای مولو در مالزی

غارهای مولو در مالزی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مالزی غارهای مولو می‌باشد که در پارک ملی گونونگ قرار دارد. آیا شما عاشق دیدن غارهای عجیب و غریب و جذاب هستید؟ شک نکنید که غارهای مولو در مالزی را باید در گزینه‌هایتان قرار دهید.

تامان نگارا یا همان پارک ملی (Taman Negara)

تامان نگارا یا همان پارک ملی

یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های گرمسیری جهان تامان نگارا می‌باشد. طبعا پوشش گیاهی جنگلی و زیبایی‌های بصری را می‌توان از برجسته‌ترین ویژگی‌های این پارک جنگلی دانست. شما می‌توانید در این جنگل پیاده‌روی‌های بسیار طولانی داشته باشید و در مسیر خود از تماشای طبیعت بینظیر و برخی از گونه‌های حیوانی مثل گوزن لذت ببرید. در این پارک جنگلی چندین مسیر پیاده‌ ساخته شده است که بدون لیدر نیز می‌توانید مسیرشان را تا انتها طی کنید. یکی از این مسیرهای هیجان‌انگیز و بسیار زیبا در تصویر بالا نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی هتل هایی با رنگ و بوی خانه های سنتی ایرانی

بوکیت بینتانگ،یک جای دیدنی در کوالالامپور

بوکیت بینتانگ،یک جای دیدنی در کوالالامپور

از طبیعت بکر و زیبای مالزی که بگذریم خیلی‌ها هستند که بخش عمده‌ای از لذت سفر برایشان در خیابان‌های مرکز شهر اتفاق می‌افتد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید در سفرتان به مالزی باید به خیابان بوکیت بینتانگ بروید. این خیابان یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین خیابان‌های کوالالامپور است که بسیار پر جنب‌وجوش بوده و نایت لایف بسیار زیبایی دارد. معروف‌ترین مراکز خرید از جمله مرکز خرید فارنهایت و همچنین رستوران‌ها و هتل‌های مختلفی نیز در این خیابان وجود دارند که با سر زدن به آن‌ها حتما بهتان خوش می‌گذرد.

کی اِل سی سی (klcc) یا همان مرکز شهر کوالالامپور

کی اِل سی سی (klcc) یا همان مرکز شهر کوالالامپور

قبل از هر چیز باید بدانید که klcc در واقع مخفف Kuala Lumpur City Centre  به معنی مرکز شهر کوالاللامپور است. کی ال سی سی در واقع مجموعه‌ای از مراکز تجاری، مراکز تفریحی، مراکز خرید و مجموعه‌ای از رستوران‌ها است که با بودن در آن جا حتما سرگرم می‌شوید و بهتان خوش می‌گذرد. ما فکر می‌کنیم که با رفتن به klcc بدون شک تجربه‌ی خوبی از سفر مالزی به دست خواهید آورد. خبر خوش اینکه استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی مثل اتوبوس‌های شهری و قطار برای رسیدن به این مرکز نیز بسیار آسان است.

برج های دوقلوی پتروناس

طرفداران معماری نیز از رفتن به klcc لذت خواهند برد. چرا که بعد از کمی پیاده‌روی در محوطه با سازه‌های شگفت‌انگیزی رو به رو خواهند شد. مهم‌ترین و معروف‌ترین‌شان هم برج‌های دوقلوی پتروناس است که با ارتفاع ۴۵۲ متر و ۸۸ طبقه، بلندترین برج‌های دوقلو در جهان هستند.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی معماری این برج‌های دوقلو پل دو طبقه‌ای می‌باشد که آن‌ها را در طبقات ۴۱ و ۴۲ به هم متصل کرده است. علاوه بر این برج‌ها از زیر نیز توسط یک مرکز خرید به هم متصل شده‌اند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این برج‌ها را یک معمار آرژانتینی با همکارانش طراحی کرده است. طرح اولیه ساخت برج‌ها در سال ۱۹۹۲ کلید خورد و در سال ۱۹۹۹ هم افتتاحیه‌ی رسمی آن بود. یعنی چیزی حدود ۷ سال.

حواستان باشد که اگر قصد بازدید از برج‌های دوقلوی پتروناس را دارید حتما قبلش به فکر تهیه بلیط نیز باشید و وقتتان را برای ایستادن در صف‌های طولانی کمی خالی کنید.

هزینه گردشگری در مالزی چقدر است؟

هزینه گردشگری در مالزی چقدر است؟

به طور کلی برای سفر به هر کشوری یکسری هزینه‌های ثابت و یکسری هزینه‌های متغیر وجود دارند. هزینه ویزا، هزینه اقامت در آن کشور، هزینه تهیه ملزومات شهری مثل بلیط‌ها، سیم‌کارت‌ها و …، هزینه حمل‌ونقل شهری، هزینه خورد و خوراک، هزینه تفریح و ورودی اماکن دیدنی، هزینه سرویس موبایل و هزینه‌های خرید بخش‌های جدایی ناپذیر از هزینه‌های سفر به آن کشور به حساب می‌آیند. این هزینه‌ها بسته به انتخاب هر فرد و هر کشور متفاوت خواهد بود. در ادامه می‌خواهیم هر یک از این موارد را برای سفر به کشور مدرن و دیدنی مالزی در سال ۲۰۲۰ به صورت اجمالی بررسی کنیم:

  • هزینه ویزای مالزی: ویزای توریستی مالزی رایگان می‌باشد.
  • هزینه‌های گذرنامه: اگر گذرنامه ندارید باید چیزی حدود ۱۵۰ هزار تومان برای فرآیند دریافت پاسپورت در نظر بگیرید (توجه داشته باشید که برای سفر به کشور مالزی لازم است که پاسپورت شما بیش از شش ماه اعتبار داشته باشد).
  • عوارض خروج از کشور: اگر برای اولین بار است که به کشور دیگری مثل مالزی سفر می‌کنید باید ۲۲۰ هزار تومان به عنوان عوارض خروج از کشور بپردازید. اما اگر پیش از این نیز سفر خارجی داشته‌اید حتما می‌دانید که این هزینه به صورت دوره‌ای افزایش پیدا می‌کند و علاوه بر این هزینه‌ای تحت عنوان مالیات سفر را نیز می‌بایست پرداخت کنید.
  • هزینه اقامت در کشور مالزی: این هزینه بسته به اینکه در چه ایامی به مالزی سفر کنید و در چه هتلی اقامت داشته باشید بسیار متفاوت است. اما به طور کلی احتمالا این هزینه با توجه به نوع هتل ۲ ستاره تا ۵ ستاره از شبی ۵۰ هزار تومان تا شبی ۱ میلیون تومان متفاوت خواهد بود.
  • هزینه تفریحات و ورودی جاهای دیدنی در مالزی: هر چند که بسیاری از اماکن دیدنی مالزی ورودی رایگان دارند اما خب بسیاری از آن‌ها نیز نیاز دارند که هزینه‌ای را قبل از ورودتان پرداخت کنید. مبالغ ورودی‌ها از ۱۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر هستند. اما به طور حدودی اگر فرضا در طول ۴ روز سفرتان در مالزی به ۸ جای دیدنی آن بروید بهتر است دست‌کم ۱ میلیون تومان از بودجه خود را برای این امور اختصاص دهید.
  • هزینه سرویس موبایل در مالزی: اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی و از هزینه‌های رومینگ پرهیز کنید، بهتر است که از همان ابتدا به فکر تهیه سیمکارت مالزی باشید. هزینه هر دقیقه مکالمه در مالزی چیزی حدود ۸۰۰ تومان و هزینه اینترنت برای هر ۱۰۰ مگابایت نیز نزدیک به ۲۰ هزار تومان است.

جاهای دیدنی مالزی

سخن آخر:

در این مقاله از ویکی‌ساختمون سعی کردیم تا در کنار پرداختن به جاذبه های گردشگری مالزی، آب و هوای این کشور، بهترین زمان سفر به آن و هزینه‌های سفر به کشور مالزی را نیز مورد توجه قرار دهیم. اگر این مقاله را تا انتها خوانده باشید حالا دیگر دید کامل‌تری به این کشور دارید. در نتیجه راحت‌تر می‌توانید درباره رفتن یا نرفتن به آن تصمیم بگیرید.

آیا مطالب ذکر شده در مقاله برایتان مفید بود؟ آیا مالزی را در لیست مقاصد سفرتان قرار می‌دهید؟ می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در ادامه برایمان کامنت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : معماری و زندگی تاريخ : 3 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.