بهدی سازه اجاره ویلا در دماوند با قیمت مناسب و رعایت پروتکل های بهداشتی - بهدی سازه

نام دماوند ما را به یاد بلندایی بر بام ایران می اندازد و شهری که افتخار هم نامی با این قله را کسب کرده است. با این حال، شهر دماوند هویت مستقل خود را جدا از قله سرفراز دماوند دارد. این شهر زیبا را به عنوان بهشت چشمه ها و آبشارها می شناسند. همین نامگذاری، بکر بودن طبیعت این شهر را بیش از پیش به ما نشان می دهد. دماوند شهری در فاصله ۷۴ کیلومتری شرق تهران و با فاصله یک ساعت و نیمه از آن، از دیرباز همیشه به عنوان یکی از مناطق گردشگری اطراف تهران محسوب می شده. سفر به این شهر می تواند با کمترین هزینه ها نیز انجام پذیرد. سوئیت ارزان در دماوند به راحتی و با کیفیت مناسب قابل دسترسی می باشد.

برای رسیدن به دماوند از شهر تهران، باید وارد بزرگراه زین الدین و جاده دماوند شوید. پس از گذر از جاجرود، پردیس و رودهن به دماوند خواهید رسید. با اجاره ویلا در دماوند و سفر به آن، بی تردید به یکی از تجربه های دلنشین زندگی تان خواهید رسید. در این شهر ترکیبی از اسرار آمیزی تاریخ و بکر بودن طبیعت، انتظارتان را می کشد. دماوند آن قدر اسطوره ای و دیدنی است که حتی سفر به آن از خلال نوشته ها هم، ما را لبریز از لذت خواهد کرد.

جاذبه های گردشگری دماوند

بسیاری دماوند را با چشمه های آب معدنی آن می شناسند، اما این شهر سرشار از تنوع جاهای دیدنی دماوند است. دماوند به عنوان شهری تاریخی و متعلق به دوره های هخامنشی و ماد، از امکانات مدرن گردشگری نیز بهره مند است. از معروف ترین دیدنی های این شهر، مزرعه گردشگردی خورشید می باشد که به شما امکان پیاده روی بر روی پلی کابلی، تجربه ارتباط نزدیک با حیوانات اهلی و پرندگان، شیردوشی و تراکتورسازی می دهد.

این مزرعه شما را به نوستالژی زندگی روستانشینان نزدیک می کند، در عین حال که دلیجان سواری، استخر کودک، الاکلنگ خانوادگی و هتل نمکی نیز به آن امکان مدرن و تفریحی مراکز گردشگری را اضافه کرده. دشت لار دماوند نیز به عنوان یکی از بکرترین و دست نخورده ترین پارک های طبیعی ایران، نیازی به معرفی ندارد. اما در این یادداشت قصد داریم به سراغ جاهای دیدنی کمتر شناخته شده این شهر برویم.

برج شیخ شبلی

در قدیم آن را پاگنبد می نامیدند، برجی بلند و قدیمی که در تپه ای به نام نیل بنا نهاده شده. امروزه به اسم برج شیخ شبلی صدایش می کنند، سازه ای بلندبالا که یادگاری از دوره سلجوقیان است. شیخ ابوبکر شبلی از حاکمان دادگر و محبوب منطقه که این بنا به یادبود او ساخته شده، در قرن چهارم هجری می زیست. این موضوع نشان دهنده قدمت و ارزشمندی تاریخی این بنا می باشد، چنان که باعث شده این برج به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شود. برج شیخ شبلی که در مرکز شهرستان دماوند در میان دو محله فرامه و قاضی واقع شده، با الهام از شیوه و سبک معماری رازی از سبک های اصیل و کهن معماری بناها در ایران، ساخته شده است.

امام زاده عبدالله و عبیدالله

دماوند تنها میزبان علاقمندان تاریخ و طبیعت نیست. این شهر از منظر گردشگری مذهبی نیز پیشینه خاص خود را دارد. محله درویش در شمال شهر دماوند از کهن ترین محله های این شهر بوده که برج مقبره ای امام زاده عبدالله و عبیدالله در آن قرار گرفته. در این بنا که متاثر از سنت معماری اسلامی قرن هشتم طراحی شده، دو نفر از نوادگان امام هفتم شیعیان به خاک سپرده شده اند. طرح این ساختمان از جهت معماری داخلی هشت ضلعی بوده و طاق نماهایی با قاب مستطیلی دارد. هشت نورگیر زیبا نیز در پایه گنبد آن تعبیه شده.

اسلیمی ها، شمسه ها و گل های شش پر متداول تزئینات بناهای مذهبی ایران، در این بنا با رنگ های فیروزه ای و سرخ، زیبایی متفاوتی پیدا کرده اند. در دیواره های این آرامگاه، همچنین کتیبه های بسیاری نقش بسته اند. این برج مقبره ای به همراه ساختارهای دیگری که در دوره های بعد به آن اضافه شده، از جمله آثار ملی ایران به ثبت رسیده.

دریاچه تار و هویر

دو دریاچه تار و هویر دماوند در کنار هم و با فاصله یک کیلومتری قرار گرفته اند. این نزدیکی باعث شده در عین هویت مستقل شان، از نوعی اتصال و یگانگی طبیعی نیز برخوردار باشند. افسانه های بومی و قدیمی منطقه از ویژگی های جادویی و خارق العاده این دو دریاچه می گویند. دریاچه هویر به وسیله کوه دوبرار از تار جدا شده و گردشگران در آن به شنا، قایق رانی و ماهیگیری می پردازند.

قزل آلا از آبزیان اصلی این دریاچه اسرار آمیز است. سطح دریاچه هویر در زمستان یخ می بندد و می گویند که در زیر آب هایش گنجینه ها و دفینه های بسیاری پنهان شده. دریاچه تار، خواهر دوقلوی هویر، که در میان کوه هایی با ارتفاع چند صد متر واقع شده در ۳۰ کیلومتری شهر دماوند قرار داشته و منظره ای بدیع را ایجاد کرده.

اجاره ویلا استخردار دماوند و یک سفر تفریحی

آبسرد در ۴۵ کیلومتری تهران واقع شده و از شهرستان های مرکزی دماوند محسوب می شود. این شهر یک منطقه ییلاقی است که از غرب به دماوند، ا زجنوب به گیلان و از شمال به بلندی های البرز مرکزی و روستاهای خسروان و آیینه ورزان می رسد. این شهر زیبا با آب و هوای بسیار مطبوع و طبیعت نابش، بسیاری از مسافران دماوند را به خود می خواند. می توان با جستجوی عبارت اجاره ویلا دماوند آبسرد در اینترنت، به راحتی اقامتگاهی مناسب در این شهر برای خود پیدا کرد. افزون بر این بسیاری از ویلاهای این منطقه، استخردار هستند و اقامتی رویایی و پر از تفریح را به مسافران وعده می دهند.

اجاره ویلا و سوئیت

دماوند زیبا تنها یکی از هزاران منطقه گردشگری پرجاذبه، مهیج و خاطره بر انگیز در کشور کهن و پر از طبیعت ما، ایران است. هر کدام از این مناطق که هدف سفر شما باشد، لوکس ویلا به عنوان یکی از تخصصی ترین مراجع سفر در ایران، در کنارتان خواهد بود تا سفری بی نظیر و رویایی را تجربه کنید. لوکس ویلا ترکیبی از سهولت، امنیت، سلامت و امکانات مدرن را برای تدارک سفر در اختیار شما قرار می دهد. این تیم جوان و حرفه ای از بابت ارائه خدمات گردشگری و کمک به آشنایی بیشتر شما با کشور عزیزمان، به خود می بالد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 301 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.