بهدی سازه تزیین تخم مرغ هفت سین : 17 ایده برای داشتن سفره هفت سین زیبا - بهدی سازه

یکی از جالب‌ترین قسمت‌های عید نوروز، تزیین تخم مرغ هفت سین است. اغلب اوقات، تخم مرغ‌های رنگ شده داخل فروشگاه از خلاقیت کمتری برخوردار هستند و ممکن است برطبق سلیقه شما طراحی نشده باشند.

اما امسال روال کار را تغییر دهید و سعی کنید خودتان آستین بالا بزنید و به همراه خانواده، دوستان و فرزندانتان به تزیین تخم مرغ هفت سیم مشغول شوید. این کار لذت بسیاری دارد و به ایجاد فضایی مثبت و شاد کمک می‌کند. امروز با آموزش رنگ آمیزی و تزیین تخم مرغ هفت سین همراه شما هستیم؛ با بهدی سازه همراه باشید.

تزیین تخم مرغ مرمری

برای یک تغییر زیبا در روش‌های رنگ آمیزی خود، سعی کنید تخم مرغ‌ها را به صورت مرمری رنگ کنید! کمی لاک ناخن در رنگ‌های روشن بهاری، یک ظرف آب و یک خلال دندان برای انجام این کار کفایت می‌کند.

تزیین تخم مرغ هفت سین نوروز

رنگ آمیزی تخم مرغ با حروف

اول سعی کنید تخم مرغ‌‌ها را در داخل یک کاسه پر از آب و رنگ قرار دهید. این کار را می‌توانید با رنگ‌های مختلف انجام دهید. هر تخم مرغ را در یک کاسه با رنگ مشخص قرار دهید و بعد از خشک شدن با شابلون حروف، اقدام به درج حروف روی تخم مرغ‌‌ها کنید.

ezgif 7 1a6d2571b57f

مطلب پیشنهادی: تزیین سفره هفت سین : ایده‌های جدید برای نوروز ۱۴۰۰ با کرونا

رنگ آمیزی تخم مرغ با حروف

تزیین تخم مرغ هفت سین با آبرنگ

این آموزش به کمی هنر نیاز دارد اما نتیجه نهایی کاملاً رویایی خواهد بود. برای رنگ آمیزی و کشیدن طرح گل‌ها روی پوسته تخم مرغ‌ها از رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید. سپس با استفاده از یک خلال دندان و رنگ سیاه، طرح گل‌ها را ایجاد کنید. رنگ‌‌ها را می‌توانید با برس آرایش بر روی تخم مرغ رنگ آمیزی کنید.

تزیین تخم مرغ با آبرنگ

زینت دادن تخم مرغ با فویل طلایی

در تزیین تخم مرغ هفت سین می‌توانید از فویل طلایی رنگی استفاده کنید. فویل طلایی را دورتادور تخم مرغ‌ها قرار دهید تا ظاهری براق و زیبا داشته باشند. اگر از تخم مرغ‌های مصنوعی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک وسیله دکوری برای تمام طول سال استفاده کنید.

زینت دادن تخم مرغ با فویل طلایی

تزیین تخم مرغ با اموجی

با افزودن صورتک‌های زرد رنگ مشهور که در همه جا دیده می‌شود، به تخم مرغ‌های خود کمی شخصیت بدهید! خلاقیت خود را به خرج دهید و هر کدام از ایموجی‌هایی که دوست دارید را امتحان کنید. برای رنگ آمیزی باز هم به کاسه، آب، رنگ و خلال دندان نیاز دارید. اول تخم مرغ‌‌ها را در داخل کاسه به رنگ زرد نقاشی کنید سپس با خلال دندان شروع به کشیدن جزئیات کنید.

تزیین تخم مرغ با اموجی

تزیین تخم مرغ مرمری سرمه‌ای

برای تزیین تخم مرغ هفت سین نخست لاک ناخن سرمه‌ای رنگ را در داخل آب کاسه بریزید و تخم مرغ‌ها را در داخل کاسه بغلتانید. سپس بگذارید تخم مرغ‌ها خشک شوند تا به حالت مرمری درآیند. این تخم مرغ‌‌ها به حالت رنگ آمیزی ژاپنی به نام شیپوری شباهت (Shibori) دارد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون خانه برای عید نوروز : ۱۰ ایده‌‌ دیدنی که حتما می‌پسندید!

تزیین تخم مرغ مرمری سرمه‌ای

زینت دادن به تخم مرغ پولکی

یک سنت تاریخی در عید سال جدید کشور مکزیک، تخم مرغ‌های توخالی پُر از پولک‌های ریز رنگی است. شما هم می‌توانید برای تزیین تخم مرغ هست سین از این ایده استفاده کنید. فقط کافی است تعداد کاغذ رنگی را با قیچی به قطعات ریز در آورید و داخل تخم مرغ خالی شده قرار دهید. بعد از شکستن تخم مرغ‌ها، پولک‌ها در هوا پراکنده می‌شوند.

زینت دادن به تخم مرغ پولکی

تزیین تخم مرغ هفت سین با طرح برگ و گل

با ایده طرح برگ و گل می‌توانید شمایل بهار را بر روی تخم مرغ‌های خود نقاشی کنید. انتخاب یک طرح برگ نیاز به شناخت شما نسبت به برگ گیاهان مختلف دارد و مهارت طراحی آن‌ها روی تخم مرغ دارد. محصول نهایی می‌تواند ساده و در عین حال زیبا باشد.

تزیین تخم مرغ با طرح برگ و گل

رنگ آمیزی تخم مرغ به شکل میوه

تخم مرغ‌های هفت سین را می‌توانید به طرح میوه‌ای نقاشی کنید. از کودکان بخواهید یک نوع میوه را انتخاب کنید، سپس شکل میوه را روی تخم مرغ رنگ کنند. مثلاً برای طرح هندوانه‌ای می‌توانید رنگ بدنه تخم مرغ را کاملاً قرمز و دانه‌‌ها را مشکی کنید. این کار را برای میوه‌های دیگر نیز می‌توانید انجام دهید.

رنگ آمیزی تخم مرغ به شکل میوه

زینت دادن تخم مرغ با گل‌های شکفته

تزیین تخم مرغ هفت سین با طرح گل‌های شکفته می‌تواند نمادی از تازگی و سرزنده طبیعت بهار باشد. رنگ‌های پاستیلی بدنه تخم مرغ با طرح گل‌های شکفته بسیار جذاب و زیبا خواهند بود. تخم مرغ ‌ها را کاملاً در داخل کاسه آب و رنگ قرار دهید و بعد از خشک شدن، شروع به کشیدن طرح گل‌‌ها روی آن‌ها بکنید.

زینت دادن تخم مرغ با گل‌های شکفته

تزیین تخم مرغ خال خالی

تخم مرغ‌های خود را به صورت سیاه و سفید و خال خالی طراحی کنید و سپس آن‌ها را در فنجان‌های رنگارنگ قرار دهید تا کنار هم  باشند. اول باید رنگ بدنه تخم مرغ را کاملاً سیاه یا سفید کنید، سپس با قلمو شروع به ایجاد طرح‌های خال خالی کنید. این ایده رنگ آمیزی تخم مرغ‌ها  برای عید نوروز ساده‌تر از بقیه موارد است.

تزیین تخم مرغ خالخالی

زینت دادن به تخم مرغ با نقاط رنگی

یکی دیگر از آموزش‌های ساده در مورد تزیین تخم مرغ هفت سین، استفاده از نقاط رنگی است. روی تخم مرغ های سفید را با نقاط رنگی شاد تزیین کنید. بگذارید بچه‌ها از خلاقیت خود استفاده کنند تا طرح‌های جالبی را ایجاد کنند. برای کار از قلمو و رنگ‌ها شاد و پاستلی استفاده کنید.

زینت دادن به تخم مرغ با نقاط رنگی

رنگ آمیزی تخم مرغ به شکل کهکشانی

برای این ایده از رنگ اکریلیک استفاده کنید. فرآیند کار مانند مراحل قبل است، شما به کاسه، رنگ و آب نیاز دارید. سپس تخم مرغ‌‌ها را داخل کاسه بغلتانید تا کاملاً رنگ شده و سپس بگذارید در گوشه‌ای خشک شوند. این طرح جذاب خیلی سلیقه‌ای است و ممکن برای کودکان جالب توجه نباشد اما برای زوج‌های جوان رویایی است.

رنگ آمیزی تخم مرغ به شکل کهکشانی

تزیین تخم مرغ هفت سین با بادکنک

حالا دیگر نیاز به استفاده از رنگ نیست! فقط باید از مغازه چند بادکنک رنگی خریداری کنید. سپس تخم مرغ‌ها را داخل بادکنک‌‌ها قرار دهید. فقط باید از تخم مرغ مصنوعی و بادکنک‌های شُل استفاده کنید. زیرا برای قرار دادن تخم مرغ‌های هفت سین در داخل بادکنک نیاز به فشار دادن آن‌ها دارید.

تزیین تخم مرغ با بادکنک

رنگ آمیزی تخم مرغ به شکل نینجا

یکی از سرگرم کننده‌ترین ایده‌های تزیین تخم مرغ هفت سین، رنگ آمیزی آن‌ها به شکل نینجاها است. برای این کار اول تمام تخم مرغ‌‌ها را به رنگ مشکی در آورید، سپس چهره نینجاها را نقاشی کنید و در پایان از روبان به عنوان کمربند و خلال دندان به شمشیر آن‌ها استفاده کنید. خلال دندان را با چسب به تخم مرغ بچسبانید.

رنگ آمیزی تخم مرغ به شکل نینجا

زینت دادن تخم مرغ به شکل رنگین کمان

در اینجا به هیچ وسیله فانتزی نیازی نیست! یک شکل ساده مانند قلب را با رنگ آمیزی روی تخم مرغ‌ها ایجاد کنید. مهم این است که همه تخم مرغ‌‌ها به صورت رنگین کمان در آیند، بنابراین به رنگ‌های مختلف اعم از قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش نیاز دارید.

زینت دادن تخم مرغ به شکل رنگین کمان

تزیین تخم مرغ با ترافل رنگی

آخرین آموزش ما مربوط به تزیین تخم مرغ هفت سین با ترافل رنگی است. این ترافل‌‌ها را می‌توانید روی شیرینی‌‌ها و دونات‌ها مشاهده کنید، اما اینجا آن‌ها مصنوعی هستند و نه خوراکی! برای کار باید ترافل رنگی را داخل کاسه ای بریزید و سپس تخم مرغ ‌ها را آغشته به چسب معمولی کنید. سپس تخم مرغ‌ها را داخل کاسه بغلتانید تا ترافل‌ها به آنها بچسبند.

تزیین تخم مرغ با ترافل رنگی

سخن آخر

تزیین تخم مرغ هفت سین یک کار هنری عالی برای سرگرم نگه داشتن بچه‌ها و جشن کرفتن عید نوروز است. از آن‌ها می‌توانید برای تزیین سفره یا میز هفت سین استفاده کنید تا رنگ و زیبایی را به آن بدمید.

همه چیز خیلی ساده است. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید. کل وسایلی که نیاز دارید شامل یک کاسه، آب، رنگ (لاک ناخن)، خلال دندان، شابلون (برای ایجاد اشکال مختلف) و برس آرایشی است. به غیر از شابلون، بقیه موارد به ‌راحتی در منزل پیدا می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : معماری و زندگی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.