بهدی سازه بهترین اسباب بازی ها برای سرگرم کردن کودکان خارج از خانه - بهدی سازه

بهترین اسباب بازی ها برای سرگرم کردن کودکان خارج از خانه

با توجه به به شرایط بیرونی بودن و قرار گرفتن در فضای باز،  بهترین اسباب بازی برای سرگرم کردن کودکان خارج از خانه مربوط به فصل هایی می شود که از آب و هوای مناسب برای بازی کودکان برخوردار باشند.

 

به عنوان مثال بازی کردن کودکان در فصول سرما در بیرون از خانه ممکن است برای سلامتی آن ها خطرناک باشد.

خرید باربی یکی از انتخاب های امن برای فرزندان ما خواهد بود.

اما احتمال بسیاری وجود دارد که بیشتر وقت کودکان در فصل تابستان در فضاهای باز سپری شود، و از این رو والدین آن ها باید به فکر بهترین وسایلی باشند که در فضای خارج از خانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

«ویدیا ساندرمن»، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت «Family Engagement Lab»، معتقد است که: وقتی کودکان به واسطه بازی کردن در فضاهای بیرونی به کشف هایی می رسند، ورزش می کنند و فعالیت های جسمانی و بدنی خود را افزایش داده و جنب و جوش زیادی انجام می دهند،  همچنین این فرصت را می یابند تا در فضاهای داخلی نیز بتوانند خود را کنترل کرده و رفتارهای خود را به شکلی مناسب تنظیم نمایند.

 

هوای تازه و تغییر مناظر برای کودکان نوپا و پر انرژی که عاشق جنب و جوش فعال هستند بسیار مهم است.

 

سرگرمی در فضای باز الزاماً به شرایط و آماده سازی خیلی خاصی نیاز ندارد و کار بسیار دشوار و غیرممکنی نیز به نظر نمی رسد.

 

در اینجا ما با اشاره به برخی از بهترین اسباب بازی های موجود برای سرگرم کردن کودکان خارج از خانه شما را با موارد مهمی در این خصوص آشنا خواهیم کرد.

هنگام خرید بهترین اسباب بازی در فضای باز برای کودکان چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

ماندگاری: کودکان کوچک قدرت تخریب بالایی دارند. از این رو باید بهترین اسباب بازی را برای بازی در فضای باز خریداری کنید که بتواند در برابر استفاده های تخریب کننده کودکان به طور روزانه مقاومت کند تا مجبور نباشید به طور مداوم اسباب بازی دیگری را جایگزین کنید.

ایمنی: نسبت به قطعات کوچک قابل جابجایی، پیچ های کوچک یا موادی که ممکن است با گذشت زمان خراب شوند، یا مورد استفاده های خطرناک قرار بگیرند هوشیار باشید.

محدوده سنی مناسب: به دنبال اسباب بازی هایی برای بازی در فضای باز باشید که با سن کودکتان متناسب باشد، یعنی اسباب بازی مورد نظر را با توجه به استانداردهای موجود در خصوص رده های سنی انتخاب کنید.

تقویت رشد و پرورش: توجه داشته باشید که باید اسباب بازی را برای بازی در فضای باز انتخاب نمایید که چه به لحاظ فعالیت بدنی و جسمانی و چه به لحاظ شناختی موجب رشد و پرورش کودکان شما گردند.

جذابیت و کارآیی بالا: وقتی می خواهید اسباب بازی برای بازی در فضایی باز را خریداری کنید باید توجه داشته باشید که کودکان به طور مداوم از آن استفاده می کنند و به آن علاقه مند هستند و همچنین این علاقه طی دوره زمانی بلند مدت حفظ خواهد شد.

میز ماسه و آب

این اسباب بازی برای والدینی که نمی توانند فرصت زیادی را برای راه اندازی یک وسیله بازی در فضای باز و تمیزکاری های مداوم اختصاص دهند گزینه مناسبی است.

میزهای ماسه و آب به آمادگی بسیار کمی به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند و نیازمند تشریفات خاصی برای آماه شدن به منظور بازی کردن نیستند.

 

در صورتی که می تواند ساعت های زیادی کودک را سرگرم نموده و او را با این بازی درگیر نماید.

 

این اسباب بازی ترکیبی از شن و ماسه و آب است که بازی با آن دارای جذابیتی شدیدی برای کودکان است.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

همچنین میز یا جعبه های ماسه و آب در دسته بهترین اسباب بازی برای خارج از خانه دارای ساخت و طراحی ویژه ای است که تا حد امکان از کثیف شدن و خیس شدن کودکان جلوگیری می کند.

 

این اسباب بازی به بلوغ فکری، قدرت تخیل و رشد شناختی کودک بسیار کمک می کند.

 

این مجموعه ساخته شده از یک پلاستیک بادوام و با کیفیت و بدون تقسیم شدن به قطعات کوچک است و از این رو خطرات احتمالی ناشی از خفگی، بریدگی و از این دست موارد را کاهش می دهد.

اسکوتر

کودکان کوچکی که هنوز به طور کامل توانایی دوچرخه سواری را به دست نیاورده اند، بهترین اسباب بازی که می توانند مورد استفاده قرار دهند اسباب بازی ورزشی اسکوتر است .

 

این اسکوتر با داشتن دستگیره هایی که دارای قابلیت تنظیم هستند و یم توانند به اندازه های مختلفی در آیند همراه با رشد جسمانی کودک شما با آن رشد می کنند.

 

اسکوتر باید همراه با یک کلاه ایمنی مناسب و با اندازه ای استاندارد مورد استفاده قرار گیرد، چرا که با توجه به این ابزار جانبی می توانید مطمئن باشید که کودک شما در شرایطی ایمن در بیرون از فضای خانه به بازی کردن مشغول است.

 

کارشناسان و متخصصان بازی کودکان توصیه می کنند که اسکوتری با جنسی مقاوم و با دوام را انتخاب کنید، چرا که حتی با گذشت زمان نیز این اسباب بازی بلا استفاده نخواهد بود.

 

کودک می تواند با حرکات و فعالیت های متنوع در مسیر رشد جسمانی و فکری خود هماهنگی و مهارت های بدنی خود را نیز افزایش دهد.

گچ هایی برای نوشتن و کشیدن

این اسباب بازی یکی از ابزارهای با اهمیت برای سرگرم کردن کودکان خارج از خانه محسوب می شود که بودجه زیادی را نیز برای تهیه آن نیاز ندارید.

 

این گچ های رنگارنگ شرایطی را فراهم می کند تا کودک در فضایی باز به طور آزادانه به بازی کردن بپردازد و همچنین نیازی به تشریفات و آماده سازی های خاصی هم ندارد.

 

اما باید توجه داشته باشید که باید چند عکس را از کودکانتان بگیرید تا خود را در کنار چیزی که به وسیله گچ ها خلق کرده اند ببینند و اگر باران شروع به باریدن کرد و گچ ها را شست کودکتان غمگین نشود.

 

این گچ ها به شکلی ساخته شده اند که مستحکم هستند و به راحتی شکسته نمی شوند.

 

از این رو از بابت خطر قطعات کوچکی که موجب خفگی کودک بشوند جای نگرانی نیست، این گچ ها در دسته بندی بهترین اسباب بازی برای بازی کردن در بیرون از فضای خانه کمک می کند تا مهارت های کار با دست کودکان بهبود پیدا کرده و رشد یابد.

وسیله هایی برای سر خوردن، بالا رفتن و پنهان شدن (قایم با شک)

اگر فرصت و بودجه لازم را برای استفاده از پارک های بزرگ و مجهز ندارید، این اسباب بازی یک گزینه عالی برای انجام فعالیت های جسمانی فعال و سرگرم کردن کودکان خارج از خانه است.

 

این اسباب بازی در اندازه مناسبی برای کودکان ساخته شده است و این امکان را فراهم می کند تا از زمین به سمت نقطه ای در ارتفاع استاندارد حرکت کنند و از آنجا به سوی پایین سر بخورند.

 

این فعالیت ها مهارت های حرکتی کودکان را پرورش می دهند و آمادگی جسمانی آن ها را تضمین می نماید.

 

بالا و پایین شدن به وسیله این اسباب بازی دارای ویژگی های ایمن است و همچنین در بسیاری مواقع یکی از مکان هایی است که کودکان در هنگام انجام بازی مشترک و جمعی قایم با شک می توانند برای پنهان شدن از آن بهره ببرند.

مجموعه های آب پاش

اغلب کودکان به شدت به بازی کردن با اب علاقه مندند، همچنین بسیاری از والدین نیز بازی کودکان خود در آب را می پسندند اما برای سنین مختلف این نگرانی را دارند که ممکن است استخرها خطر غرق شدن را برای آن ها به همراه داشته باشد.

 

بنابراین اگرایده استخر کودک را دوست دارید اما نگران ایستادن آن ها در آب هستید، بهترین اسباب بازی برای کودکان در خصوص بازی با آب مجموعه های آب پاش هستند.

 

مجموعه های آبی برای کودکان نیازمند میزان آبی با عمق بسیار کم هستند که خطرهای احتمالی برای کودکان را به حداقل می رساند، در حالی که دارای قابلیتی جدی برای ساعت ها سرگرم کردن کودکان خارج از خانه است.

 

این مجموعه ها برای سنین مختلف در اندازه های گوناگون طراحی و ساخته شده اند و بر اساس رده های سنی نیز می توان آن ها را تهیه کرد.

 

بازی با آب برای کودکان بسیار جالب و هیجان انگیز است و همچنین این یک روش عالی برای خنک نگه داشتن کودکان در گرمای داغ تابستان است.

 

این اسباب بازی ها از جنس های بادوام و مستحکمی ساخته شده اند و می توانند در مدت های طولانی و به دفعات متعدد مورد استفاده قرار گیرد.

تاب چرخشی

اگر قصد خرید اسباب بازی دارید، تاب در دسته بندی بهترین اسباب بازی برای فضاهای باز و بیرون از خانه یک انتخاب مناسب و عالی برای کودکان است.

 

برای آویزان کردن این تاب در فضای بیرون از خانه به یک درخت یا یک چیز محکم احتیاج دارید.

 

این تاب منحصر به فرد فضایی بزرگ را ایجاد می کند که چند کودک می توانند به طور همزمان بر روی آن سرگرم شوند.

 

همچنین شکل طراحی آن ها ایمنی کودکان را بر اساس رده های سنی فراهم می کند.

 

این اسباب بازی نه تنها چندین کودک را در خود نگه می دارد بلکه در برابر استفاده روزانه نیز مستحکم و مقاوم است و به ویژه در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

این اسباب بازی مهارت های تعادلی و هماهنگی کودکان را تقویت می کنند.

مجموعه ابزارهایی برای باغ در فضای باز

کودکان همواره دوست دارند آن چیزی را که می بینند مورد تقلید قرار دهند، همچنین آن ها دوست دارند که به آن ها اجازه داده شود تا با استفاده از اسباب بازی های خود برخی از کارها را به شکل واقعی همچون بزرگسالان انجام دهند.

مجموعه ابزراهای باغبانی می تواند یک گزینه مناسب و عالی برای این مورد باشد که کودکان خود را در یک ایفای نقش واقعی ببینند.

 

اگر هنگام انجام دادن کارهای باغچه خانه خود نگران نگهداری و امنیت کودکان خود هستید، می توانید با تهیه مجموعه ای از ابزارهای باغبانی برای کودکان آن ها را سرگرم کرده و خود نیز از امنیت و حفظ کودک خود مطمئن شوید.

 

این یک راه حل عالی است برای اینکه هم از کودک خود نگهداری کنید و هم کارهای مربوط به باغچه خانه را به پایان ببرید.

 

دستگیره های چوبی و فلزی مستحکم این اسباب بازی باعث می شود که این ابزارها در برابر استفاده روزانه مقاومت کرده و وسیله ای با دوام باشند.

حباب ساز متحرک

یکی از موارد بهترین اسباب بازی برای بازی در خارج از خانه برای کودکان حباب ساز متحرک است.

 

این اسباب بازی همچون یک ماشین چمن زنی کوچک است که ریختن مواد مخصوصی در یکی از قسمت های آن و در هنگام حرکت شروه به ساخت حباب هایی می کند که از جهات مختلف برای کودکان دارای جذابیت های زیادی است.

 

این وسیله همچنین ابزاری است که کودکان می توانند برخی از کارهایی را که بزرگسالان انجام می دهند تقلید نموده و به لحاظ واقعی انجام دهند.

 

چنین چیزی برای بچه های کوچکی که می خواهند درست مثل مادر و پدر خود رفتار نمایند بسیار مناسب است.

 

اغلب کودکان عاشق دویدن، بالا و پایین پریدن و پرسه زدن در حیاط هستند که در مواقعی این کار از الگویی منظم برای دنبال کردن پدر خود در هنگام استفاده از ماشین چمن زنی پیروی می کند.

 

این مورد همچنین برای کودکان نوپای کوچکتر که شروع به راه رفتن می کنند بسیار مناسب است.

 

چنانچه می تواند توانایی و مهارت های راه رفتن و استحکام بدنی و جسمانی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

مجموعه های بازی با توپ

کودکان اغلب در مرحله ای هماهنگ شده قرار ندارند، بلکه آن ها همواره در ابتدای کار ایجاد هماهنگی و یادگیری در این خصوص قرار دارند.

 

از مجموعه بهترین اسباب بازی برای سرگرم کردن کودکان خارج از خانه و ایجاد هماهنگی و رشد سازگاری در کودکان، یک مجموعه کامل از بازی های گوناگون با توپ می تواند انتخابی مناسب و عالی باشد.

 

انداختن توپ برای ضربه زدن به آنها، راهی مطمئن برای شکوفایی استعدادهای حرکتی و جسمانی و همچنین هماهنگی های فکری در کودکان است.

 

چنین شیوه ای یک روش عالی برای ایجاد هماهنگی میان چشمان و سایر اعضای بدن مانند دست ها و مغز برای کودکانی است که هنوز در حال رشد هستند.

 

این یکی از مواردی است که همواره توصیه می شود تا برای بازی در فضای خارج از خانه از آن استفاده نمایید.

ژپتویز مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.