بهدی سازه کفپوش وینیل چیست؟ انواع، مزایا، معایب و چگونگی نگهداری از آن - بهدی سازه

نوع کفپوش برای تمامی مالکان اهمیت زیادی دارد. یک کفپوش مناسب مانند وینیل می‌تواند همان چیزی باشد همه به دنبالش هستند. درست است در مقاطعی از زمان نوعی از کفپوش با متریالی جدید وارد دنیای دکوراسیون داخلی می‌شود اما هنوز هم برخی از کفپوش‌های قدیمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. کفپوش وینیل، پوششی است که هنوز طرفدارن مخصوص به خود را دارد؛ با بهدی سازه همراه باشید.

نصب کفپوش وینیل توسط متخصصین ماهر کارگشا

تعریف کفپوش وینیل

قبل از اینکه در مورد مزایای اصلی کفپوش وینیل (Vinyl Flooring) بحث کنیم، بیایید مطمئن شویم که تعریف واضحی از آن در دست داریم. وینیل نوعی کفپوش است که از مواد مصنوعی مانند فایبرگلاس، پی وی سی (PVC) یا هر نوع پلیمر دیگری ساخته می‌شود.

کفپوش وینیل محصولی بادوام است زیرا از چند لایه ساخته شده و دارای هسته درونی ضخیمی است. کفپوش وینیل مخصوصاً به دلیل مقاومت در برابر رطوبت محبوب است. بسیاری از مالکان کفپوش وینیل و لمینت را یکی می‌دانند اما حقیقت این است که آن‌ها کاملاَ با یکدیگر متفاوت هستند.

امروزه کفپوش وینیل ضخیم‌تر از گذشته تولید می‌شود، به این معنا که فقط در برابر آب مقاوم نیست بلکه کاملاً ضد آب است! معمولاً ضخامت کفپوش وینیل می‌تواند تا ۵ میلی‌متر برسد. شما می‌توانید از این کفپوش در آشپزخانه، اتاق خواب، حمام، اتاق نشیمن و غذاخوری استفاده کنید. به علاوه، کفپوش وینیل تقریباً شبیه به چوب، سرامیک، کاشی و سنگ تولید می‌شود، بنابراین هرگز در انتخاب طرح‌های مورد علاقه خود احساس محدودیت نخواهید کرد.

تعریف کفپوش وینیل

ezgif 7 1a6d2571b57f

انواع کفپوش وینیل

هنگامی که ما در مورد انواع کفپوش وینیل صحبت می‌کنیم، در واقع به ظاهر و نحوه تولید آن اشاره نمی‌کنیم. در عوض، ما نحوه نصب کفپوش وینیل مد نظرمان است. شما می‌توانید از بین دو نوع اصلی کفپوش، وینیل ورقه‌ای (شیت) و کفپوش پانلی (تایل) یکی را انتخاب کنید.

اگر به دنبال مدلی هستید که از نظر ظاهری مانند سرامیک یا چوبی باشد، باید به گزینه پانلی رجوع کنید. پانل‌ها همچنین یک گزینه عالی برای اتاق‌های شلوغ و پر ترافیک هستند. آن‌ها همچنین برای اتاق‌هایی که رطوبت زیادی دارند مناسب هستند. اگر به دنبال کف وینیل با یک فرآیند نصب ساده هستید، پیشنهاد ما انتخاب وینیل ورقه‌ای است.

مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، هرگز کف وینیل جدید را روی کف قدیمی قرار ندهید. به همین دلیل، بیشتر کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که تخته سه لا را در زیر کف وینیل خود قرار دهید. قبل از نصب کفپوش وینیل جدید، همیشه باید موکت و هر نوع کفپوش دیگر را بردارید.

مطلب پیشنهادی: انواع کفپوش ساختمان ، کجا چه کفپوشی اجرا کنیم؟

مزایای کفپوش وینیل

انتخاب کفپوش وینیل نسبت به هر نوع ماده دیگری مزایای بی‌شماری دارد. در این بخش، بیایید نگاهی دقیق به برخی از مهم‌ترین دلایل خرید کفپوش وینیل بیندازیم:

مقرون به صرفه است

کفپوش وینیل بسیار مقرون به صرفه‌تر از گزینه‌های چوبی، سنگی و سرامیکی است. با این حال، کفپوش لوکس وینیل امروزی، آنقدر خوب ساخته شده است که بسیاری از مردم نمی‌توانند از نظر کیفیت و ظاهر بین وینیل و چوب طبیعی تمایز قائل شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن ظاهری طبیعی‌تر، به دنبال کفپوش‌هایی با لبه‌های مورب V-Groove باشید.

انواع کفپوش وینیل

نصب آسانی دارد

شرایط نصب کفپوش وینیل آسان است، در صورتی که فردی فنی باشید! اما اگر می‌خواهید به بهترین نحوه ممکن کفپوش خود روی کف اتاق نصب کنید و خیالتان کاملاً راحت باشد، به متخصصان بازسازی خانه جهت نصب کفپوش مراجعه کنید.

دارای تنوع زیادی است

اگرچه کفپوش چوبی زیبا است اما به سرعت می‌توانید احساس کنید که در گزینه‌های طراحی خود کمی محدود هستید. در مورد کفپوش وینیل اینگونه نیست. علاوه بر تخته‌های وینیل که از رنگ‌های متعدد کفپوش چوبی تقلید می‌کنند، گزینه‌هایی نیز برای تقلید از ظاهر سرامیکی ارائه می‌شود. سفید، سیاه، قهوه‌ای و موارد دیگر را انتخاب کنید. شما نباید بر اساس گزینه‌های محدود برخی از کفپوش‌ها، در انتخاب مردد شوید.

بسیار راحت است

همه ما می‌دانیم که شما می‌خواهید در خانه خود راحت باشید. به خصوص در زمستان، با راه رفتن روی کفپوش پاهای شما ممکن هستند کمی احساس سردی کنند. کف وینیل سرما را منتقل نمی‌کند. اگر کودکانی دارید که مدام در محیط خانه می‌دوند، کفپوشی نرم مانند وینیل می‌تواند بهترین گزینه باشد.

معایب کفپوش وینیل

در برابر لکه‌ها مقاوم است

چه از این کفپوش در فضای کاری استفاده کنید و چه در منزل، دوام وینیل امری ثابت شده است. با کفپوش وینیل، دیگر مجبور به تمیز کاری مداوم نیستید. این کفپوش به طور طبیعی در برابر لکه‌ها مقاوم است. اگر سریع اقدام کنید، تمام کاری که باید انجام دهید پاک کردن کثیفی با دستمال مرطوب است؛ اگر وینیل دارای یک لایه پلی اورتان باشد، می‌تواند جلوی خراشیدگی کف را بگیرد.

معایب کفپوش وینیل

مسلماً موارد منفی کفپوش وینیل زیاد نیستند. با این حال، اگر مایل نیستید قبل از نصب کفپوش وقت کافی برای آماده سازی مناسب لایه پایه (زیر کفپوش) اختصاص دهید، ممکن است با مشکل روبرو شوید. دلیل این امر این است که اگر در لایه پایه، دانه، برجستگی و سطح، ناصافی وجود داشته باشد، کف وینیل خراب می‌شود.

اگرچه مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد اما ممکن است توده‌ها و برجستگی‌هایی را در کف وینیل مشاهده کنید. در صورت تردید، همیشه به یک متخصص اجازه دهید کف را بررسی کند.

در صورت امکان، کف وینیل خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید زیرا ممکن است منجر به تغییر رنگش شود. برای محافظت از کفپوش خود سرمایه گذاری کرده تا همه در خانه شما ایمن‌تر و راحت‌تر باشند.

مراقبت از کفپوش وینیل

مراقبت از کفپوش وینیل

اکنون که یک کفپوش وینیل جدید و زیبا در خانه خود دارید، می‌خواهید بدانید که چگونه باید از آن مراقبت کنید. خبر خوب این است که کفپوش وینیل به تعمیر و نگهداری زیادی احتیاج ندارد و به لطف دوام و مقاومت در برابر آب، احتمالاً نیازی به تعمیرات جدی نیز نخواهد داشت.

با این حال، مهم است قطرات آب را در اسرع وقت پاک کرده و برای جلوگیری از خراش، زیر پایه‌های مبلمان خود را محافظ قرار دهید. از مبلمانی که دارای چرخ‌های لاستیکی محرک هستند، خودداری کنید.

به راحتی می‌توانید با استفاده از جاروبرقی، کفپوش وینیل را تمیز کنید. جالب اینجا است که سرکه سیب یک ماده تمیز کننده مطمئن و مؤثرتر برای کف وینیل است زیرا اسیدیته موجود در سرکه می‌تواند آلودگی را از بین ببرد؛ اما از خرید هر نوع ماده شیمیایی تمیز کننده خودداری کنید.

تفاوت  کفپوش وینیل و لینولئوم

برخلاف کفپوش وینیل، کفپوش لینولئوم از مواد کاملاً طبیعی ساخته می‌شود. لینولئوم گزینه کفپوش سازگار با محیط زیست است که استفاده از آن سابقه‌ای طولانی دارد. با این حال، این کفپوش گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال چیزی با دوام، سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه هستند. لینولئوم از نظر ظاهر و کیفیت مصالح بهتر از وینیل است.

مراقبت از کفپوش وینیل

این کفپوش به اندازه وینیل در برابر آب مقاوم نیست اما در صورت مراقبت صحیح می‌تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد. در حالی که وینیل بیشتر از جارو کشیدن و تمیزکاری عمومی، به تعمیر و نگهداری نیازی ندارد، لینولئوم ممکن است در صورت عدم نگهداری درست، نیاز به تعمیر داشته باشد. لینولئوم کمی گران‌تر از وینیل است و معمولاً در فضاهای تجاری استفاده می‌شود.

کلام آخر

کفپوش وینیل بسیار لوکس است و به دلیل قیمت مناسب می‌تواند محصولی ایده آل برای فضای مسکونی، اداری و تجاری باشد. خبر خوب این است که سرمایه گذاری در خرید کفپوش‌های وینیل لوکس و با کیفیت می‌تواند به معنای دست یافتن به محصول با دوام و زیبا باشد. در هر صورت، سعی کنید در زمان خرید به دنبال برندهای معتبر بازار باشید تا با نصب کفپوشی مناسب محیط کار و زندگی خود را دگرگون کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : کف تاريخ : 3 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.