بهدی سازه بهترین مارک آیفون تصویری و فاکتورهای مهم در انتخاب آن - بهدی سازه

آیفون تصویری دستگاهی است که از آن برای مشاهده افرادی که در پشت درب قرار دارند، استفاده می‌شود. عملکرد آیفون تصویری ساده است! وقتی زنگ خانه به صدا در می‌آید، چراغ آیفون روشن می‌شود تا کاربر بتواند فردی که جلوی درب قرار دارد را ببینید و صحبت کند. این دستگاه می‌تواند دارای فناوری‌های جدید باشد تا شرایط امنیتی محیط داخل را به حداکثر برساند. به هر روی، ما در این مقاله درباره آیفون تصویری، فواید و معایب آن و خرید بهترین مارک صحبت می‌کنیم. با بهدی سازه همراه باشید.

آیفون تصویری چیست؟

آیفون تصویری یا دربازکن تصویری دستگاهی است که داخل ملک و روی درب ورودی ملک نصب می‌شود. هنگامی که فردی زنگ خانه را فشار می‌دهد، آیفون به صدا در می‌آید و مانیتور روی آن روشن می‌شود تا تصویر فردی که در بیرون قرار دارد، قابل مشاهده باشد.

به عبارتی، آیفون تصویری یک سیستم مخابره داخلی ساختمان است که برای مدیریت تماس‌های ورودی به ساختمان (مسکونی، تجاری یا اداری) استفاده می‌شود. ارتباط سمعی و بصری بین داخل و خارج، ماهیت اصلی کار آیفون تصویری است. ویژگی اصلی دربازکن تصویری این است که فرد در خانه را قادر می‌سازد بازدید کننده را شناسایی کند و در صورت تمایل با او وارد مکالمه شده یا درب را باز کند.

آیفون تصویری چیست؟

مکانیزم کار آیفون تصویری

آیفون تصویری از عناصر داخلی و خارجی اعم از یک پنل بیرونی در خارج، یک قفل الکترونیکی و یک مانیتور داخلی تشکیل شده است. پنل بیرونی که در کنار درب ورودی نصب شده است، دارای یک یا چند دکمه برای برقراری تماس (معمولاً یک عدد در هر خانه یا آپارتمان)، یک میکرو دوربین مناسب برای دید در شب برای ضبط تصویر تماس گیرنده، میکروفون برای بلند کردن صدای آن‌ها و بلندگو برای تولید صدای کاربر در داخل خانه است.

ezgif 7 1a6d2571b57f

مانیتور روی آیفون تصویری به کاربر اجازه می‌دهد تا ببیند چه کسی زنگ را فشار داده است و با او صحبت کرده و در را باز می‌کند. این مانیتور که در فضای داخل ملک نصب شده است شامل صفحه‌ای است که تصویر شخصی را که در حال تماس است نشان می‌دهد.  کاربر می‌تواند از طریق گوشی با فرد مکالمه کند و با فشار دادن دکمه به او اجازه ورود به داخل را بدهد. کاربر با فشردن دکمه باعث باز شدن قفل درب ورودی می‌شود.

فواید آیفون تصویری

فواید آیفون تصویری

  • راحتی زیاد: با مکالمه دو طرفه می‌توانید با هر کسی که جلوی درب منزل قرار دارد صحبت کنید. در گذشته مردم مجبور بودند به جلو درب بروند تا ببینند چه کسی پشت درب قرار دارد اما امروزه با یک دکمه این مشکل به کلی حل شده است.
  • امنیت بالا: حفظ امنیت مهم‌ترین دلیل برای استفاده از آیفون تصویری است. کاربر می‌تواند هر فردی را پشت درب ببیند، قبل از آنکه به او اجازه ورود بدهد. حتی در برخی از پیشرفته‌ترین آیفون‌ها، امکان ضبط تصاویر و ویدئو وجود دارد.
  • اتوماسیون هوشمند: برخی مدل‌های آیفون علاوه بر سازگاری با دستگاه‌های هوشمند خانگی مانند آمازون، الکسا یا گوگل هوم، با قفل‌های هوشمند نیز سازگار هستند. بنابراین می‌‎توان از راه و با استفاده از گوشی همراه، تصویر پشت درب را مشاهده کرد.
  • نصب آسان: روش نصب این دستگاه آسان و کاربرپسند است؛ زیرا این سیستم در واقع به تغییرات عمده در ساختار سیم کشی نیازی ندارد. به همین دلیل نصب آن برای هر کسی آسان خواهد بود. شرایط نصب آیفون‌های تصویری طوری است که ظرافت ظاهری را حفظ کرده و به آن شکل مدرن و امروزی می‌بخشد.
  • ویژگی‌های عالی: با ویژگی‌های پیشرفته مانند سیستم در باز کردن قفل برقی، توانایی ارتباط دو طرفه، دوربین پیشرفته برای دید در شب و امکان اتصال به سه تا پنج دوربین امنیتی، می‌توان تکنولوژی به ساختمان تزریق کرد. در حقیقت، این دستگاه نه تنها شانس وقوع اتفاقات ناگوار را مهار می‌کند بلکه با ویژگی‌هایی که دارد، حداکثر راحتی و ایمنی را فراهم می‌کند.

مکانیزم کار آیفون تصویری

موارد مهم در انتخاب آیفون تصویری

فاکتورهایی وجود دارند که باید در انتخاب آیفون تصویری در نظر گرفته شوند:

قبل از خرید دربازکن تصویری، کاربران باید از دیجیتالی بودن آن اطمینان حاصل کنند. بسیار مهم است که آیفون دیجیتال باشد تا بتواند با سیستم‌های کنترل دسترسی و اتوماسیون خانگی ادغام شود. در کنار کیفیت تصویر، کیفیت صدای ورودی نیز بسیار مهم است زیر هر دوی این موارد ماهیت اصلی استفاده از آیفون‌های تصویری هستند.

این دستگاه باید با مواد مقاوم و باکیفیت ساخته شود تا بتواند در برابر شرایط آب‌وهوایی شدید و سطح خاصی از خرابکاری توسط سارقین مقاومت کند. آیفون‌های تصویری باید ۱۰۰ درصد در برابر آب مقاوم باشند. لنز دوربین باید به خوبی در برابر شرایط آب‌وهوایی محافظت شود.

دامنه دید دوربین آیفون، ویژگی دیگری است که باید هنگام خرید در نظر گرفت. هرچه عرض دوربین‌ها بیشتر باشد، منطقه بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرد. ویژگی‌های دیگر می‌توانند شامل ذخیره سازی تصاویر ویدئویی و صوتی، وای فای، قابلیت اتصال به اتوماسیون خانگی، استفاده از گوشی همراه، زنگ هشدار (ورود غیر مجاز) و بسیاری موارد دیگر باشد.

کاربرد آیفون تصویری

کاربرد آیفون تصویری

از آیفون‌های تصویری در فضاهای زیر استفاده می‌شود:

  • ساختمان‌های مسکونی
  • ساختمان‌های اداری
  • ساختمان‌های تجاری
  • اماکن ورزشی
  • اماکن فرهنگی
  • اماکن آموزشی
  • اماکن صنعتی
  • خانه‌های ویلایی
  • کارخانه‌ها

مطلب پیشنهادی: خانه هوشمند ایرانی را با این ۱۰ المان به فضایی ایمن تبدیل نمایید!

بهترین مارک آیفون تصویری

در زیر به برخی از برندهای مشهور بازار تولید کننده آیفون‌های تصویری اشاره می‌کنیم:

  • الکتروپیک
  • تکنما
  • سیماران
  • کوماکس
  • تابا
  • کالیوز
  • سوزوکی

هر یک از برندهای آیفون تصویری دارای مشخصات، کیفیت، قیمت و خدمات مشتری متفاوتی دارند. اما همۀ آنها در بازار به عنوان محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین محصولات به حساب می‌آیند. با این حال، برندهای الکتروپیک، سیماران و تابا از سه برند دیگر قدیمی و شناخته شده‌تر هستند.

فواید و معایب بهترین مارک آیفون تصویری

آیفون تصویری الکتروپیک

از مزایای این برند می‌توان به خدمات پس از فروش قوی، تعویض راحت قطعات معیوب حتی توسط افراد عادی، استفاده از بردهایی با طول عمر بالا، تعویض راحت قطعات و اضافه شدن سیستم آی پی در محصولات جدید شرکت اشاره کرد.

از معایب این برند هم می‌توان به مواردی مانند استفاده از سیستم چهار سیم آنالوگ، پشتیبانی نکردن از سیستم خطی و سِری، تغذیه دوربین پنل از گوشی واحدها، زنگ نخوردن و ضعیف بودن صدا و جوابگو نبودن تعداد واحد بالا در محصولات قدیمی شرکت اشاره کرد.

آیفون تصویری تکنما

جوانب مثبت محصولات این شرکت شامل خدمات پس از فروش قوی، استفاده از سیستم هفت سیم، قابل استفاده در سیستم تک خطی و سری، کاهش هزینه‌های کابل کشی، طول عمر بالای قطعات، قابلیت کد دهی در آیفون‌ها عدم نیاز به دکودر و سوییچر هستند.

از معایب آیفون‌های تصویری این برند می‌توان به لحیم کاری ضعیف گوشی در برخی مدل‌ها، شلوغی خط در تعداد واحد بالا، تنوع کم محصولات و مشکل تأمین قطعات در مناطق دور دست و شهرهای کوچک اشاره کرد.

آیفون تصویری سیماران

این برند مشهور دارای فوایدی همچون تنوع بالای محصول، خدمات پس از فروش خوب، کیفیت قطعات با طول عمر بالا، کیفیت صدای خوب و قابل نصب بر روی آیفون‌های سوزوکی، آلدو و کوماکس است.

از معایب این برند نیز می‌توان به استفاده از سیستم چهار سیم، غیر قابل نصب در سیستم تک خطی و سری، دوربین ضعیف دید در شب، صدای ضعیف محصولات پایین رده و کیفیت پایین جهت نصب در ساختمان‌ها با تعداد واحد زیاد اشاره کرد.

آیفون تصویری کوماکس

مزایای محصولات این برند شامل: قابل استفاده در برندهای سوزوکی سیماران آلدو، تنوع بالای محصولات، نصب راحت، صدا و تصویر خوب و کیفیت بالا در انواع کپی این برند هستند.

معایب محصولات کوماکس (نوع چینی) شامل استفاده از سیستم چهار سیم، پشتیبانی بسیار ضعیف، کیفیت برد ضعیف، صدای بسیار ضعیف، خرابی چند ماهه بعد از نصب، پیدا نشدن قطعات در تعمیرات هستند.

کاربرد آیفون تصویری

سخن آخر

آیفون تصویری سیستمی است که برای برقراری تماس از ورودی ساختمان استفاده می‌شود تا بدون مشاهده حضوری، با بازدید کننده ارتباط تصویری و صوتی برقرار شود. این دستگاه علاوه بر اینکه امنیت خانه را افزایش می‌دهند، در هنگام اتصال با سیستم اتوماسیون خانگی و اداری می‌تواند راحتی را به حداکثر مقدار خود برساند. استفاده از گوشی و اتصال به اینترنت همراه، جدیدترین فناوری آیفون‌های تصویری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 516 views بار دسته بندی : تاسیسات تاريخ : 3 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها