بهدی سازه بازسازی خانه های قدیمی به سبک امروزی - بهدی سازه

بازسازی خانه های قدیمی امروزه به امری جذاب برای همه تبدیل شده است. حیرت ناشی از سربر آوردن خانه های مدرن و شیک از یک خانه قدیمی می تواند بسیار خوشایند باشد اگر آن خانه، خانه خودتان باشد. اما برخلاف تصور بسیاری از افراد این کار خیلی هم دشوار نیست. تنها ایده پردازی و آگاهی کامل از قوانین حاکم بر دنیای طراحی دکوراسیون می تواند شما را به فرد مناسبی برای تبدیل خانه تان به یک خانه رویایی، تبدیل کند. اما برای کسانی که می خواهند خانه شان توسط افراد حرفه ای دیزاین شود نیز موسساتی وجود دارند که این کار را انجام می دهند. البته زمانی که صحبت از بازسازی می شود باید به متراژ و شرایط خانه هم توجه کرد مثلا اگر خانه تان استخری کوچک دارد بهتر است آن را بازسازی نکنید زیرا بسیار زمان بر است و دردسرهای خود را دارد در این شرایط می توانید اقدام به اجاره ویلا استخردار کنید.

پیش از هر اقدامی لازم است خانه ی رویایی خود را مجسم کنید و با خانه و دکوراسیون کنونی خود مقایسه کنید. باید برای خودتان مشخص کنید که کدام قسمت های کنونی خانه باقی بماند و کدام یک تغییر کند. در ادامه ترفند ها و نکته های کلیدی یک تغییر دکوراسیون بی نظیر را برایتان شرح می دهیم:

سنتی یا مدرن:

ابتدا مشخص کنید که از خانه رویایی تان یک خانه سنتی یا نوستالژیک توقع دارید یا یک خانه مدرن و امروزی و یا از طرفداران سبک جدیدی هستید که به آن سبک تلفیقی می گویند. لازم نیست پایبند به یکی از سبک ها باشید، می توانید محل هایی را سنتی و محل های دیگری را مدرن بسازید و این به سلیقه خودتان بستگی دارد. گاهی اوقات قالیچه ای با طرح گلیم و یا مبلی قدیمی می تواند محیط مدرن خانه شما را درخشان و منحصربه فرد جلوه دهد.

برجسته کردن و حذف کردن:

خانه های قدیمی معمولا دارای طاقچه ها و یا محیط های تو رفته یا برآمده ی بسیاری هستند. شما می توانید بعضی از آن ها را حفظ کنید، بعضی را حذف کنید و یا برخی دیگر را تغییر دهید. مثلا از طاقچه ها، کتابخانه ای شیک بسازید که محلی زیبا برای قرار گرفتن کتاب هایتان و یا قاب عکس هایتان باشد. از تو رفتگی ها نیز می توانید به صورت ماهرانه برای دکوراسیون سنتی و محل قرار گیری پارچه ای ترمه و یا قالیچه ای حصیری استفاده کنید. به این ترتیب خانه شما تبدیل به خانه ای درخشان و بی مانند می شود.

از رنگ ها کمک بگیرید:

رنگ ها می توانند جزئیات مورد علاقه ما را برجسته تر نشان دهند و یا محل هایی که دوست ندارید را از نظرها پنهان کنند. اگر طاقچه ها و یا برجستگی های خانه قدیمی تان را دوست ندارید، ولی نمی خواهید برای یک دست کردن و از بین بردنشان هزینه کنید، می توانید از رنگ های روشن و یک دست برای پنهان کردن آن ها استفاده نمایید. برای این منظور می توانید از رنگ های سفید، طوسی روشن، استخوانی و یا رنگ هایی از این دست استفاده کنید.

 

در و پنجره ها را دست کم نگیرید:

در خانه های قدیمی استفاده از پنجره های زیاد معمول بود اما امروزه، تعداد پنجره ها می تواند ناخوشایند باشد. برای از بین بردن پنجره ها می توانید از یک معمار یا بنا کمک بگیرید، اما راه دیگری نیز وجود دارد. شما می توانید از یک پرده سرتاسری بزرگ برای یک ضلع دیوارتان استفاده کنید تا پنجره ها را بپوشاند. همچنین می توانید از پرده های مدرن و شیکی همچون پرده های پانچ، زبرا و یا کرکره های چوبی که امروزه در دکوراسیون مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده اند، استفاده کنید.

از پنجره های کوچک بین اتاق ها نیز نباید غافل شد. این پنجره ها که در قدیم به نوعی وسیله ای برای رد و بدل کردن اسباب پذیرایی از آشپزخانه بوده اند دیگر کاربرد چندانی ندارند. شما می توانید با کمک گرفتن از یک معمار یا یک بنا، آن ها را حذف کنید. اگر پنجره ها کوچک هستند، می توانید از یک تابلو برای پوشاندن آن ها استفاده کنید تا هزینه اضافی نپردازید.

وسایل مهم را تغییر دهید:

تغییر وسایل مهم و اساسی خانه می تواند تغییر شگرفی در دکوراسیون خانه شما ایجاد کند. تعویض مبل های سلطنتی و یا استیل با مبل های ساده و با رنگی یک دست می تواند دکوراسیون خانه شما را به کلی تغییر دهد. برای مبلمان بهتر است از رنگ های ساده و خنثی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند استفاده کنید.

 

برای فرش های خانه احتیاجی به تهیه فرش های مدرن و جدید نیست. در دکوراسیون مدرن، فرش های دست بافت و قدیمی جایگاه خود را حفظ کرده اند. تنها نکته ای که در استفاده از فرش ها باید مدنظر داشته باشید این است که نیازی به پوشاندن سرتاسر خانه با فرش نیست بلکه کافی است فقط تکه هایی از زمین را مانند زیر میز ناهار خوری، جلوی تلویزیون، وسط پزیرایی و… را با قالیچه بپوشانید. در عوض لازم است کف پوش خانه را از موکت به سرامیک و یا پارکت تغییر دهید. با این کار خواهید دید که خانه تان جلوه ای بی نظیر پیدا می کند و فرش ها نیز بیش از پیش خود را به نمایش می گذارند.

هزینه بازسازی خانه های قدیمی

امروزه که خرید خانه تبدیل به امری دشوار شده است، بازسازی خانه هزینه ای به مراتب کم تر از تعویض خانه روی دستتان خواهد گذاشت. هزینه بازسازی خانه کاملا به شرکت و یا موسسه ای دارد که کار دیزاین خانه شما را در دست گرفته است. اما خودتان می توانید هزینه ی بازسازی را تخمین بزنید. برای این کار لازم است هزینه وسایل و مبلمانی که نیاز به خرید دارید، هزینه و دستمزد کارگران و استادکاران و درصدی هزینه برای موارد غیرقابل پیش بینی را در نظر بگیرید.

 

 

شرایط بازسازی ساختمان

برای بازسازی یک خانه قدیمی لازم است موارد زیر در نظر گرفته شود:

  • نقشه کلی و تعیین نیازها
  • برآورد میزان هزینه
  • انجام مقدمات بازسازی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.